Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024 - het einde van de campagne

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volledig akkoord maar dat is aan de machthebbers, daar gaan jij of ik niets aan kunnen doen, ons rest enkel de mentale voorbereiding ;)
ik denk dat we veel meer kunnen dan we denken maar dan moeten we onze stem ook laten horen en beseffen dat die stem ook voor onszelf mogelijk wat nadelige gevolgen zal hebben.

Trump is enkel goed voor de prijs van aandelen en bitcoin, op de korte termijn dan toch.
Europa kan maar beter zelf investeren in defensie als hij aan de macht komt.

Trump is een onberekenbaar figuur, ik denk niet dat de wereld een veiligere plek gaat worden met hem aan het hoofd van de VS.

Laatst bewerkt:
Veel platitudes en veel praten over Trump in plaats van focusen op je eigen verhaal lijkt me niet het beste idee. Dat werkte in 2020 na 4 jaar clownshow in het Witte Huis maar nu kom je daar niet opnieuw mee weg.

Als Trump wint zegt het veel over het totaal gepolariseerde Amerika. Die vent liegt letterlijk in élk interview, is een crimineel, vrouwonvriendelijk en een aanrander. Hoe je daarvoor kan stemmen boggles the mind.

Modedit: stigmatiserend stuk verwijderd

Laatst bewerkt door een moderator:
Maar eerlijk gezegd kan het interne beleid me daar weinig schelen. Als Europeaan wil ik in Amerika een stabiele bondgenoot die zich inzet tegen de expansiedrang van Poetin.

Voor de spanningen met Rusland wint Harris beter niet, denk ik persoonlijk.
Robert F Kennedy zijn argumentatie:

Laatst bewerkt:

Laten we de mening van RFK Jr. in zijn context plaatsen.
Robert Francis Kennedy Jr. (born January 17, 1954), also known by his initials RFK Jr., is an American politician, environmental lawyer, anti-vaccine activist, and conspiracy theorist.
Hij heeft dit jaar zijn kandidatuur ingediend als Democratische presidentskandidaat:
In August, amid declining support in the polls, dwindling campaign funds, and mounting challenges to ballot access, the Kennedy campaign began making entreaties to the Harris and Trump campaigns seeking a cabinet post in exchange for an endorsement. Harris reportedly rebuffed Kennedy,[225] but Trump said he "probably would [consider the offer], if something like that would happen".[226] On August 22, the Kennedy campaign filed to be removed from the Arizona ballot amid reports he would drop out to endorse Trump.[227] On August 23, Kennedy dropped out and endorsed Trump, while saying he intended to maintain ballot placement in certain non-swing states.[3][205][228][229]

This was a reversal for Kennedy, who had previously said he would "under no circumstances" join Trump on a presidential ticket, that his and Trump's positions "could not be further apart", and that Trump was a "terrible human being", a "discredit to democracy", and "probably a sociopath".[230][231][205] In his speech endorsing Trump, Kennedy described speaking with Trump and his advisers and said he discovered "we are aligned on many key issues".[3]
Alles van wikipedia geplukt.

M.a.w. iemand die plots Trump steunt omdat hem een postje beloofd is.

Voor de globale situatie lijkt het me net beter dat Harris wint, Trump zal Putin weinig in de weg leggen ivm zijn expansiegedrag.
Nucleaire dreiging zal bij dat blijven, dreiging. Rusland is al sinds het begin van de oorlog aan het dreigen met kernwapens. Hij moet toch ook weten als hij echt die weg zou ingaan, het voor iedereen voorbij is.

Europese Trump supporters vergeten dat Trump zelf ook een bedreiging is voor Europa. Met een Trump is het Witte huis zal Putin Europa nog meer gaan provoceren en dan vergeten we zijn economisch isolationisme nog, gaat de handel tussen Europa en VS ook niet bevorderen.

Ah ja want:
  • Wanneer Putin een rode lijn legt en het Westen gaat erover is het nuclear war (ik zal die atoombommen telkens gemist hebben die keer of 10 dat het Westen over Putin's rode lijnen gegaan is).
  • RFK is de meest betrouwbare clevere gast, als ge nog maar even kijkt wat die allemaal al heeft verkoncdigd dan kunt ge daar toch geen woord meer van geloven (nu ja, hij geeft zelf toe dat een stuk van zijn brein al is opgegeten door hersenetende wormen, en dat wanneer hij nog eens 5 van zo een worden zou binnenspelen hij nog op zijn sokken van Trump en Biden zou winnen in de presidentiele verkiezingen :tongue: )

Voor de globale situatie lijkt het me net beter dat Harris wint, Trump zal Putin weinig in de weg leggen ivm zijn expansiegedrag.
Nucleaire dreiging zal bij dat blijven, dreiging. Rusland is al sinds het begin van de oorlog aan het dreigen met kernwapens. Hij moet toch ook weten als hij echt die weg zou ingaan, het voor iedereen voorbij is.

Europese Trump supporters vergeten dat Trump zelf ook een bedreiging is voor Europa. Met een Trump is het Witte huis zal Putin Europa nog meer gaan provoceren en dan vergeten we zijn economisch isolationisme nog, gaat de handel tussen Europa en VS ook niet bevorderen.
Trump II zou een soort Genghis Khan-moment kunnen zijn: op korte termijn nadelig (en gênant), maar op langere termijn is het misschien een startschot voor Europa om zich te organiseren en te investeren in defensie om een geopolitieke grootmacht te worden. En dat zal gepaard gaan met groeipijnen en kinderziektes en moeilijke keuzes. We zijn te afhankelijk van Washington als het om zelfverdediging gaat - maar onze grootste zwakte is dat we te verdeeld zijn en dat de EU geen sterk centraal gezag kent. Als alle neuzen in één richting zouden staan, zou Europa een goed uitgebouwde defensieindustrie kunnen hebben en een slagkrachtig leger.

Maar nogmaals: allesbehalve evident en daarom zou Trump II misschien de sjot onder ons gat kunnen zijn dat we nodig hebben. Als het opnieuw Harris wordt kabbelen we verder zoals nu. Een economische reus, een geopolitieke dwerg, het Center Parcs van de wereld.

We leven in boeiende tijden, maar dat wil niet zeggen dat het "plezante" tijden zijn.

Trump II zou een soort Genghis Khan-moment kunnen zijn: op korte termijn nadelig (en gênant), maar op langere termijn is het misschien een startschot voor Europa om zich te organiseren en te investeren in defensie om een geopolitieke grootmacht te worden. En dat zal gepaard gaan met groeipijnen en kinderziektes en moeilijke keuzes. We zijn te afhankelijk van Washington als het om zelfverdediging gaat - maar onze grootste zwakte is dat we te verdeeld zijn en dat de EU geen sterk centraal gezag kent. Als alle neuzen in één richting zouden staan, zou Europa een goed uitgebouwde defensieindustrie kunnen hebben en een slagkrachtig leger.

Maar nogmaals: allesbehalve evident en daarom zou Trump II misschien de sjot onder ons gat kunnen zijn dat we nodig hebben. Als het opnieuw Harris wordt kabbelen we verder zoals nu. Een economische reus, een geopolitieke dwerg, het Center Parcs van de wereld.

We leven in boeiende tijden, maar dat wil niet zeggen dat het "plezante" tijden zijn.
Ja daar volg ik je wel. Dat zou een positief effect van een Trump II zijn. Sinds de agressie van Putin, zijn er wel meer in Europa die zo denken maar een herverkiezing van de man zou het wel in een versnelling kunnen brengen. Hopelijk dan toch.

Dat zou inderdaad op lange termijn goed kunnen uitdraaien, maar dan zijn we wel héél afhankelijk van de lijn die Rusland voor zichzelf trekt. Als ze inderdaad alles tot in Londen willen innemen zoals ze vroeger wel eens zeiden, is een zwak Europa met 0,0 Amerikaanse steun echt geen ideaal scenario.

Het klopt dat de EU wakker moet worden, maar gezien de huidige toestand zou het nu ook geen overbodige luxe zijn dat we nog een jaar of 4 respijt krijgen.

Dat zou inderdaad op lange termijn goed kunnen uitdraaien, maar dan zijn we wel héél afhankelijk van de lijn die Rusland voor zichzelf trekt. Als ze inderdaad alles tot in Londen willen innemen zoals ze vroeger wel eens zeiden, is een zwak Europa met 0,0 Amerikaanse steun echt geen ideaal scenario.

Het klopt dat de EU wakker moet worden, maar gezien de huidige toestand zou het nu ook geen overbodige luxe zijn dat we nog een jaar of 4 respijt krijgen.

Militair kunnen die Europa echt niet op 1-2-3 innemen he, kijk hoe moeizaam het al gaat in een stukje van Oekraïne.
De EU ontwaakt al, maar de echte shock zou er pas komen als Rusland begint te knabbelen aan een EU land.

De inmenging waar ik me meer zorgen over maak is via politici en (social) media. We hebben al genoeg signalen gekregen dat Rusland daar al actief mee bezig is.

Maar bon, het gaat hier over de US verkiezingen :unsure:

Laten we de mening van RFK Jr. in zijn context plaatsen.

Hij heeft dit jaar zijn kandidatuur ingediend als Democratische presidentskandidaat:

Alles van wikipedia geplukt.

M.a.w. iemand die plots Trump steunt omdat hem een postje beloofd is.
Het is ook de typische tactiek: mensen bang maken. Bang voor een nucleaire oorlog (die er zeker komt als Harris wint), bang voor immigranten (want dat zijn allemaal beesten die moorden en verkrachten), bang voor links, bang voor wetenschap, etc...
En dan die bange mensen een do-it-all wonderoplossing aanreiken, gezonden door god zelve.

Ik weet het niet ik hoop op Kamela maar vrees er toch voor.

Stel je voor verloren van sleepy Joe en nu van Kamela een vrouw die zijn ego zou volledig gekrenkt zijn 😁.

Amerika zitten er echt wel veel achterlijke mensen, dat je eigenlijk nog kan stemmen op die man na wat hij allemaal zegt en dan nog de bestorming van het Capitool kom zeg.

Hoop ergens op gewoon een duidelijke winnaar , vooral geen zin in de mogelijke shitshow achteraf.

Ik zie Harris nipt winnen, maar benieuwd naar de reactie van het Trump-kamp.

Je hoort nu meer en meer analisten zeggen dat Trump mogelijks gaat winnen, maar is dat niet ook voor wat aandacht/sensatie te scheppen? Harris lijkt me toch wel de meeste kans te hebben in die swingstates.

Hoop ergens op gewoon een duidelijke winnaar , vooral geen zin in de mogelijke shitshow achteraf.

Ik zie Harris nipt winnen, maar benieuwd naar de reactie van het Trump-kamp.

Je hoort nu meer en meer analisten zeggen dat Trump mogelijks gaat winnen, maar is dat niet ook voor wat aandacht/sensatie te scheppen? Harris lijkt me toch wel de meeste kans te hebben in die swingstates.
De reactie van het Trump-kamp bij verlies laat zich perfect voorspellen, want dat hebben we vier jaar geleden al eens gezien.

Een regel die ze bij HR-diensten ook kennen: de beste voorspeller van toekomstig gedrag is gedrag uit het verleden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan