Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024 - het einde van de campagne

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je drie weken voor de verkiezingen afkomt met een plan om zwarten (ahja en ook 'others', want die zijn er ook nog) tot $20.000 gratis te geven dekt 'lokken met geld' redelijk goed de lading me dunkt.

Ik post letterlijk een link naar een overzicht van de 4 maatregelen, dus ik laat helemaal niets weg. Maar ik zal het voor de volledigheid mijn boutade aanpassen als je wil: "het komt er op neer dat ze zwarten wil lokken met geld, crypto, wiet en gezondheidszorg."
Dat is voor mij nog iets anders dan 'lokken met geld', dit is voor mij lokken met geld: https://www.forbes.com/sites/maryro...wing-state-voter-heres-why-its-controversial/

Is 'lokken met geld' niet iets wat elke politicus / partij doet ? Hogere pensioenen? Fiscaal voordeel voor bedrijfswagens? Voordelige lening voor het een of het ander? Of het meest courante: belastingverlaging? ('Werken moet lonen!') Dat belooft toch allemaal op een directe of indirect manier geld. Snap niet waarom dit (buiten de timing misschien, maar waarom dan zo cynisch beschrijven als 'lokken met geld') een of andere uitzondering zou zijn.

Het is nog een goeie 2 weken, maar weet iemand hoelaat Belgische tijd gaan de resultaten beginnen binnenlopen van de staten aan de oostkust?

rond 03u ?

Dat is voor mij nog iets anders dan 'lokken met geld', dit is voor mij lokken met geld: https://www.forbes.com/sites/maryro...wing-state-voter-heres-why-its-controversial/
Intussen opgetrokken naar 100 dollar, en elke dag zou iemand 1 miljoen dollar krijgen.

Maar stoute Harris met haar financiële incentives die deel uitmaken van een beleidsbeslissing toch (die ook zouden gelden voor mensen die niet op haar gestemd hebben).

Intussen loopt Trump weer in op Harris in de polls. Ondanks zijn playlist van 39 minuten. Ondanks het cancellen van allerlei events omwille van vermoeidheid. Ondanks het meer en meer onsamenhangende verhalen vertellen op zijn rallies die hij wel nog doet. Ondanks zijn steeds hardere retoriek over politieke tegenstanders en "vijanden van binnenin". Wat een vreemd land, zeg.

Echt bizar!
Zo krijg je jouw bijeenkomsten natuurlijk ook gevuld zonder echt inhoud.

Zelfs al doet hij z'n mond open komt er zelden iets serieus uit. De uitleg over de staat van de economie adhv ticstacs verpakking was een topper en deze week vond hij het nodig om over grote piemels te praten.

En ondertussen zet de Dark Maga al z'n geld in om deze clowns terug in het witte huis te krijgen, wat een circus.

Intussen opgetrokken naar 100 dollar, en elke dag zou iemand 1 miljoen dollar krijgen.

Maar stoute Harris met haar financiële incentives die deel uitmaken van een beleidsbeslissing toch (die ook zouden gelden voor mensen die niet op haar gestemd hebben).

Intussen loopt Trump weer in op Harris in de polls. Ondanks zijn playlist van 39 minuten. Ondanks het cancellen van allerlei events omwille van vermoeidheid. Ondanks het meer en meer onsamenhangende verhalen vertellen op zijn rallies die hij wel nog doet. Ondanks zijn steeds hardere retoriek over politieke tegenstanders en "vijanden van binnenin". Wat een vreemd land, zeg.
De dingen die je op het einde opsomt zijn wel allemaal zeer recent, die kunnen nog geen invloed hebben gehad op de poll resultaten die we nu zien.

Ben ik de enige die dit toch vrij cynisch vindt ? Een petitie voor vrije meningsuiting, maar je lokt mensen met geld om die te ondertekenen. Hoeveel mensen zouden die ondertekenen gewoon voor het geld zonder ook maar iets om de inhoud van de petitie te geven (en dat het dus absoluut hun mening niet is) ?
Ik vind Musk al langer een walgelijk mannetje, maar dit hoort toch wel bij zijn top streken.

Ben ik de enige die dit toch vrij cynisch vindt ? Een petitie voor vrije meningsuiting, maar je lokt mensen met geld om die te ondertekenen. Hoeveel mensen zouden die ondertekenen gewoon voor het geld zonder ook maar iets om de inhoud van de petitie te geven (en dat het dus absoluut hun mening niet is) ?
Ik vind Musk al langer een walgelijk mannetje, maar dit hoort toch wel bij zijn top streken.

De resultaten van de petitie kan je dan alvast waardeloos noemen, maar ja, het gaat hem om het registreren van kiezers, en specifiek het 'free speech & right to carry a gun yeehaw' type kiezers zo dus Trump. Het is bijzonder smerig.

Wat me nog wel amuseert is dat wij hier in België zitten te neuten over een honderdtal volmachtstemmen - maar zie daar komt de VS, waar alles altijd 'bigger' moet zijn natuurlijk, ook de vuile tactieken.

Het zoveelste bewijs van een democratie in levensgevaar. Ik zie het daar echt niet goed meer aflopen in de VS, ongeacht wie straks wint.

Nee ik heb het gevoel dat de Republikeinen nooit de nederlaag gaan erkennen, zelfs al wint Harris met meer dan 60% van de stemmen.

De resultaten van de petitie kan je dan alvast waardeloos noemen, maar ja, het gaat hem om het registreren van kiezers, en specifiek het 'free speech & right to carry a gun yeehaw' type kiezers zo dus Trump. Het is bijzonder smerig.

Wat me nog wel amuseert is dat wij hier in België zitten te neuten over een honderdtal volmachtstemmen - maar zie daar komt de VS, waar alles altijd 'bigger' moet zijn natuurlijk, ook de vuile tactieken.
Er wordt hier al door verschillende mensen gesteigerd wanneer een paar acteurs oproepen om progressief te stemmen, stel u voor dat Marc Coucke hier 10.000 euro zou geven aan iedereen die een open brief ondertekent om N-VA te steunen.

Er wordt hier al door verschillende mensen gesteigerd wanneer een paar acteurs oproepen om progressief te stemmen, stel u voor dat Marc Coucke hier 10.000 euro zou geven aan iedereen die een open brief ondertekent om N-VA te steunen.
In de VS mag dat misschien wel, maar hier? Ik kan me toch moeilijk inbeelden dat Antwerpse havenbazen hun arbeiders een bonus zouden geven als ze niet op PVDA stemmen (en uiteindelijk doe je in het stemkot wat je wil wegens stemgeheim). Elke democratie organiseert zich op een eigen manier. Wat hier absoluut niet door de beugel kan, kan over de grens geen probleem zijn.

Musk heeft dus ook geld gedoneerd aan een groep die zich voordoet als de Harris campagne en fake nieuws verspreidt.

An initiative called Progress 2028 that purports to be Kamala Harris’ liberal counter to the conservative Heritage Foundation’s Project 2025 is actually run by a dark money network supporting former President Donald Trump.

Building America’s Future, the dark money group at the helm of the network, has steered money to a constellation of groups and initiatives boosting Trump’s agenda and spreading messaging aimed at chipping away voters from Harris. The dark money group reportedly received over $100 million in funding from billionaire Elon Musk, along with other donors, the New York Times recently reported.
Some of the policies listed in Progress 2028 highlight disproven and misleading claims about Harris’ positions. Policies listed include “Empowering Undocumented Immigrants, Building Our Future” and “Expanding Medicaid to Undocumented Immigrants.”
Some individuals have received text messages directing them to the Progress 2028 page.
Mr. Musk has also publicly highlighted the work of the Fair Election Fund, which Building America’s Future has funded heavily. The group has set aside $5 million for awards to people who submit evidence of “illegal voting practices, fraud or broader abuses of our election system,” a priority of Mr. Musk.

Nog niet eens 2 jaar geleden:

Trump's voorsprong op Harris loopt verder uit op Polymarket.

afbeelding.png

Trump's voorsprong op Harris loopt verder uit op Polymarket.

afbeelding.png
ter info betting odds =/= werkelijke kans om te winnen

je kan dus beter kijken naar predictiemodellen, niet naar de gokmarkt

Trump wel duidelijk een inhaalbeweging aan het maken in de laatste weken maar we zitten nog altijd in coin toss gebied.

Hoe kan je die man nu bezig zien en denken, “die verdient mijn stem.”
Wat is zijn programma, welke doelen gaat hij realiseren, wat gaat hij doen aan de escalatie in Oekraïne en Gaza, wat gaat hij doen aan de houding crisis, etc.

Niets van, Dems bad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan