Artisanaal roomijs

Inderdaad, veel positieve reviews. Even wat filmpjes bekeken en gemiddeld zijn mensen na 200 testen (enorm) tevreden over het resultaat. Het is dus echt een kunst om goed ijskreem te maken 🙂

Ik heb ne Ninja Creami en gebruik het bijna dagelijks nu.

Rossi in Houthalen. Italiaanse zaak.
Heeft naast zijn zaak ook een aantal camionettes rondrijden. Gekend en geliefd in de wijde omgeving.

Het Winnerhof in Pelt, heel lekker hoeve-ijs en royale porties. De standaard smaken zijn prima, maar de specialere smaken zijn ook om duimen en vingers van af te likken. Mijn persoonlijke favoriet is speculaas met chocoladedip.

Brixius in Meise voor een dame blanche te gaan eten.

Charel’s IJs in Buggenhout voor een liter te gaan halen of ijstaarten. Of een hoorntje natuurlijk.

IJssloeberke in Tielen (nog in de krant recent dacht ik) heeft ook lekker vers ijs en veel smaken.

Wij gaan al eens gemakkelijk naar Ijsbroers in Boortmeerbeek. Niet altijd gekke opties zoals bij anderen, maar wel topkwaliteit (salted caramel is een aanrader).
Of de Cremebar in Eppegem (Zemst). Wat experimenteler in smaken die ze aanbieden en dat is dan ook hit or miss soms. Maar over't algemeen wel goed.

Ijsroosje aan de lekdreef in Averbode. Van Melkijsje ben ik niet zo'n fan.
#teamIJsroosje

Net terug uit Italië en in Bellagio toch de één na beste pistacheijs in Italië gegeten, al was die in Riva del Garda nog beter. Daarmee vergeleken is het pistacheijs dat je doorgaans in België krijgt veruit inferieur, hoewel die van ijsbar Isidoor in Mol best wel goed is.

Ice Ice Amy in Oostende is echt fantastisch. Hebben onlangs ook een nieuwe zaak geopend op de Kouter in Gent. Ze maken ook 'atypische' smaken zoals pudding met speculaas.
Gisteren daar toevallig een ijsje pudding met speculaas gegeten. Super lekker idd, vooral het hoorntje (wat ze zelf bakken blijkbaar) was echt zalig.

Vlaanderen is veel spraakgebreken rijk maar roomijs "ijskreem" noemen gaat me toch wat ver. Dacht echt dat dit Zwam was om nog eens wat Eigen Kweek Engels boven te halen

Vlaanderen is veel spraakgebreken rijk maar roomijs "ijskreem" noemen gaat me toch wat ver. Dacht echt dat dit Zwam was om nog eens wat Eigen Kweek Engels boven te halen
Een crèmeke. Of een crème-glace-ke.

Een goed hoorntje vind ik wel belangrijk. Als ze afkomen met zo'n gortdroog, smakeloos weinig krakend luchtig hoorntje hoeft het niet, het mag goed krokant zijn.

Een crèmeke. Of een crème-glace-ke.

Een goed hoorntje vind ik wel belangrijk. Als ze afkomen met zo'n gortdroog, smakeloos weinig krakend luchtig hoorntje hoeft het niet, het mag goed krokant zijn.
Liever het woord crèmmeke. Crèmeke is precies iets dat ge ergens opsmeert...

Gelato Milanese op het Vleminckveld in Antwerpen. Ik denk dat het pistacheijs daar toch tot mijn absolute favorieten van dit jaar hoort. Fenomenaal lekker.

Terug
Bovenaan