Baldur's Gate 3

Baldur's Gate 3

Ben 31h nu bezig heb juist de underdark gefinished. Ik denk dat ik nu effe rap de map ga exploren de zwarte gaten opvullen zien of ik niets heb gemist, maar denk het niet. Gisteren de adamantine forge ontdekt, direct 2 paarse heavy armor gecraft. Het gevecht daar is ook wel leuk.

Ben echt benieuwd voor de volgende act, gisteren ook de weg gevonden om via de underdark naar de moonrise towers te gaan, maar ik denl dat ik toch de mountain pass ga nemen.

Ben 31h nu bezig heb juist de underdark gefinished. Ik denk dat ik nu effe rap de map ga exploren de zwarte gaten opvullen zien of ik niets heb gemist, maar denk het niet. Gisteren de adamantine forge ontdekt, direct 2 paarse heavy armor gecraft. Het gevecht daar is ook wel leuk.

Ben echt benieuwd voor de volgende act, gisteren ook de weg gevonden om via de underdark naar de moonrise towers te gaan, maar ik denl dat ik toch de mountain pass ga nemen.
Makkelijkste is :

De underdark - kom je quasi direct bij de safehaven, zonder al te veel gedoe.

Daarnaast mogelijke tip voor die regio :

Indien je de cantrip licht hebt of dancing light dan zou ik die voor de shadow touched lands in het achterhoofd houden

Ik ben het sinds afgelopen weekend ook aan het spelen. RPG's klinken altijd tof voor mij maar ik verlies vaak snel mijn interesse. Maar... Dit is toch wel een apart geval. Heerlijke game, ik kan al niet wachten tot mijn volgende sessie.

Bon opnieuw begonnen met een fighter en deze keer alvast de eerste boss in de prologue
zijn wapen afgenomen
en gale en laezal terug ontmoet in het begin. Met me barbarian had ik die precies allemaal geskipt. Ben nu elke steen bijna aan het omdraaien om toch maar iets te vinden. :unsure:

Ooh en alle pottemakers gaan veel werk hebben want alles dat los ligt van vorken messen borden enz neem ik mee want das free gold :unsure:
Naar Karlach heb ik lang moeten zoeken, Lae'zel en Astarion komt ge al snel tegen als je een beetje exploret in het begin. Ik ben met Gale begonnen voor mijn eerste playthrough, lang geleden dat ik nog eens een DnD RPG gespeeld heb dus ik wist niet goed wat te pakken. Ik vind het alleen spijtig dat ge maar 4 partyleden kunt meenemen tegelijkertijd (maar je kan wel nog switchen nadien en ook uw keuzes tijdens conversaties hebben nog impact op de leden die in uw kamp blijven). In BG2 kon je 6 partymembers meenemen tegelijkertijd.

Ik ben het sinds afgelopen weekend ook aan het spelen. RPG's klinken altijd tof voor mij maar ik verlies vaak snel mijn interesse. Maar... Dit is toch wel een apart geval. Heerlijke game, ik kan al niet wachten tot mijn volgende sessie.
Het is ook geen generieke open world RPG waar ge moet torens vrijspelen en dan kunt quests daarrond doen, zoals X mobs killen van een bepaald type of X items verzamelen.

Laatst bewerkt:
Ik vind het alleen spijtig dat ge maar 4 partyleden kunt meenemen tegelijkertijd (maar je kan wel nog switchen nadien en ook uw keuzes tijdens conversaties hebben nog impact op de leden die in uw kamp blijven). In BG2 kon je 6 partymembers meenemen tegelijkertijd.
imho ist meer dan genoeg, tzou ambetant beginnen worden om alle characters hun outfits te managen, ze zouden ook teveel in de weg lopen en de vijanden zou ge te gemakkelijk kunnen verslaan.

Zal wel een mod voor komen.

Met vier is het inderdaad moeilijk om een party te maken die je echt ligt. Ik heb nu paladin, cleric, barbarian, wizard mee. Ofte: 1 melee dps, 1 melee support, 1 support, 1 ranged dps. Ofte: 1 cha, 1 wis, 1 str, 1 int character. Ik mis een echte tank, en ik mis een personage met dex als main stat. Idealiter zou ik nog een fighter die focust op tanking kunnen gebruiken, en een ranger voor de dex en extra ranged dps (want nu nogal gefocust op melee).

Anderzijds is 6 wel veel ... de gevechten kunnen nu al even duren, je moet alle ruimtes ook veel euh ruimer maken (ik krijg nu al te vaak splash damage op mijn hele groep :tongue:). Er is een reden waarom de meeste games in het genre intussen al jaren voor groepen van 4 kiezen. Maar als ik het spel uit heb en er is tegen dan een mod om de party uit te breiden naar 5 of 6, dan zal ik dat toch doen voor een replay.

Mijn paladin figureert als tank. Ik probeer iedereen in haar buurt te houden of max de rest 1 VS 1.
Ik heb wel de neiging om mijn spelslots van mijn ventjes te snel op te gebruiken.

Makkelijkste is :

De underdark - kom je quasi direct bij de safehaven, zonder al te veel gedoe.

Daarnaast mogelijke tip voor die regio :

Indien je de cantrip licht hebt of dancing light dan zou ik die voor de shadow touched lands in het achterhoofd houden
Yeah dacht ik al

kheb wel online gelezen dat je via de mountain pass een mage tegenkomt die kan helpen voor Gale zodat hij stopt met die magic items te absorberen das eigenlijk ook een deel waarom ik die pad ga nemen, helemaal tot Shadow touched lands, en daarna terug naar underdark fast travellen maar denk niet dat dat gaat werken dan :lol:

kheb wel online gelezen dat je via de mountain pass een mage tegenkomt die kan helpen voor Gale zodat hij stopt met die magic items te absorberen das eigenlijk ook een deel waarom ik die pad ga nemen, helemaal tot Shadow touched lands, en daarna terug naar underdark fast travellen maar denk niet dat dat gaat werken dan :lol:
Die level 1 stranger bevindt zich in mountainpass zelf. Dus voordat je de nieuwe zone betreed.
Ik heb gale ongeveer een 3 tal magische items laten absorberen, daarna werkte het zogezegd niet meer. Maar met die level 1 spreken doet zijn story wel evolueren.

Er is mogelijks en reden waarom ik level 1 stranger zo benadruk :p.

Zal wel een mod voor komen.

Met vier is het inderdaad moeilijk om een party te maken die je echt ligt. Ik heb nu paladin, cleric, barbarian, wizard mee. Ofte: 1 melee dps, 1 melee support, 1 support, 1 ranged dps. Ofte: 1 cha, 1 wis, 1 str, 1 int character. Ik mis een echte tank, en ik mis een personage met dex als main stat. Idealiter zou ik nog een fighter die focust op tanking kunnen gebruiken, en een ranger voor de dex en extra ranged dps (want nu nogal gefocust op melee).

Anderzijds is 6 wel veel ... de gevechten kunnen nu al even duren, je moet alle ruimtes ook veel euh ruimer maken (ik krijg nu al te vaak splash damage op mijn hele groep :tongue:). Er is een reden waarom de meeste games in het genre intussen al jaren voor groepen van 4 kiezen. Maar als ik het spel uit heb en er is tegen dan een mod om de party uit te breiden naar 5 of 6, dan zal ik dat toch doen voor een replay.
Ik kan het dan weer ergens wel hard appreciëren. Als je "alles" tot je beschikking hebt, zou je, of ik toch alleszins, altijd hard neigen naar "die aanpak". Nu ga je vaak op andere manieren met situaties om, omdat je party nu eenmaal zo in elkaar zit. Wat soms tot andere resultaten leidt. Het is uiteindelijk voor een groot stuk een verhaal, en niet een puzzel die je perfect moet krijgen.

Ik begin dat zelf (hoewel ik het daar moeilijk mee heb), ook wat meer los te laten wat de story's zijn van de personages die ik niet mee in mijn party heb bv. Ik praat er nog wel mee in kamp (obviously, kan dat uitroepteken niet laten staan), maar focus me nu op de personages die ik wel altijd mee heb en ga wat meer door die verhalen laten leiden.

Over X uur (mogelijks jaren 😅) ga ik dan hopelijk wel eens met die anderen mee aan de slag. Voor een ander verhaal een andere ervaring.

Ik zit nu in act 3 en ik blijf maar super leuke dingen tegen komen. En hoe verder ik in het spel ga, hoe nieuwsgierig ik ben hoe andere keuzes de wereld en het verhaal zouden beïnvloeden. Ik speel als paladin en. Ik volg mijn oath dan ook trouw en ik probeer ook keuzes te maken die bij mijn personage aansluiten.

Het voelt eigenlijk echt goed dat na al vele uren gespeeld te hebben, ik nog altijd hongerig ben naar meer. Soms ben ik ook een tikkeltje gefrustreerd als ik een background check fail (zoals bv perception investigation etc....) En dan uiteindelijk toch iets ontdek waardoor ik weet dat er meer aan de hand is aan maar ik kan er niets meedoen omdat die eerste check gefaald is. Ook het aantal traps in sommige plaatsen is een beetje vermoeiend :P.

Ik ben trouwens een referentie tegen gekomen die verwijst naar Pater Damiaan. Ook zou de nationale wapenspreuk (Eendracht maakt macht) ergens als easter egg in het spel zitten. Heeft er iemand al zoiets tegen gekomen (zonder exact te zeggen hoe en waar)?

Is het iemand al opgevallen dat ge een salami als wapen kunt gebruiken? ge kunt ze zelfs dualwielden.

Kdenk dat er ene bij Larian misschien ooit es een aanvaring gehad heeft met een gek met een salami ofzo :unsure:

Maat van mij heeft er 15-tal jaar eens ene weggesmeten op graspop (was beginnen vorten in de zon), der was een kerel die net op dat moment rechtstond van achter zijn tent, KLETS die lag direct terug neer :lol: tzou wel ferm toeval zijn moest die aant werk zijn bij Larian :unsure:

Is het iemand al opgevallen dat ge een salami als wapen kunt gebruiken? ge kunt ze zelfs dualwielden.

Kdenk dat er ene bij Larian misschien ooit es een aanvaring gehad heeft met een gek met een salami ofzo :unsure:

Maat van mij heeft er 15-tal jaar eens ene weggesmeten op graspop (was beginnen vorten in de zon), der was een kerel die net op dat moment rechtstond van achter zijn tent, KLETS die lag direct terug neer :laugh: tzou wel ferm toeval zijn moest die aant werk zijn bij Larian :unsure:
https://videogames.si.com/news/baldurs-gate-3-salami-run :biglaugh:

Ben ook in Act III na ongeveer 70 uur spelen :)

En "The Dark Urge" blijft me verbazen.
Niet gewoon die questlines van the Dark Urge, aanrader!

Ik heb net nu onderstaande unlocked en nu ben ik helemaal niet meer te houden in fights. (Oathbreaker Pally).

Ik kan nu veranderen in een reusachtig gedrocht met bijhorende skills :biglaugh:
Alsook ben ik nu een illithid user, waarna ik een hele resem van die illithid skills bijkreeg die nog niet zichtbaar waren + 5 wormen om te investeren.
En ik heb heb shadowheart ook al zo ver gekregen om illithid wormen op te nemen... benieuwd wat daarvan komt. :biglaugh:

Tentacle gang all the way!

Screenshot-1.jpg

Laatst bewerkt:
Na 31,5 uur zit ik in Act 2! (en na 50u played op Steam, met mijn zoektocht naar het juiste personage om mee te "starten" :unsure:)

iemand al iets van mods geinstalleerd? kheb er al wat gespot die inventory beter managen zoals bijvoorbeeld een scroll pouch

en kheb boel gehad in mijn party gehad :headshake:
shadowheart en lae'zel begonnen te vechten en kheb moeten kiezen... ik heb gekozen voor shadowheart omdat ik ze nog niet in bed gehad heb, maar kben nu natuurlijk een goeie warrior kwijt..., en al mijn gerief die ze mee tgraf ingenomen heeft
:angry:

Laatst bewerkt:
Ik kan nu veranderen in een reusachtig gedrocht met bijhorende skills :biglaugh:
Alsook ben ik nu een illithid user, waarna ik een hele resem van die illithid skills bijkreeg die nog niet zichtbaar waren + 5 wormen om te investeren.
En ik heb heb shadowheart ook al zo ver gekregen om illithid wormen op te nemen... benieuwd wat daarvan komt. :biglaugh:

Tentacle gang all the way!

Screenshot-1.jpg
mijn beste momenteel is fists of fury (kill a character with an unarmed strike) die behaald werd door 8.5% van de spelers.
Die heb ik dus behaald door een vrouw met verlamde benen dood te slaan... een prestatie om trots op te zijn :unsure:

Terug
Bovenaan