Baldur's Gate 3

Baldur's Gate 3

Ik speel vooral co-op met een vriend. Ik speel een Gnome Bard (College of Lore) en hij een Human Enchantment Wizard. De andere party members hangt een beetje af van de quest die we doen. Momenteel gebruik ik Le'zel als 2de character en hij Shadowheart.

We zitten nog maar 10 uren ver maar wat een fantastisch spel voorlopig. We proberen zo weinig mogelijk te save scummen maar het is soms lastig. :tongue:

Verschoten dat het aspect dat ik het leukste vind de dialogen en verhaal zijn. Ik haat games waar ik moet praten met NPC’s, het doet me gewoon in het algemeen niets vermits de keuze die je maakt 99,9% geen hol uitmaken. Maar hier is het, ik weet ook niet waarom, redelijk meeslepend. Ik laat zelf de gesproken dialoog gewoon afspelen en skip het niet 😅.

Ik vind de combat het minste van heel het spel, wat ervoor zorgt dat ik er na 2 uurtjes toch meestal genoeg van heb. Het turn based aspect vind ik nog wel leuk maar het is me te traag. Als ik dan een gevecht verlies en opnieuw wil doen stop ik gewoon. Kan het niet opbrengen om hetzelfde gevecht 2x te doen.

Speelt iemand hier volledig met controller? Ik twijfel om op de PS5 versie te wachten omdat ik toch ook graag languit in de zetel lig van zodra ik enkele uren speel. Maar inventory management en F5 doen mij toch twijfelen. En het prijsverschil is ook spijtig, ook al is deze game het altijd waard, t gaat om het principe.

Speelt iemand hier volledig met controller? Ik twijfel om op de PS5 versie te wachten omdat ik toch ook graag languit in de zetel lig van zodra ik enkele uren speel. Maar inventory management en F5 doen mij toch twijfelen. En het prijsverschil is ook spijtig, ook al is deze game het altijd waard, t gaat om het principe.
Je kunt altijd een muis en toetsenbord aan je PS5 hangen ook hè

Dat vind ik dan weer een stap te ver:) PC is aan bureau met toetsenbord + muis en PS5 is in de zetel hangen met controller. Vandaar mijn twijfel.

Ik speel het soms in de zetel met controller. Het werkt wel en controller zou nog beter worde tege ps5 release maar het speelt vlotter met keyboard en muis.

Wtf

NBKTYAR.jpg

Ik speel met controller op Steam Deck. Het is niet altijd even vlot, vooral gewoon het bewegen en soms zaken selecteren, maar het zit goed in elkaar. Vond het vloeiender in DOS2, maar kan ook aan de SD liggen.

Ik vind het verhaal al boeiender en ik vind die combat eigenlijk ook leuker. Maar misschien is dit omdat ik ook een D&D fan ben. Ook de character customisation is beter hier.
Het voelt vooral volwassener aan, alles is wat serieuzer. Ik laat in het midden of dit nu beter of slechter is. Bij DoS had je toch een paar geniale quests (The wishing brother,...) doordat ze hun eigen niet zo serieus namen.

Laatst bewerkt:

Ik heb gisteren enkele uren met controller gespeeld op mijn laptop en gaat perfect. (Ik verkies zelfs om te spelen met controller omdat ik het haat om steeds te moeten klikken om te bewegen en vaak verkeerd klik doordat er klikbare elementen "in de weg liggen")

Ik heb gisteren enkele uren met controller gespeeld op mijn laptop en gaat perfect. (Ik verkies zelfs om te spelen met controller omdat ik het haat om steeds te moeten klikken om te bewegen en vaak verkeerd klik doordat er klikbare elementen "in de weg liggen")
Je kunt ook klikken en inhouden om je karakter te laten lopen. Fyi

En de Nintendo meute zal er ook nog wel een hoop negatieve poste :p

Dat zijn de scores van de professionele reviews. User reviews staan momenteel overigens op 9.1 vs 8.3 voor Zelda, maar User Reviews zijn weinig waard door fanboys aan de ene kant en review bombs aan de andere kant.
Het is wel opvallend hoeveel professionele reviews nog altijd op Pending staan. Is duidelijk dat veel reviewers eerst heel wat van de game willen spelen vooraleer een finaal oordeel te vellen.

ik ben donderdag begonnen met de game, ondertussen heb ik al 22h op de teller van Steam. ik weet niet hoe, maar ik zit achter mijn pc ik begin aan het spel, ik kijk naar de klok en tis ineens 5h later of meer I don't even.....how?
Er zijn een paar dingen die mij storen zoals bij elke intimidation, deception, intelligence enz er een roll moet gebeuren. vroeger bij BG2 was dit niet dacht ik, toen hangde dat af van uw stats, als uw stats hoog waren was het ok dacht ik?

Ik ben begonnen op normal difficulty, maar heb de game op het laagste difficulty gezet, maar ik ondervind niet veel verschil sommige gevechten blijven soms moeilijk.
zoals die githyanki patrol quest gevecht. heb er vandaag uren aan verscheten om dat gevecht te winnen. wat mij ook normaal lijkt want DnD rules betekent dat er altijd een dice wordt gegooid voor elke actie en bijna alles wat je doet afhangt wat uw chr rollt niet? of hebben de difficulties attack modifiers?

Last but not least een party van 4 man vind ik aan de lage kant. zeker voor sommige gevechten.

But still 8/10 game

Er zijn een paar dingen die mij storen zoals bij elke intimidation, deception, intelligence enz er een roll moet gebeuren.
Dat is hoe het is in tabletop D&D en ze hebben dat meegenomen in de game. Uiteindelijk zal dat in Baldur’s Gate 2 ook gebeurd zijn, maar achter de schermen. In BG3 heb je er nu iets meer controle over.
of hebben de difficulties attack modifiers?
Ik vermoed (ben het niet zeker) dat verschillende difficulties verschillende targets hebben om een roll succesvol te maken. 1 van de gemakkelijkste zaken om bijvoorbeeld combat makkelijker/moeilijker te maken is gewoon al met de Armour Class spelen van de enemies: hoe lager die is, hoe gemakkelijk die geraakt wordt, hoe hoger, hoe moeilijker.

Terug
Bovenaan