Amiga 500 lot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chris_147

Well-known member
iTrader: 100% (40/40)
Hey,

ik heb hier al enkele jaren enkele dozen liggen met Amiga 500 materiaal en vraag me af wat dit waard is.
- Amiga 500 (heb ik kunnen opstarten) + cover en voeding en NL handleiding
- Amiga 500 (heb ik niet kunnen opstarten, geen idee wat er fout is) + cover en voeding
- Amiga A590 hard drive plus 20MB + voeding + NL handleiding
- Monitor 1081 (werkt perfect, digitaal klokje in de voet ook)
- grote floppy drive (5 1/4" denk ik) (geen idee hoe ik hem moest aansluiten)
- Amiga link Single Disk Drive 3 1/2" in originele doos (ook niet aangesloten)
- Handheld Power Scanner in originele doos 100-400DPI, 64 grijswaarden
- KCS Power PC board in originele doos voor MS DOS NL 4.01
- doos met floppies: WorkBench 1.3 en 2.05, drivers voor KCS board en A590, verscheidene programma's en spelletjes.

Ik weet eerlijk gezegd niet of de WorkBench diskettes nog werken. Ik heb ze namelijk niet kunnen laden.

Ik vrees dat Amiga stuff een beetje te niche is om hier een representatieve schatting te krijgen.
Tip: sluit even aan op The Belgian Amiga Club op facebook. Men zal je daar zeker verder kunnen helpen. Had ik er al geen stuk of 5 gehad, ik deed zeker een bod 😂🙈

Is inderdaad wat niche.
Ik volg redelijk de vintage scène van IT materiaal midden jaren 80, begin 90 (TI-99/4A is mijn ding wat meer).

De Amiga 500 werkend kan je (heel) soms al vinden vanaf 100€, meestal gaan mooie exemplaren tussen 200 en 250€, zeker als er wat moderne extra's bij zijn zoals een GoTek floppy drive of zoiets.

Als je er tijd insteekt om alles eens goed te reinigen, testen en dergelijke kan je voor een set met alles op en aan zoals monitor, de 590 sidecar (vooral die met de juiste rom die tot 9GB hard drives aankan) en nog wat toeters en bellen er redelijk wat geld van maken, als je geduld hebt en de juiste verzamelaar tegenkomt!

Misschien eens je wat verdiepen in retr0bright??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan