Badminton

ViperHD

Well-known member
Alles over badminton in deze thread!


Hoe bizar is dit: een speciale, (nog) legale, opslagtechniek bij het badminton zorgt er eigenlijk voor dat het spel nagenoeg onspeelbaar wordt, en daardoor bijna zeker zal verboden worden.

Ik vind de vergelijking met de Fossbury Flop eigenlijk niet opgaan, omdat je daar nog altijd zelf moet springen en het sowieso geen sport is waar jouw actie beantwoord moet worden door de tegenspeler. Denk dat het sowieso de dag van vandaag uiterst uitzonderlijk is dat er bij een vrij oude sport ineens een bepaalde doorbraak is waar ze via reglementen moeten op antwoorden ?
 
Ik vind het ook onzin dat het verboden zou worden ook al zou de mens die hem geperfectioneerd heeft ook zeggen dat hij het wel zou begrijpen indien voorboden.
 
Moeten maar oplossingen voor gezocht worden dan he door de spelers zelf? Draai de redenering om hoe kan je nu tegenstander zijn van iets wat de perfectie benadert? Moest ik de persoon met die opslag zijn ik deed alles wat wettelijk mogelijk was om die te mogen blijven gebruiken iig.

Nu is er eens iets revolutionair in een sport die al lang beoefend wordt... .
 
Moeten maar oplossingen voor gezocht worden dan he door de spelers zelf? Draai de redenering om hoe kan je nu tegenstander zijn van iets wat de perfectie benadert? Moest ik de persoon met die opslag zijn ik deed alles wat wettelijk mogelijk was om die te mogen blijven gebruiken iig.

Nu is er eens iets revolutionair in een sport die al lang beoefend wordt... .
Er zit al lang een gigantische evolutie in de technieken van badminton hoor. Probleem hier is simpelweg dat er wel een oplossing is (namelijk de shuttle quasi tot op de grond laten vallen en dan liften), maar dat de énige return die mogelijk is een te korte lift is. Dan krijg je gewoon elke rally hetzelfde beeld. Service - lift - smash en in driekwart van de gevallen een punt. Daar is echt niets aan.

Je kan niet vroeger anticiperen op die shuttle omdat hij pas heel laat stabiliseert in zijn vlucht. En die tolbeweging wordt niet gemaakt door u racket, maar door manipulatie met u hand. In dat opzicht is het ook al heel erg dubbel.

Er is in heel de badmintonwereld gewoon niemand tegen het verbieden van die opslag, dat zou ook al genoeg moeten zeggen :)

De reglementen met betrekking tot services zijn de laatste jaren al een paar keer veranderd trouwens om het speelveld meer fair te maken, dus zo uitzonderlijk is het niet dat er aanpassingen zijn.

edit: ook niet onbelangrijk, maar op recreatief/lager niveau is deze opslag al helemaal onhoudbaar. Hij is relatief simpel te leren, maar je hebt een bovengemiddelde techniek nodig om er iets mee te kunnen aanvangen. Dat zal ook wel meespelen.
 
Laatst bewerkt:
Ik blijf het geniaal vinden ook al zijn er dan geen rally's meer en is (zoals al gezegd) zelfs de mens die de opslag geperfectioneerd heeft niet tegen een verbod.

Dan is de sport maar kapot :D .
 
Terug
Bovenaan