Ik heb TSO gevolgd, informatica.
Dat is subjectief natuurlijk, ik ken vrienden die elke dag uren moesten studeren om dan uiteindelijk een 14 te halen, en vrienden die met eens te bladeren een 16 haalden. Het ging mij wel oké af, omdat ik doorheen het jaar de focus legde op het uitgaansleven en plezier te hebben, en daar betaalde ik de "straf" voor in augustus met 6+ herexamens. En dan was het wel wekenlang volop studeren voor een 12/20 te halen. Dus ik wil zeker niet doen alsof het mij makkelijk afging.
Maar als je oprecht interesse hebt is dit geen super zware richting denk ik.
Als iemand uit BSO heb je misschien niet veel ervaring met zelfstudie (niet slecht bedoeld, ik ga er gewoon van uit dat jou opleiding meer praktisch was). Dus dan raad ik toch aan om de eerste maanden elke dag je lessen samen te vatten en eens te herhalen thuis. Voor jou zal de moeilijkheidsgraad, denk ik, liggen in zelfstudie en het "karakter" creëren om vaak lessen te herhalen.
Laat je niet ontmoedigen, maar wees ook niet bang om hulp te zoeken bij een leercoach of iets dergelijk. Zie dat je vanaf de eerste weken goed mee bent met alles. Als je de eerste weken nog geen moeite doet, dan gaat economie snel te veel worden en verstik je. Maak er een gewoonte van om de vorige les op te frissen voor er een nieuwe les is.
En op de hogeschool mag je zeker verwachten dat de docent je iets meerdere keren uitlegt als je iets niet begrijpt.