Assassin's Creed - verzamelthread

Ja begrijpelijk, gebeurt hier ook soms. Als het echt niet meer vooruitgaat of de zin is er niet meer kan één missietje per dag doen ook wel helpen om toch een klein beetje progressie te maken
Het is eigenlijk vooral door privé zaken dat ik geen tijd meer gevonden heb hoor.
Laatste keer dat ik speelde zat er nog niks sleet op maar heb de laatste week in de weinige uren die ik vrij had meer zin gehad om mijn boek verder te lezen.

Atlantis is de leukere DLC om te spelen omdat je ook weer een nieuwe open wereld hebt en daarin wat meer variatie is. Die gaat dieper in op de Griekse mythologie. Legacy of First Blade vond ik daarentegen eigenlijk gewoon slecht en is gewoon filler.

En hoe weet ik of ik die dlc s heb?
Moet je die via het menu opstarten? Of beland je daar in via de wereld?
(want in ghost of tsushima moet je die DLC opstarten door in de game naar een eiland te gaan... )

anyway, ik heb odyssey uitgespeeld, met level 43. Tis te zeggen, de main story. nog wel een stuk of 10 cultists te gaan, maar geen drang meer om die allemaal nog te gaan zoeken.

Laatst bewerkt:
En hoe weet ik of ik die dlc s heb?
Moet je die via het menu opstarten? Of beland je daar in via de wereld?
(want in ghost of tsushima moet je die DLC opstarten door in de game naar een eiland te gaan... )

anyway, ik heb odyssey uitgespeeld, met level 43. Tis te zeggen, de main story. nog wel een stuk of 10 cultists te gaan, maar geen drang meer om die allemaal nog te gaan zoeken.
je belandt er in via de wereld, of je krijgt ook een soort missie te zijn in de missiemenu gerelateerd aan dlc. Ik wete niet precies meer hoe het werkt maar het is dacht ik vrij obvious als je de dlc hebt.

Ik denk niet dat je de dlc hebt want daarvoor moet je golden editie gekocht hebben (of complete of whatever).

Cultists doen duurt niet zo lang, uurtje of 2. Dat was zeker niet zo lastig om te doen toen ik voor platinum ging. Maar je moet wel soms hier en daar iets doen voor een tip te krijgen om dan die cultist te vinden maar het was niet zoveel werk (of toch in verhouding met de rest). Uiteraard als die trofee u niet boeit is er ook niet echt een reden om dat te doen. Spel is uitgespeeld dan hé.

je belandt er in via de wereld, of je krijgt ook een soort missie te zijn in de missiemenu gerelateerd aan dlc. Ik wete niet precies meer hoe het werkt maar het is dacht ik vrij obvious als je de dlc hebt.

Ik denk niet dat je de dlc hebt want daarvoor moet je golden editie gekocht hebben (of complete of whatever).

Cultists doen duurt niet zo lang, uurtje of 2. Dat was zeker niet zo lastig om te doen toen ik voor platinum ging. Maar je moet wel soms hier en daar iets doen voor een tip te krijgen om dan die cultist te vinden maar het was niet zoveel werk (of toch in verhouding met de rest). Uiteraard als die trofee u niet boeit is er ook niet echt een reden om dat te doen. Spel is uitgespeeld dan hé.
Het leuke vind ik wel dat je die boss fights niet hoeft te doen.

In origins kwam ik opeens een gigantisch raar beest tegen in midden van de woestijn, maar die zit niet in de main story quest.

nu in odyssey kwam ik opeens ook een cyclops tegen, maar was te frustrerend, en zit ook niet in de main story quest.

dus beiden geskipped.

hoe zit dat met Medusa in die DLC ? want ik lees dat deze ook enorm frustrerend en moeilijk is.
als deze eindbaas ook niet in de main story quest zit, zou ik wel durven overwegen om die DLC te kopen, staat nu aan 5 euro via ubisoft store.

hoe zit dat met Medusa in die DLC ? want ik lees dat deze ook enorm frustrerend en moeilijk is.
als deze eindbaas ook niet in de main story quest zit, zou ik wel durven overwegen om die DLC te kopen, staat nu aan 5 euro via ubisoft store.
Dat weet ik niet meer, maar die boss fights zijn eigenlijk wle leuk hoor. En als het echt niet gaat, zet dan de moeilijkheidsgraad even naar makkelijk voor de boss fight.

Dat weet ik niet meer, maar die boss fights zijn eigenlijk wle leuk hoor. En als het echt niet gaat, zet dan de moeilijkheidsgraad even naar makkelijk voor de boss fight.
Mja, ik ga het toch skippen vrees ik.

nogtans wel een fan van die griekse mythologie (die clash of the titans films vond ik zalig ! :p )

maar de reviews van fate of the atlantis vertellen me toch dat er veel bazen in zitten (verplichte, minotaurus, cyclops etc...)
Level down zetten gaat niet, ik speel al op easy :D ! nee ik vind die boss fights echt frustrerend. in de main game waren die nog optioneel..
bovendien zit ik aan level 43, en ze raden aan om die DLC te starten aan level 52. geen zin om nog zoveel te moeten stijgen in een game die ik reeds heb uitgespeeld (sidequests doen..)

ik ben nu AC: revelations aant installeren zie! gezien ik vorig jaar naar cappadocië en istanbul ben geweest, moeten dit bekende settings zijn voor me. hopelijk is die nog speelbaar anno 2026.

heb ook mijn oog laten vallen op AC: Mirage. als revelations tegen valt, koop ik die Mirage. das de laatste die ik nog kan spelen. (shadows kan mijn pc helaas niet meer aan)

bovendien zit ik aan level 43, en ze raden aan om die DLC te starten aan level 52. geen zin om nog zoveel te moeten stijgen in een game die ik reeds heb uitgespeeld (sidequests doen..)
Als ik me niet vergis zou dat geen probleem mogen zijn omdat je een nieuwe save game/character kan aanmaken waarmee je het hele spel kan skippen om de dlc te spelen. Vrij zeker van, maar niet 100% zeker.

Met de bosses ga ik je niet kunnen helpen dan.

Mirage en Revelations is terug meer naar de roots.

Ondertussen toch gestart met Revelations.

heerlijke setting vind ik het. ook een story die goed op dreef is , en je hand wel erg goed vasthoud, ivgl met die nieuwere games.
back to the roots dus. En de game is gelukkig veel speelbaarder dan AC2.

Rogue staat aan 6 euro op Steam en Ubisoft. Een die ik nog niet had, dus gekocht en half uurtje mee bezig geweest. Weer even wennen aan de controls, maar valt eigenlijk nog heel goed mee. Grafisch is dat eigenlijk ook wel al zot als je bedenkt dat dat spel 11 jaar oud is.

Rogue staat aan 6 euro op Steam en Ubisoft. Een die ik nog niet had, dus gekocht en half uurtje mee bezig geweest. Weer even wennen aan de controls, maar valt eigenlijk nog heel goed mee. Grafisch is dat eigenlijk ook wel al zot als je bedenkt dat dat spel 11 jaar oud is.
Een beetje Black Flag 2.0. Maar gezien Black Flag goed was, valt er op Rogue weinig op aan te merken. Niet echt innovatief. Wat overschaduwd destijds door gelijktijdige release met Unity (dat trouwens niet goed ontvangen werd door de problemen met de launch toen).

Thx voor de tip, ook gekocht.
Op laptop gamen blijft moeilijk. Op ps5 toch makkelijker.

Moet mss eens men controller op de pc aansluiten.

En dan zeggen in mijn jeugdjaren dat ik enkel op pc gamede...

Die Rogue staat wel standvastig rond die prijs hoor.
ik geef die ook wel eens een kans nadat ik door Revelations ben. (onderschat pareltje).

De originele black flag ondertussen gestegen naar bijna 20 euro, ik was danig mis, toen ik dacht dat die ging zakken naar paar euro's, door de aankomende launch van de remake :p
ik denk dat die hype gewoon terug heropgeflakkerd is, en dat ze daar nu op cashen.

Assassin's Creed mirage uitgespeeld. De platinum moet ik nog doen, maar de collectibles heb ik al gedaan. Op zich geen moeilijke platinum denk ik.

Ik vind het op zich wel oké, gewoon een gemiddelde game. Niet slecht maar ook niets speciaals. Wel goed dat ze enkele van de elementen van de RPG games erin gehouden hebben en de nadruk op wat meer stealth terug werkt wel goed. Enige wat een beetje vervelend is vind is die kistjes opnieuw waar het gepuzzel toch echt wel begint tegen te steken na een tijd. Maar voor de rest waren ook de collectibles best wel fijn. De leukste verandering vind ik het pickpocketing systeem, al vind ik het idee van "tokens" dan weer een beetje te abstract en game-y.

Bagdad is een vrij leuke setting voor een keer. Goed dat de game eens aan de kortere kant was. Verhaal hier boeide me wel niet echt dus op dat vlak eerder aan de zwakke kant. Basim is ook niet echt de meest memorabele protagonist.

Rangschikking even updaten, al vind ik het soms wel moeilijk om te rangschikken want sommigen zijn toch wel totaal andere games. Moeilijk om bvb. Valhalla te vergelijken met een veel kortere game zoals Revelations of Mirage. En soms ligt het dicht bij mekaar.

1. Assassin's Creed IV: Black Flag
2. Assassin's Creed Odyssey
3. Assassin's Creed Origins
4. Assassin's Creed Unity
5. Assassin's Creed II
6. Assassin's Creed Brotherhood
7. Assassin's Creed Valhalla
8. Assassin's Creed Mirage
9. Assassin's Creed Syndicate
10. Assassin's Creed Revelations
11. Assassin's Creed III
12. Assassin's Creed Rogue
13. Assassin's Creed

Enkel nog Shadows dus maar dat zal wellicht voor één van de volgende jaren pas zijn. (2027 of 2028 denk ik). De prijs zal daarvan ook wellicht nog wel wat zakken wanneer die black flag remake uitkomt, dus ik wacht daar ook liever een beetje op. En genoeg te doen in tussentijd (en ik heb wel variatie nodig qua games, dus één ac game per jaar is genoeg).

Laatst bewerkt:
Medusa zit met 100% zekerheid NIET in de DLC. Ik had geen DLC en heb wel Medusa verslagen.

Klopt.

Dat was in lesbos (op één van de vele eilanden), terwijl de DLC van Atlantis eigenlijk 1 deeltje in Elysium (Griekse hemel - rijk van Zeus), 1 deeltje onderwereld (rijk van Hades) en 1 deeltje Atlantis (rijk van Poseidon) is. Dat gezegd zijnde herinner ik me wel wat boss fights in die DLC's. Maar in Odyssey maak je de dingen ook al veel gemakkelijker als je uw skill tree goed hebt gebouwd en uw wapens en levels up to date zijn.

Ik had blijkbaar nog een video opgeslaan van één van de boss fights. Maar dat was wel één van de beesten in het basisspel ook. Denk wel dat de Erymanthian Boar één van de moeilijkere was maar mijn geheugen van de boss fights laat mij wat in de steek.

Ik denk dat vooral timing van het dodgen belangrijk was want dan kan je meestal enkele hits doen. En bij sommige boss fights herinner ik me ook dat pijl en boog ook goed was. Maar het is gewoon de juiste abilities selecteren die bij uw speelstijl passen (en wapen en armor) en zorgen voor synenergie met de bonussen van de outfits. En dan is dat op zich niet zo moeilijk. Maar als je daar allemaal niet naar kijkt, dan maak je het jezelf wel moeilijk natuurlijk.

AC revelations uitgespeeld. vond die wel een heerlijk verhaal hebben hoor. die hookblade was ook best fun. snap niet dat dit nooit meer is terug gekomen.

Nu AC mirage aan het spelen voort eerst.
Weer aanpassen zo nieuwe game nu 😁 alleja ivgl met ACR van 2011.

Laatst bewerkt:
Mirage is best wel fijn, al vind ik die verwijzingen naar het kalifaat en dergelijke bij momenten vrij terrorristisch aanleunen.

Maar het is eens een leuke setting, Baghdad. en een prachtige wereld. Helaas zal dit één van de laatste nieuwere games van AC reeks zijn die ik nog kan spelen. Shadows zal te zwaar zijn voor mijn PC.

Maar goed, heb ook nog Valhalla en Brotherhood staan in mijn library die ik nog moet spelen. En misschien die Rogue ook eens aankopen.

In elk geval, speelt Mirage ook weer als een trein. wat een pareltje toch weer :love:

Terug
Bovenaan