Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024 - het einde van de campagne

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vond deze nugget niet echt grappig...

Trump zei verder in de podcast open te staan om de inkomstenbelasting volledig af te schaffen en te vervangen door hogere tarieven op import.

Gaat hij de kost om betrouwbaar personeel te zetten in de volledige overheid dan uit eigen zak betalen... of hoe ziet hij die oplossing om zonder inkomstenbelasting alle kosten te betalen die hij nodig heeft.

Zolang het trump niet wordt is het ok voor mij.
Toch wel een van de domste/gevaarlijkste ideeën die ik al heb zien passeren inderdaad.

Triest? journalistiek zou imho neutraal moeten zijn. Nogal lachwekkend dat er hier commentaar word gegeven op fox, maar dit zou dan triest zijn :laugh:

Ik vond het ook eerst gek, maar dit artikel van de VRT legt beter uit waarom het verontrustend is

- Men gaf al sinds de jaren '80 een endorsement aan 1 vd 2 kandidaten
- De reden om het niet te doen, is omdat de ultrarijke eigenaren dat bevolen hebben.

Weer een signaal dat het nog meer richting een oligarchie gaat ginder.

Wat nog hallucinanter is, is deze zin (weliswaar geen hard feit, maar het vermoeden van de vrt journalist)
Dat Jeff Bezos zou hebben beslist om geen 'endorsement' uit te sturen, is ook opvallend. "Mogelijk houdt hij rekening met een overwinning van Donald Trump. Zo anticipeert hij op eventuele straffen die zouden kunnen volgen."
Schrik dat een president jouw / jouw bedrijf gaat straffen omdat je hem niet steunde tijdens zijn campagne. Niet te verwonderen dat het woord 'fascist' soms gebruikt wordt om Trump te omschrijven.

''de “grootste fout” van zijn presidentschap was “slechte mensen, of ontrouwe mensen” in dienst nemen''

''herhaalde de claim dat de verkiezingen van 2020 “van hem gestolen” zijn''

Over Xi: ''Hij houdt 1,4 miljard mensen in een ijzeren greep. Of je het nu leuk vindt of niet, hij is gewoon een briljante vent”

Het moge wel duidelijk zijn dat onze dictatorlover zelf graag dictator wil worden. Uitgerekend de Amerikanen willen zo iemand als president :oink:

Goed, ik ben halverwege de podcast en net op dit stuk gestoten van Xi Jinping (1:25:15 in het interview)
Dat stuk over income tax was ook wel een heel stuk genuanceerder dan hier vermeldt maar soit.

Mbt Xi Jinping haalt hij net aan dat de pers zijn woorden verdraait als hij zulke dingen zegt en bevestigt in dezelfde adem dat hij desondanks "evil" en "dangerous" is.

Ik kan ook inzien dat Goebbels een geniaal PR strateeg was (wat ook gewoon zo was) , als ik daarna nog eens zeg dat hij natuurlijk uitschot is en de krant kopt dat ik Goebbels bewoner dan is dat gewoon fake news en framing.

Vanaf 1:38 gaat het over Kim Jong Un waar hij ook zegt dat hij "kiddingly" dat stuk over relax en de appartementen zei. Dat je als pers kiest om die kleine (letterlijk als mop omschreven) anekdote te vermelden in een stuk dat veel uitgebreider was en dat in dezelfde adem als het stuk over Xi Jinping...

Dit soort zaken is net exact het soort zaken waardoor mensen een afkeer krijgen van dit soort berichtgeving en traditionele media.
Je kan ook op een eerlijke manier je punt maken, maar dat als kop zetten is gewoon bevestigen wat Trump aanhaalt.
En nogmaals, ik moet niet alles goedkeuren wat Trump zegt maar de manier waarop dezelfde pers met hun "artistieke vrijheid" omspringt om dit als kop te gebruiken en gelijktijdig anderen te beschuldigen van fake news is gewoon hypocriet.

Laatst bewerkt:
Wel leuk om te zien dat hij een whopping 26miljoen! views haalt in één dag met die podcast!
Daar kunnen de traditionele media nog een puntje aan zuigen.

Of Trump kan ook gewoon zeggen en menen wat hij bedoelt en niet keren met de wind of zich zoals zijn alt-right cronies verstoppen achter humor door alle domme ballonnetjes die hij oplaat alsook zijn gelogen onzin achteraf altijd te proberen vergoeilijken met "het was maar om te lachen" of "ik meende het niet zo".

Of Trump kan ook gewoon zeggen en menen wat hij bedoelt en niet keren met de wind of zich zoals zijn alt-right cronies verstoppen achter humor door alle domme ballonnetjes die hij oplaat alsook zijn gelogen onzin achteraf altijd te proberen vergoeilijken met "het was maar om te lachen" of "ik meende het niet zo".

Trump zegt letterlijk (!) dat hij het kiddingly bedoelt.

En nogmaals het gaat me niet om alles wat Trump zegt goed te moeten keuren.

Zo selectief omspringen met wat gezegd is als neutrale pers is gewoon fout. Daar moet je toch helemaal geen Trump supporter voor zijn om te zien dat dit artikel méér dan misleidend is.

Wel leuk om te zien dat hij een whopping 26miljoen! views haalt in één dag met die podcast!
Daar kunnen de traditionele media nog een puntje aan zuigen.
Beetje een moeilijke vergelijking natuurlijk. Ik vermoed dat als je Trump een groot platform geeft op een neutrale zender je daar nog altijd los over gaat.

Het eerste debat zat aan 67 miljoen kijkers. Het eerste debat tussen Clinton en Trump in 2016 aan 84 miljoen.

Zo selectief omspringen met wat gezegd is als neutrale pers is gewoon fout. Daar moet je toch helemaal geen Trump supporter voor zijn om te zien dat dit artikel méér dan misleidend is.

Hij zegt het niet kiddingly tegen Joe alsof hij het niet gezegd zou hebben. Hij zou het zogezegd kiddingly tegen Jong Un gezegd hebben (wat ik niet geloof). Hij beweert dus wel degelijk het effectief gezegd te hebben tegen Kim. Dat hij bewondering heeft voor dictators en er zelf één wil worden klopt ook en daar komt hij ook "eerlijk" voor uit. Hij heeft nog heel wat meer onzin uitgekraamd en de koppen hadden veel sensationeler kunnen zijn. Het artikel klopt.

Ik ga hier mee akkoord, ik kan me daar ook enorm aan storen. Ik heb Trump hier zopas nog omschreven als chronisch liegend, hypocriet en narcistisch maar deze specifieke opmerking over Xi Jinping ging expliciet enkel over diens mentale capaciteiten. Er zijn zoveel andere quotes waar je als pers terecht aanstoot aan kan nemen bij Trump, waarom je je verlaagd tot het niveau van de tegenstander en bijgevolg je eigen krediet ondergraaft als klassieke pers gaat er bij mij niet in.

Ik ben overigens ook halverwege het interview maar man, Trump kan echt geen 10 seconden over hetzelfde onderwerp blijven praten. Voor diegenen die een hoog entertainment-gehalte verwachten van dit interview moet ik voorlopig teleurstellen, zijn stream-of-conscious gaat echt alle kanten op zodat het echt vermoeiend is om de aandacht erbij te houden.

Allez jongens zijn jullie nu blind voor de kleine lettertjes of wat?

Ik heb zo een kind rondlopen dat eens een vuil woord eruit flapt en dan onmiddellijk zegt "dat het maar een voorbeeldje was". Maar ondertussen is het wel gezegd, en heeft Xi het in dit geval ook gewoon gehoord. Alles wat na de "maar" komt kan geschrapt worden.

Stop nu eens met daar ogen open in te lopen please.

Hij zegt het niet kiddingly tegen Joe alsof hij het niet gezegd zou hebben. Hij zou het zogezegd kiddingly tegen Jong Un gezegd hebben (wat ik niet geloof). Hij beweert dus wel degelijk het effectief gezegd te hebben tegen Kim.

Ja tuurlijk, maar jij zegt net dat je maar moet interpreteren wanneer iets grappigs bedoeld is. Hij zegt het letterlijk dat hij dat grappend zei.
En opnieuw, dat laat hln eruit en verkiest enkel dat stuk te vermelden.
Dat hij bewondering heeft voor dictators en er zelf één wil worden klopt ook en daar komt hij ook "eerlijk" voor uit. Hij heeft nog heel wat meer onzin uitgekraamd en de koppen hadden veel sensationeler kunnen zijn. Het artikel klopt.

Nogmaals: vind jij dat dat die titel en quotes ene correcte vertegenwoordiging zijn van wat Trump zei en bedoelde?

Opnieuw : als ik zeg dat ik Goebbels bewonder als PR-strateeg maar hem evenzeer een verwerpelijk man vind. Is het dan correct journalistiek om te koppen: "Kay-gell bewondert nazi icoon Goebbels"?

Ik heb zo een kind rondlopen dat eens een vuil woord eruit flapt en dan onmiddellijk zegt "dat het maar een voorbeeldje was". Maar ondertussen is het wel gezegd, en heeft Xi het in dit geval ook gewoon gehoord. Alles wat na de "maar" komt kan geschrapt worden.

Als Xi Jingpin dat gehoord heeft, dan is hij selectief doof ofzo?
Want dan vergeet hij dat Trump beaamt dat hij een gemene en gevaarlijke man was?

Je hebt duidelijk het volledige interview niet gezien, er komt geen 'maar' achteraf aan te pas. Zijn opmerking over Xi Jinping ging vooraf aan een discussie over de benodigde intellectuele capaciteiten voor het leiden van een politieke grootmacht waarbij hij het IQ van Harris in twijfel trok (kleuterniveau van Trump overigens). Dit werd gevolgd met voorbeelden van andere leiders die hij een hoog IQ toedichtte, waaronder Xi Jinping. Enfin, het staat buiten kijf dat Trump een ongezonde fascinatie voor dictators heeft maar de ’brilliant’ van deze quote in deze context was daar geen voorbeeld van, niet meer en niet minder.

Opnieuw : als ik zeg dat ik Goebbels bewonder als PR-strateeg maar hem evenzeer een verwerpelijk man vind. Is het dan correct journalistiek om te koppen: "Kay-gell bewondert nazi icoon Goebbels"?

Als je het niet kan laten om in elk interview gepast of ongepast te vermelden dat goebels geniaal is en respect verdient, zeker als je probeert zijn strategie te emuleren en in je eigen land in te voeren dan mag, nee moet daar op gewezen worden ja.

Het is deel van een patroon voor Trump. Hij heeft geheime onderonsjes met Putin, nodigt Orban uit voor de koffie, steunde bolsonaro in brazilie, Nigel Farage in de UK is een van z'n cronies, Kim Jung Un is zijn beste vriend, ... Over alle dictators zegt hij letterlijk "we love each other" en spreekt hij vol lof. Democratische leiders, eigen land of daarbuiten kunnen niets goed doen en zijn allemaal debielen, vijanden, ... Reken daar nog eens bij project 2025 en hoe het met ijzeren hand in toom houden van je bevolking respect verdient...

Nee hier is geen twijfel rond. Het is vrij duidelijk dat Trump dweept met dictatuur.

Als je het niet kan laten om in elk interview gepast of ongepast te vermelden dat goebels geniaal is en respect verdient, zeker als je probeert zijn strategie te emuleren en in je eigen land in te voeren dan mag, nee moet daar op gewezen worden ja.

Het is deel van een patroon voor Trump. Hij heeft geheime onderonsjes met Putin, nodigt Orban uit voor de koffie, steunde bolsonaro in brazilie, Nigel Farage in de UK is een van z'n cronies, Kim Jung Un is zijn beste vriend, ... Over alle dictators zegt hij letterlijk "we love each other" en spreekt hij vol lof. Democratische leiders, eigen land of daarbuiten kunnen niets goed doen en zijn allemaal debielen, vijanden, ... Reken daar nog eens bij project 2025 en hoe het met ijzeren hand in toom houden van je bevolking respect verdient...

Nee hier is geen twijfel rond. Het is vrij duidelijk dat Trump dweept met dictatuur.

Dus nog altijd geen antwoord op de vraag:

Vind jij het een correcte en neutrale weergave (en titel) van wat gezegd is?

Allee mannen, bekijk het relevante fragment uit dat interview en zeg dan nog eens dat het geen clickbait-titel van HLN is. Het online luik van HLN wordt hier altijd (niet onterecht) neergezet als rioolgazet en nu wordt die titel en quote hier plots kritiekloos geaccepteerd als een correcte voorstelling van de feiten? Ons moreel kompas gaat echt niet omvallen door ook te wijzen op incorrecte geplaatste quotes van de pers t.o.v. politiekers waar we verder niet achterstaan (inclusief mezelf), integendeel. Ben volledig akkoord dat Trump een akelige bewondering neigend naar dwepen met dictatoriale regimes heeft maar de Xi Jinping gerelateerde quote in dit interview is daar geen voorbeeld van, beiden kunnen gewoon tegelijkertijd waar zijn.

Natuurlijk is dat een clickbait titel van hln, het is hln maar de titel is niet fout want Trump heeft dat wel degelijk gezegd en het is weer in die typische altright verpakking die we van hem gewend zijn. Hij heeft Xi Jinping Geniaal kunnen noemen tegenover de zogezegde domme Harris. Net zoals alle dictators geniaal zijn en respect verdienen en democratische leiders debiele vijanden zijn.

Natuurlijk is dat een clickbait titel van hln, het is hln maar de titel is niet fout want Trump heeft dat wel degelijk gezegd en het is weer in die typische altright verpakking die we van hem gewend zijn. Hij heeft Xi Jinping Geniaal kunnen noemen tegenover de zogezegde domme Harris. Net zoals alle dictators geniaal zijn en respect verdienen en democratische leiders debiele vijanden zijn.
Ok, we zijn het al eens dat het een clickbait titel is. Dan nog het stuk 'maar de titel is niet fout want Trump heeft dat wel degelijk gezegd'. Dus het verknippen van quotes zonder relevante context te geven, hetgeen we eigenlijk (meer dan terecht) al die alt-right kanalen verwijten is deze keer 'niet fout'? De 'brilliant' in deze context was een verwijzing naar het IQ van Xi Jinping en niet naar een goedkeuring van het idee om 1,4 miljard mensen onder de knoet te houden, iets wat de titel wel impliceert. Ik veracht veel van de persoon Trump maar ik ga ook niet mee in een circle jerk waarin we slechts eenzijdig journalistieke standaarden gaan toepassen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan