Laat die man maar lekker doen en de mensen beslissen ernaar te luisteren of niet en wat ze al dan niet van de inhoud meenemen of niet.
Ik vrees dat je dit een beetje door een Europese/Belgische bril bekijkt, hier wordt er nog een beetje kritisch gekeken over wat er gezegd en geschreven wordt (alhoewel ik bij de HLN reacties soms ook daar mijn twijfels over heb), in Amerika net door die polarisatie heb je veel meer "alles wat op FOX komt is juist (voor de republikeinen) en alles wat op CNN/MSNBC komt is juist (maar dan voor de democraten). Absoluut geen nood of behoefte om even google of zoiets erbij te nemen, wat op "hun" kanalen komt is juist, einde verhaal.
Ik ben er veel geweest (lange perioden gewerkt, geen vakantie), en zelfs nog lang voor heel dat Trump gedoe, en het heeft me steeds enorm verbaasd hoe blindelings men daar info overnam uit de media, zonder enige behoefte om er zelf iets meer over uit te zoeken.
Soms grapping, soms tenenkrullend, heb er eens een discussie gehad, met iemand met toch degelijke opleiding (technisch, wat bij ons niveau proffesionele bachelor zou zijn, of wat men vroeger een "graduaat" noemde), die van mij, als Belg, weigerde aan te nemen dat Brussel de hoofdstad van Belgie was.
Kon niet, want Brussel was de hoofdstad van Europa, dus kon niet ook nog eens de hoofdstad van België zijn.
Want, uiteraard, al tientallen keren op het nieuws gezien en in de krant gelezen dat het de Europese hoofdstad was, en ik als Belg verlegen moest zijn om hem iets anders (leugens dus) proberen aan te praten.
I know, nogal veralgemenend, en uiteraard lopen er ook heel veel kritische denkers rond, maar dat zijn denk ik niet echt de kiezers van Trump, want als je ook maar een beetje kritisch bent en zijn uitspraken gaat via andere bronnen proberen te verifieren, dan denk ik niet echt dat je in eer en geweten voor de man kan stemmen. Tenzij het natuurlijk een familiale zaak wordt. En tenzij je verwacht dat het heel voordeig voor je zou kunnen uitdraaien moest hij verkozen worden (meestal financieel, vooral dan voor de beter gegoeden/zakenmensen).
In België kan de man in de famillie anders stemmen dan de vrouw (en kinderen), daar gaaty weinig heisa van komen, ginder is dat toch echt wel anders. Echtscheiding of kinderen de deur uitzetten (meerederjaringen uiteraard, anders mogen ze toch niet stemmen) zou daar eerder de regel dan de uitzondering zijn...
Grootste fout die je kan maken, Amerikanen door onze bril bekijken...
Op misschien wat meer overgewicht na zien ze er hetzelfde uit als ons, maar vergis je niet, het zijn niet dezelfde mensen als ons!