Album of the week AOTW: inschrijvingen ronde 2

Ik heb ondertussen ook 4 mogelijke keuzes. Mijn plan was om die dan te nummeren en dan een poll te openen waarop je kon kiezen van 1 tot 4.
Maar ik ga het zo laten en gewoon de favoriet nemen :unsure: .
 
6 juni. Dat komt in orde. Ik heb voorlopig al een album gevonden, tenzij ik nog van gedacht verander (en dat kan).
 
Ik heb lang zitten twijfelen tussen een handvol albums, maar ik denk dat ik voor een eerbetoon ga voor een recent overleden legende ! Of er moest tegen dan nog iets uitkomen dat mijn kop doet ontploffen.
 
Plotse kleppers vertrouw ik niet echt als AOTW. Ze moeten voor mij minstens een jaar kapotgedraaid geweest zijn. Vorige keer kwam de plaat van Hugo Kant nog niet echt lang genoeg uit. Ondertussen wel wat extra kandidaten, ook om de genres en instrumenten gebruikt wat meer te varieren. Tot nu toe wel clappers van formaat, waarvoor dank.
 
Plotse kleppers vertrouw ik niet echt als AOTW. Ze moeten voor mij minstens een jaar kapotgedraaid geweest zijn. Vorige keer kwam de plaat van Hugo Kant nog niet echt lang genoeg uit. Ondertussen wel wat extra kandidaten, ook om de genres en instrumenten gebruikt wat meer te varieren. Tot nu toe wel clappers van formaat, waarvoor dank.
Hugo Kant dankugraag 👌
 
Hugo Kant dankugraag 👌
this u?
3vbcxbJ.png
 
Plotse kleppers vertrouw ik niet echt als AOTW. Ze moeten voor mij minstens een jaar kapotgedraaid geweest zijn. Vorige keer kwam de plaat van Hugo Kant nog niet echt lang genoeg uit. Ondertussen wel wat extra kandidaten, ook om de genres en instrumenten gebruikt wat meer te varieren. Tot nu toe wel clappers van formaat, waarvoor dank.
Ja, als je het een keer beluisterd heb zelf, dan vind ik het een beetje vreemd voor een AOTW. Maar je kan over een korte periode veel een album luisteren. En er zijn tal van albums die al jaren of decennia uit zijn en die ik nog steeds niet zo goed ken. Ik denk dat je gewoon moet doen waar dat je je bij goed voelt.

Persoonlijk bij een AOTW (als eigen keuze) zou ik eerder voor iets gaan waardat ik zelf ook wel fan van ben, absoluut en waar ik ten tweede ook denk dat wat gebruikers van dit forum er iets mee zijn en daarin wat de balans proberen vinden. Natuurlijk heeft iedereen andere smaken en iets dat ik kies, zal niet iedereen kunnen smaken. Niet iedereen is ook fan van OK Computer, iedereen heeft zijn eigen stijl. Maar ik wil ook niets nemen waar niemand anders iets mee is. En ik tracht ook wel iets te nemen dat niet al door iedereen beluisterd is, al is dat ook wat moeilijk in te schatten. Death - Symbolic had ik zelf ook nog niet geluisterd ook al zal het voor de metalliefhebbers een heel obvious plaat zijn. En zelfs dan nog is het geen probleem, want dan kun je herinneringen ophalen, en posten in dat topic waarom je het zo goed vind. Ik denk dat er voor iedereen meer dan genoeg "ontdekkingen" of "nieuwe dingen" zullen zijn... dat als dat 1 weekje niet het geval is, dat dat geen drama hoeft te zijn. De meesten kunnen nu al niet altijd volgen.

Gewoon doen waar je zin in hebt.
 
Mijn eerste AOTW was een black metalplaat waar weinigen affiniteit mee hebben, maar de discussie die daarop volgde was wel boeiend. Ik zou zeggen: denk niet teveel na over je keuze en volg je intuïtie. Ik merkte wel een verschil, zoals ik al zei, tussen nostalgieplaten en kwalitatieve platen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Maar wat is een nostalgieplaat en wat is een kwaliteitsplaat en kan kwaliteit geen nostalgie zijn en andersom?
 
Nostalgieplaten zijn voor mij de platen waarmee ik een speciale band heb of een speciale betekenis hebben. Het kan maar het wordt daarom niet als het beste werk of van het beste werk van die artiest beschouwd.

Bijvoorbeeld With Teeth van Nine Inch Nails is de plaat waarmee ik die band leren kennen heb. Over het algemeen wordt dat niet als hun beste werk beschouwd maar voor mij heeft die plaat een speciale betekenis en vind ik die nog altijd heel goed.
Net als The Next Day van David Bowie. In zijn gehele discografie over het algemeen niet als zijn topwerk beschouwd maar voor mij is dat top 5 materiaal. Onder meer omdat dat het eerste album is van Bowie waarvan ik de release en hype errond actief heb meegemaakt sinds ik fan werd van hem.

Hetzelfde voor In Rainbows van Radiohead: ook de plaat waarvan ik de release en hype errond actief heb meegemaakt sinds ik fan werd van de band. Maar dat wordt wel als een van hun beste werken beschouwd. Dus in dat geval valt het wel samen.
 
Terug
Bovenaan