Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Heb al een aantal keren een "poging" ondernomen om een wagen aan te kopen via veiling maar afgehaakt wegens:Ik zie al jaren online autoveilingen passeren, maar heb zelf nooit iets gekocht. Nu ben ik opzoek naar mensen die het wel al gedaan hebben en hun ervaringen.
Is het de moeite?
Waar moet je op letten?
Wat zijn goeie platformen?
Uiteindelijk moeten die nog altijd winst maken, dus zou je wel 'safe' moeten zitten om niet te veel te betalen.- vele professionele kopers op die platformen, die tot de limiet gaan en bijgevolg opnieuw heel moeilijk om een "koopje" te scoren
Professionele kopers zullen geen 21% BTW betalen dus dat maakt het heel moeilijk voor hem om een goeie deal te scoren.Uiteindelijk moeten die nog altijd winst maken, dus zou je wel 'safe' moeten zitten om niet te veel te betalen.
Ja, maar met "limiet" bedoel ik dan ook de limiet die jezelf voor ogen had, maw de deal waarvan de te betalen eindprijs lager ligt dan wat je zou betalen bij een koop uit de hand bij een particulier. Als je hoger of gelijk uitkomt is het weinig interessant vind, want de praktische modaliteiten van de verkoop zijn meestal niet flexibel.Uiteindelijk moeten die nog altijd winst maken, dus zou je wel 'safe' moeten zitten om niet te veel te betalen.
Professionele kopers zullen geen 21% BTW betalen dus dat maakt het heel moeilijk voor hem om een goeie deal te scoren.
Maar dan ligt je limiet ook gewoon te laag denk ik, als zelfs een professionele koper er over biedt.Ja, maar met "limiet" bedoel ik dan ook de limiet die jezelf voor ogen had, maw de deal waarvan de te betalen eindprijs lager ligt dan wat je zou betalen bij een koop uit de hand bij een particulier. Als je hoger of gelijk uitkomt is het weinig interessant vind, want de praktische modaliteiten van de verkoop zijn meestal niet flexibel.
Er zijn nog altijd Autokoopjes te doen, je moet gewoon de juiste modellen kiezen.De tijd van autokoopjes is toch gedaan? Toen ik 20 was had je een deftige e30M3 voor 10K. Nu vragen ze dat al voor een 190D.
Nee hoor. Ik volg de platformen regelmatig. Vroeger kon je inderdaad een koopje scoren, nu is de markt gedomineerd door professionele opkopers die bereid zijn slechts kleine winsten te realiseren, desnoods blijven de wagens maanden/soms jaren te koop staan (tot de juiste koper zich aanbiedt). Had onlangs nog een bod gedaan op een oldtimer, was bereid tot 20k te gaan, overboden en daarna de wagen gewoon te koop zien staan bij een handelaar voor 24k, dus betekent concreet maar een marge van 3k bij de handelaar. Bon voor zo'n kleine verschillen koop ik dan nog liever bij een handelaar die dan toch genoodzaakt is toch enige vorm van garantie te bieden, terwijl je op een veilingplatform 0 garantie hebt en als je pech hebt zelfs niet eens een kijk/inspectie dag georganiseerd wordt.Maar dan ligt je limiet ook gewoon te laag denk ik, als zelfs een professionele koper er over biedt.