Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024 - het einde van de campagne

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geniale move toch inderdaad.
Twee weken terug McDonalds, nu dit. Los van of je nu politiek aan zijn kant staat PR kan hij als geen ander en gevoel voor humor heeft de man absoluut.
Goed van de democraten dat ze Biden aan de kant geduwd hebben en de race toch nog spannend blijft.

Laatst bewerkt:
Djeezes, die vent is toch gewoon geniaal :laugh: hieronder de respons op Biden zijn woorden dat Trump supporters vuiligheid zijn.

Eh... wel een scheve voorstelling, hè :D
Op een Trump Rally wordt Puerto Rico floating garbage genoemd, waarbij de 51st state eigenlijk weggezet wordt als minderwaardig. In reactie daarop zegt de zittende president dat dat niet het Puerto Rico is of de Puertoricanen zijn die hij kent. En geeft een domme en onhandige steek terug dat alleen de Trumpsupporters garbage zijn.

Dit is een reactie daarop. De vuiligheid begon wel degelijk bij Trump zelf, dus dan zie ik niet hoe verderzetten in de vuiligheid zo geniaal is. Je zou zelfs niet zo heel ver moeten denken om te stellen dat die vuilniswagen gewoon een expliciete uiting is van racisme: even achter de uitspraak blijven staan, en lachen met mensen die aanstoot nemen aan openlijk racistische opmerkingen.

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik ga toch blij zijn als het volgende week achter de rug is, hoor. Wat voor een campagne is dit intussen geworden.

Republikeinse komiek: "Puerto Rico is garbage"
Puerto Ricanen: "Euh, wat?"
Democraten: "Euh, wat?"
Republikeinen: "Het was maar een grap."
Biden: "Trumpsupporters zijn garbage."
MAGA: "WAT?"
Trump: "Hier ben ik in een vuilnistruck, haha."
Republikeinen: "Haha, goeie!"
Democraten: "... wat?"

Werkelijk élk fucking klein ding dat gebeurt in deze campagne zie je links en rechts compleet andere interpretaties geven aan het hoe, wat en waarom. Maar ja, voor Trump zijn achterban is dit een geniale zet omdat hij zo weer een misplaatste "grap" slaagt om te draaien naar een evengoed bizarre maar eigenlijk wel geslaagde grap als dat het doel is. Ik raak er alleen niet meer uit wat nu allemaal als grap bedoeld is en wat we serieus moeten nemen, en ik hoop dat ik daar niet alleen in ben.

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik ga toch blij zijn als het volgende week achter de rug is, hoor. Wat voor een campagne is dit intussen geworden.

Republikeinse komiek: "Puerto Rico is garbage"
Puerto Ricanen: "Euh, wat?"
Democraten: "Euh, wat?"
Republikeinen: "Het was maar een grap."
Biden: "Trumpsupporters zijn garbage."
MAGA: "WAT?"
Trump: "Hier ben ik in een vuilnistruck, haha."
Republikeinen: "Haha, goeie!"
Democraten: "... wat?"

Werkelijk élk fucking klein ding dat gebeurt in deze campagne zie je links en rechts compleet andere interpretaties geven aan het hoe, wat en waarom. Maar ja, voor Trump zijn achterban is dit een geniale zet omdat hij zo weer een misplaatste "grap" slaagt om te draaien naar een evengoed bizarre maar eigenlijk wel geslaagde grap als dat het doel is. Ik raak er alleen niet meer uit wat nu allemaal als grap bedoeld is en wat we serieus moeten nemen, en ik hoop dat ik daar niet alleen in ben.
Het is gewoon absolute polarisatie, waar mensen zo vastzitten in hun hokje dat bepaalde zaken geniaal/hilarisch moeten zijn per definitie want het zijn aanvallen op het andere kamp.

Eerlijk gezegd weet ik niet hoe je dat nog goed krijgt, al zou ik denken dat 4 jaar Harris iets minder batshit crazy zou zijn op dat vlak. Als de volgende verkiezing dan aan de overkant een gematigde republikein heeft zal het misschien allemaal wat teruggaan naar de normaliteit. Al is de kans ook groot dat dit allemaal gewoon verder escaleert, beginnend met het verkiezen van Trump. Achja.

Zoals men op de Daily Show terecht aanstipt: door deze domme uitspraak, raakt er weer veel ondergesneeuwd, zoals:

Die gast is compleet van het padje, zeker als het om gezondheid gaat en die zou dan een leidinggevende rol krijgen voor health en food. Bonkers.
Vance doet ook regelmatig zo van die uitspraken die goed zijn om de wenkbrauwspieren te testen. Trump weet waarom hij met die domme stunts de aandacht naar hem trekt, zo blijft er inderdaad minder tijd over om eens met de loep naar die andere twee "sjarels" te kijken. En als er iets is waar Trump inderdaad geniaal goed in is, dan is het wel de aandacht naar hem toe trekken.

Het is gewoon absolute polarisatie, waar mensen zo vastzitten in hun hokje dat bepaalde zaken geniaal/hilarisch moeten zijn per definitie want het zijn aanvallen op het andere kamp.

Eerlijk gezegd weet ik niet hoe je dat nog goed krijgt, al zou ik denken dat 4 jaar Harris iets minder batshit crazy zou zijn op dat vlak. Als de volgende verkiezing dan aan de overkant een gematigde republikein heeft zal het misschien allemaal wat teruggaan naar de normaliteit. Al is de kans ook groot dat dit allemaal gewoon verder escaleert, beginnend met het verkiezen van Trump. Achja.
En net daarom denk ik dat de speech van Harris, hoewel die de punch miste en een goeie slogan die samenvat waar zij voor staat, net wel goed gaat doen. E Pluribus Unum kan wel tellen als slotopmerking, vind ik. Iets wat Biden te weinig heeft gedaan, en waar Harris zelf in haar eindspeech nog iets te veel van afweek, wat mij betreft: een president voor Amerika worden, niet voor de mensen die op je gestemd hebben.
"We zijn een familie, en families maken ruzie. Maar dat we het niet eens zijn, betekent niet dat de ander het Evil Within zijn". Ik vond dat alvast wel een beloftevolle aanzet.

Ik denk ook dat die wonden veel sneller zullen helen dan nu lijkt, omdat het gaat om gefabriceerde haat.

Amai is dit al geniaal, een of andere photo op in een vuilkar. Binnenkort kakt Trump op het podium in zijn broek: "Geniaal want de democraten zijn shit haha wat een held toch, ge moet het maar doen!".

Eh... wel een scheve voorstelling, hè :D
Op een Trump Rally wordt Puerto Rico floating garbage genoemd, waarbij de 51st state eigenlijk weggezet wordt als minderwaardig. In reactie daarop zegt de zittende president dat dat niet het Puerto Rico is of de Puertoricanen zijn die hij kent. En geeft een domme en onhandige steek terug dat alleen de Trumpsupporters garbage zijn.

Dit is een reactie daarop. De vuiligheid begon wel degelijk bij Trump zelf, dus dan zie ik niet hoe verderzetten in de vuiligheid zo geniaal is. Je zou zelfs niet zo heel ver moeten denken om te stellen dat die vuilniswagen gewoon een expliciete uiting is van racisme: even achter de uitspraak blijven staan, en lachen met mensen die aanstoot nemen aan openlijk racistische opmerkingen.

Wacht een comedian die een staat wegzet als piece of garbare is verdelend en racistisch (ik kan mij daar nog ergens in vinden in dit geval,hoor).
Maar een zittend president die de helft van zijn bevolking letterlijk wegzet als garbage is gewoon wat dom en onhandig?

Biden heeft gezegd wat hij zegt, dat zijn PR team daarna in zijn naam (voor de zoveelste keer) zijn blunder moet rechtzetten doet er weinig toe. Daarom dat ik ook aanhaal dat ze erg blij mogen zijn dat ze hem aan de kant hebben geschoven want het was een walkover geweest.

Amai is dit al geniaal, een of andere photo op in een vuilkar. Binnenkort kakt Trump op het podium in zijn broek: "Geniaal want de democraten zijn shit haha wat een held toch, ge moet het maar doen!".

Timing, symbolisme,... Dat heeft niets te maken met de democraten zijn shit?

Dat je niet inziet dat dit niet gewoon een foto op een vuilkar is maar gewoon een goede PR-move tja.
Ik vraag me soms toch echt af hoe sommige mensen zo blind kunnen zien door hun haat voor bepaalde personen dat ze werkelijk geen enkel positieve zaak nog kunnen zien.
Draai en keer het hoe je het wil: PR-gewijs weet Trump gewoon 10 keer beter wat hij doet dan de democraten.

Er waren toch geruchten dat dat gebeurd zou zijn tijdens het debat met Biden en dan is die hele "real men wear diapers"-fase gestart bij de MAGA-aanhang.

Again: geruchten dat het zou gebeurd zijn. Veel meer dan een sappige scheet zal het wel niet geweest zijn, maar een verhaal is maar zo goed als de mate waarin het kan opgeklopt worden. Punt blijft, hij zou letterlijk in zijn broek kunnen kakken en het zou voor zijn achterban hem alleen maar geschikter maken als leider.

Dezelfde groep mensen die Biden zwak en te oud vond, en je nu ook niks meer hoort zeggen over Trump zijn ouderdom, over Trump die evenementen cancelt omdat hij vermoeid is en Trump die amper in zijn garbage truck raakte. Alles wat Trump doet is goed, alles wat Biden/Harris doet is fout. En zoals kay-gell ook al aangeeft, omgekeerd geldt hetzelfde. De nuance is compleet weg.

Wacht een comedian die een staat wegzet als piece of garbare is verdelend en racistisch (ik kan mij daar nog ergens in vinden in dit geval,hoor).
Maar een zittend president die de helft van zijn bevolking letterlijk wegzet als garbage is gewoon wat dom en onhandig?

Biden heeft gezegd wat hij zegt, dat zijn PR team daarna in zijn naam (voor de zoveelste keer) zijn blunder moet rechtzetten doet er weinig toe. Daarom dat ik ook aanhaal dat ze erg blij mogen zijn dat ze hem aan de kant hebben geschoven want het was een walkover geweest.
Jij zegt "wat dom en onhandig". Dat had ik niet staan. En ik zeg niet dat die comedian per definitie verdelend en racistisch is, het blijft een comedyshow en ik heb daar duidelijk genoeg over uitgeschreven wat ik daarvan vind. In dit geval dom en pijnlijk.

Je snijdt alle hoeken af in mijn post om dan te zeggen dat ik te kort door de bocht ga... Ik wil het gerust nog eens uitschrijven, maar een beetje goeie wil mag ook wel, toch? We zaten op gelijke golflengte wat betreft de comedian, waarom je dan plots toedicht dat ik zeg dat hij racistisch en verdelend is, dat snap ik niet goed. Nooit gezegd. Ik vind dat een domme beslissing van de comedian, maar het past binnen het discours van Trump, en er zijn dingen voor te zeggen. Zowel minder propere als dat hij valabele pijnpunten aanwijst.

De zittende president geeft dan een uitleg dat hij Puerto Rico zo niet kent. En doet dan een domme uitspraak, en dan nog eens zo dat het niet eens grappig of gevat is, maar gewoon onbeholpen en onhandig "al wat je zegt ben je zelf". Geen reden om daar "gewoon wat onhandig" van te maken, tenzij mijn punt extremer wilt voorstellen, toch. Dat heeft hij gezegd, dat is onnozel en fout, en een blunder.

Maar dan komt Trump met de garbage truck aanzetten. En dààrvan zei ik dat @Crashtestdummy doet alsof het een verwijzing is naar vuiligheid van Biden, terwijl het wel Trump was die de vuiligheid eerst had aangehaald, hè. Het is niet veel moeilijker dan "jij bent stom -> nee, jij -> oh, hij zegt dat ik stom ben!". Het is niet juist om te doen alsof die eerste nooit gebeurd is.

Het enige wat ik zei over racisme, is iets wat je in een vorige post over die comedian toch zelf ook al toegaf? Dat het waarschijnlijk ook deels is om te scoren bij een racistische achterban die hiermee lacht omdat mensen gechoqueerd zijn door het racistische. En dus: je moet niet heel ver denken om in die garbage truck het symbool te zien daarvan. Dié mensen denken daaraan zodra hij met die truck binnenrijdt, en dat is niet per ongeluk, hè.

Timing, symbolisme,... Dat heeft niets te maken met de democraten zijn shit?

Dat je niet inziet dat dit niet gewoon een foto op een vuilkar is maar gewoon een goede PR-move tja.
Ik vraag me soms toch echt af hoe sommige mensen zo blind kunnen zien door hun haat voor bepaalde personen dat ze werkelijk geen enkel positieve zaak nog kunnen zien.
Draai en keer het hoe je het wil: PR-gewijs weet Trump gewoon 10 keer beter wat hij doet dan de democraten.

Anderzijds zijn sommige mensen zo invested om tegen de mainstream, establishment, links whatever in the gaan dat een 6,5/10 clevere photo op al als 'geniaal' wordt bestempeld. Maar wel alle inhoudelijke zaken die gebeuren afdoen met 'of je nu akkoord gaat of niet' en constant focussen op de clownshow zoals dat Joe Rogan interview of een of ander mild grappige photo-op in een vuilkar.

Misschien ook eens een inhoudelijke mening delen ? Iets te zeggen over die gestoorde MSG rally? Of over de fake electors plot waar ik het hierboven had? Een letterlijke poging om de verkiezing illegitiem te stelen? In plaats van je te verstoppen achter 'haha dit is toch grappig eh' terwijl de democratie van het machtigste land van de wereld aan het afbrokkelen is.

MODEDIT: onnodige term weggehaald

Laatst bewerkt door een moderator:
En dààrvan zei ik dat @Crashtestdummy doet alsof het een verwijzing is naar vuiligheid van Biden, terwijl het wel Trump was die de vuiligheid eerst had aangehaald, hè. Het is niet veel moeilijker dan "jij bent stom -> nee, jij -> oh, hij zegt dat ik stom ben!". Het is niet juist om te doen alsof die eerste nooit gebeurd is.
Ik volg jouw punt wel, maar historisch gezien kunnen we nu wel al vermoeden dat de MAGA-aanhang meer wakker ligt van de bagger die hun richting uitkomt dan van de bagger die ze zelf richting anderen spuwen (o.a. dat ze nog altijd zo wakker liggen van de term "weird").

Voor MAGA was die opmerking over Puerto Rico gewoon een (al dan niet misplaatste) grap, terwijl dat van Biden een belediging was. Ik ben toch ook eerder geneigd om te denken dat de truck een reactie is op Biden en dient om de aandacht te vestigen op "kijk eens wat de zittend president allemaal over ons durft zeggen en hoe hard wij het ons niet aantrekken" , en niet als een bevestiging van de racistische grap. En nee, het is niet juist om te doen alsof die grap niet gebeurd is, maar ik durf er wel geld op wedden dat dat voor de helft van de Amerikanen wel exact is wat er gaat gebeuren.

Misschien ook eens een inhoudelijke mening delen ? Iets te zeggen over die gestoorde MSG rally? Of over de fake electors plot waar ik het hierboven had? Een letterlijke poging om de verkiezing illegitiem te stelen? In plaats van je te verstoppen achter 'haha dit as toch grappig eh' terwijl de democratie van het machtigste land van de wereld aan het afbrokkelen is.

Dat is dus waarom Trump daar in een vuilkar komt aangereden. Focus op de woorden van Biden, aandacht afleiden van de ballot boxes die door MAGA's in brand worden gestoken, de rechtszaken die hij nu al in PA aan het opstarten is voor election interference, ...

Jij zegt "wat dom en onhandig". Dat had ik niet staan. En ik zeg niet dat die comedian per definitie verdelend en racistisch is, het blijft een comedyshow en ik heb daar duidelijk genoeg over uitgeschreven wat ik daarvan vind. In dit geval dom en pijnlijk.

Je snijdt alle hoeken af in mijn post om dan te zeggen dat ik te kort door de bocht ga... Ik wil het gerust nog eens uitschrijven, maar een beetje goeie wil mag ook wel, toch? We zaten op gelijke golflengte wat betreft de comedian, waarom je dan plots toedicht dat ik zeg dat hij racistisch en verdelend is, dat snap ik niet goed. Nooit gezegd. Ik vind dat een domme beslissing van de comedian, maar het past binnen het discours van Trump, en er zijn dingen voor te zeggen. Zowel minder propere als dat hij valabele pijnpunten aanwijst.

Maar je noemt dat toch ook racisitisch of hoe moet ik dit lezen?

expliciete uiting is van racisme: even achter de uitspraak blijven staan, en lachen met mensen die aanstoot nemen aan openlijk racistische opmerkingen.

Dat ging toch over de comedian zijn uitspraken dus noem je zijn uitspraken wel racistisch? Of interpreteer ik dat fout?
Nu, al bij al maakt het mij ook niet uit zoals ik zei kan ik je tot op zekere hoogte gelijk geven. Niet op zich dat dit soort moppen niet mogen, maar op een politieke rally heeft dat nu wel eenmaal een ander gewicht.

De zittende president geeft dan een uitleg dat hij Puerto Rico zo niet kent. En doet dan een domme uitspraak, en dan nog eens zo dat het niet eens grappig of gevat is, maar gewoon onbeholpen en onhandig "al wat je zegt ben je zelf". Geen reden om daar "gewoon wat onhandig" van te maken, tenzij mijn punt extremer wilt voorstellen, toch. Dat heeft hij gezegd, dat is onnozel en fout, en een blunder.

Niet mee akkoord. Het is een comedian die die uitspraak heeft gedaan en niet al de Trump supporters die Biden bestempelt als afval.
Waar één man een uitspraak doet trekt Biden dat open naar de miljoenen supporters die Trump heeft.
Doet me wat denken aan het mestkeverhaal van enkele decennia terug.

Maar dan komt Trump met de garbage truck aanzetten. En dààrvan zei ik dat @Crashtestdummy doet alsof het een verwijzing is naar vuiligheid van Biden, terwijl het wel Trump was die de vuiligheid eerst had aangehaald, hè. Het is niet veel moeilijker dan "jij bent stom -> nee, jij -> oh, hij zegt dat ik stom ben!". Het is niet juist om te doen alsof die eerste nooit gebeurd is.

Het enige wat ik zei over racisme, is iets wat je in een vorige post over die comedian toch zelf ook al toegaf? Dat het waarschijnlijk ook deels is om te scoren bij een racistische achterban die hiermee lacht omdat mensen gechoqueerd zijn door het racistische. En dus: je moet niet heel ver denken om in die garbage truck het symbool te zien daarvan. Dié mensen denken daaraan zodra hij met die truck binnenrijdt, en dat is niet per ongeluk, hè.

Maar dat doet er toch ook niet echt toe en we gaan toch niet verzanden in een "jij bent begonnen discussie"?
Daar gaat het mij niet om.
Het is gewoon symbolisch een héél slimme move om daar met een vuilniskar aan te komen als je politieke tegenstander net je supporters afval heeft genoemd.
En soort dingen pakt nu eenmaal, je kan dat jammer vinden. Maar Trump die in McDonald's gaat werken en nu met die vuilkar afkomt dat blijft hangen, veel meer dan een speech van Harris.

Is dat daarom slecht? Ik weet het niet maar (visueel) symbolisme, humor en de timing daarvan is gewoon érg sterk en dat beheerst hij stukken beter dan de democraten.
Wat weet jij nog van de overwinningspeech van BDW 2012? Ik alvast inhoudelijk niets, "zet die ploat af" daarentegen weet ik 12 jaar later nog.
Idem voor de camions met geld in Strépy, het blijft gewoon plakken. Veel meer dan hetgeen inhoudelijk wordt gezegd.

Laatst bewerkt:
En net daarom denk ik dat de speech van Harris, hoewel die de punch miste en een goeie slogan die samenvat waar zij voor staat, net wel goed gaat doen. E Pluribus Unum kan wel tellen als slotopmerking, vind ik. Iets wat Biden te weinig heeft gedaan, en waar Harris zelf in haar eindspeech nog iets te veel van afweek, wat mij betreft: een president voor Amerika worden, niet voor de mensen die op je gestemd hebben.
"We zijn een familie, en families maken ruzie. Maar dat we het niet eens zijn, betekent niet dat de ander het Evil Within zijn". Ik vond dat alvast wel een beloftevolle aanzet.

Ik denk ook dat die wonden veel sneller zullen helen dan nu lijkt, omdat het gaat om gefabriceerde haat.
Ik weet het niet, ik denk dat die speech ook wel een beetje "preaching to the choir is", en zekere de mensen die helemaal in de Trump-bubbel zitten daar niet echt door aangesproken worden.

Anderzijds zijn sommige mensen zo invested om tegen de mainstream, establishment, links whatever in the gaan dat een 6,5/10 clevere photo op al als 'geniaal' wordt bestempeld. Maar wel alle inhoudelijke zaken die gebeuren afdoen met 'of je nu akkoord gaat of niet' en constant focussen op de clownshow zoals dat Joe Rogan afzuiginterview of een of ander mild grappige photo-op in een vuilkar.

Misschien ook eens een inhoudelijke mening delen ? Iets te zeggen over die gestoorde MSG rally? Of over de fake electors plot waar ik het hierboven had? Een letterlijke poging om de verkiezing illegitiem te stelen? In plaats van je te verstoppen achter 'haha dit is toch grappig eh' terwijl de democratie van het machtigste land van de wereld aan het afbrokkelen is.

Sorry, maar ik heb het hier al verschillende malen aangehaald: Ik voel mij niet genoodzaakt om alles wat Trump doet te rechtvaardigen, laat staan te geloven. Waarom zou ik?

Ik kraak hier toch ook niet alles wat democraten af? Of noem toch niet alles wat Trump doet geniaal? Ik stond hier gisteren toch ook niet te zwaaien met Biden zijn uitspraak die half Amerika als vuilnis omschrijft gewoon omdat ik anti-establishment, links whatever ben?
Maar het minste je hier iets positiefs zegt over Trump of wijst op objectieve fouten van "de andere" komen dit soort reacties van sommigen, ik vind dat jammer.

Ik geef mijn mening over een PR-stunt die geslaagd is, daarom moet ik toch niet telkenmale al de rest erbij gaan halen.
Los van je woordkeuze die een deftig gesprek ook niet bevordert, en dat toont gewoon aan wat ik eerder al zei:
Je kan hier moeilijk iets positiefs over Trump zeggen of de discussie moet voor sommigen deze kant op gaan terwijl we dan langs elkaar praten over polarisatie en het niet luisteren naar de andere kant.

Je kan ook gewoon je mening geven waarom je niet akkoord bent met visie over wat ik een "geniale" PR-strategie noem zonder me te verwijten op constant te "focussen" op het "afzuiginterview" van Rogan of te insinueren dat ik zo invested ben tegen de mainstream etc... ben.

Laatst bewerkt:
Maar je noemt dat toch ook racisitisch of hoe moet ik dit lezen?

Dat ging toch over de comedian zijn uitspraken dus noem je zijn uitspraken wel racistisch? Of interpreteer ik dat fout?
Nu, al bij al maakt het mij ook niet uit zoals ik zei kan ik je tot op zekere hoogte gelijk geven. Niet op zich dat dit soort moppen niet mogen, maar op een politieke rally heeft dat nu wel eenmaal een ander gewicht.

Niet mee akkoord. Het is een comedian die die uitspraak heeft gedaan en niet al de Trump supporters die Biden bestempelt als afval.
Waar één man een uitspraak doet trekt Biden dat open naar de miljoenen supporters die Trump heeft.
Doet me wat denken aan het mestkeverhaal van enkele decennia terug.

Maar dat doet er toch ook niet echt toe en we gaan toch niet verzanden in een "jij bent begonnen discussie"?
Daar gaat het mij niet om.
Het is gewoon symbolisch een héél slimme move om daar met een vuilniskar aan te komen als je politieke tegenstander net je supporters afval heeft genoemd.
Het is eigenlijk ook weer zeer treffend voor heel de Trump campagne dat enkel de moppen van Hinchcliffe onder de aandacht komen. Een greep uit wat er die dag nog gezegd werd en wat blijkbaar allemaal normaal is tegenwoordig:

Numerous speakers attacked Harris’ record — a standard feature of political rallies — but some comments invoked her race. Trump’s childhood best friend, David Rem, clutched a crucifix and told the crowd Harris is the “antichrist.”

____

Conservative media personality Tucker Carlson described Harris as a “Samoan Malaysian low IQ former California prosecutor” as he was spinning a scenario in which the Democrats reflect on their candidate post-election.

____

Former New York Mayor Rudy Giuliani, who took a leading role in spreading Trump’s false claims that he won the 2020 election, received a standing ovation from the full arena.

He accused Biden and Harris of spreading “socialism, fascism and communism.”

Giuliani, along with a handful of other speakers, also implied that Democrats are responsible for the two assassination attempts on Trump.

“I’m not gonna do conspiracy,” Giuliani said, “but it’s funny that they tried to do everything else, and now they’re trying to kill him.”

____

Radio host Sid Rosenberg used expletives to describe undocumented immigrants and former Secretary of State Hillary Clinton.

Trump's campaign has still only condemned one comment -- those from Hinchcliffe -- in a long list of sexist, racist and profane remarks that were made during his Madison Square Garden campaign rally.

____

Bronnen: https://abcnews.go.com/Politics/rac...adison-square-garden-rally/story?id=115213429

____

Nog meer voorbeelden:

Het racisme druipt er gewoon af en enkel de uitspraken van Hinchcliffe werden veroordeeld door de Trump campagne.

Trouwens: akkoord dat Trump zijn vuilnswagen stunt goeie pr is naar zijn achterban en dat de uitspraak van Biden zeer dom was. Net omdat die uitspraak weer de aandacht wegneemt van al het bovenstaande. Die man is duidelijk niet meer geschikt om president te zijn.

Laatst bewerkt:
Sorry, maar ik heb het hier al verschillende malen aangehaald: Ik voel mij niet genoodzaakt om alles wat Trump doet te rechtvaardigen, laat staan te geloven. Waarom zou ik?

Ik kraak hier toch ook niet alles wat democraten af? Of noem toch niet alles wat Trump doet geniaal? Ik stond hier gisteren toch ook niet te zwaaien met Biden zijn uitspraak die half Amerika als vuilnis omschrijft gewoon omdat ik anti-establishment, links whatever ben?
Maar het minste je hier iets positiefs zegt over Trump of wijst op objectieve fouten van "de andere" komen dit soort reacties van sommigen, ik vind dat jammer.

Ik geef mijn mening over een PR-stunt die geslaagd is, daarom moet ik toch niet telkenmale al de rest erbij gaan halen.
Los van je woordkeuze die een deftig gesprek ook niet bevordert, en dat toont gewoon aan wat ik eerder al zei:
Je kan hier moeilijk iets positiefs over Trump zeggen of de discussie moet voor sommigen deze kant op gaan terwijl we dan langs elkaar praten over polarisatie en het niet luisteren naar de andere kant.

Je kan ook gewoon je mening geven waarom je niet akkoord bent met visie over wat ik een "geniale" PR-strategie noem zonder me te verwijten op constant te "focussen" op het "afzuiginterview" van Rogan of te insinueren dat ik zo invested ben tegen de mainstream etc... ben.

Ik heb mijn mening toch gegeven over je visie. Ik vind het helemaal niet geniaal, ik vind het een 6.5/10 grappige stunt. Cva wel, maar om te zeggen geniaal? Eh ..

Maar niets is contextloos. Het is een patroon van jou dat jij constant hier binnenvalt met 'grr kan je geloven wat de linkse media zegt!' en 'Haha Trump is zo grappig!'. Maar nooit 'Hey hier heeft de linkse media een goed punt over Trump' of 'Oei, wat Trump hier zei of deed kan toch niet door de beugel?'. Wanneer er kritiek komt op Trump deflecteer je het met 'Ik voel mij niet genoodzaakt om alles wat Trump doet te rechtvaardigen'. Tjah, lekker makkelijk zo wel om de 'neutrale toeschouwer' te spelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan