Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024 - het einde van de campagne

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het blijft toch ook bijzonder ironisch dat een veroordeelde crimineel zich probeert op te werpen als de law-and-orderkandidaat. En bijzonder triestig hoe die daar vervolgens ook nog mee weggeraakt bij zijn achterban.
Fake it 'till you make it. De presidentsverkiezingen = showbizz.

Het is geen kwestie van akkoord zijn of niet, het zijn feiten. De Dems kunnen hem niet op een ballot dwingen, en andersom.
Maar de dems zijn wel diegenen die processen aanspannen tegen hem om net dat te doen. Eerst er af dan erop. Het zijn feiten ja.
Soit discussie is voor mij gesloten. Ga me ook verder onthouden van hier om het niet weer te laten ontsporen.

En dan zeggen dat Biden zinloos woozy woozy woozy doet.

Wat zegt deze oude verwarde man ? Circles circles circles. Waar gaat dit over :laugh:

Stel je voor dat je nog vier jaar deze kerel krijgt.
Dat is wat mij nog het meest tegensteekt.

Ik hoopte echt dat die race to the bottom qua kleuterisatie van politiek zou keren na 2020.
En nu kan het gewoon opnieuw 4,5 jaar van hetzelfde zijn.

En elke dag opnieuw in alle media headlines 'Trump zegt dit schandalig iets, Trump doet deze dwaze actie', god nee 😓

Ik denk dat we ofwel een hoop context missen ofwel is die gewoon gek geworden.
Eens opgezocht.
Heeft blijkbaar iets te maken met Covid-tijd, toen Trump bezig was over de lage opkomst voor Biden zijn toespraken, toen mensen in cirkels gingen zitten voor social-distancing.
Dat zijn toch ook alleen maar dingen die je voor je neus krijgt als je ergens het nieuws volgde in een Trump sociale media kerker.

Maar ook hier... Opletten met geknipte filmpjes uit een lange toespraak, om dan zonder context grote conclusies te trekken.
Blijkbaar werkt het wel op sociale media (bij zowel links als rechts), maar het blijft een Trump-techniek waar ik nogal afkeer van heb.

Dat Trump graag incoherente word salad rants afvuurt in zijn marathonspeeches is niet nieuw.

Als je toch graag je dag wil vullen met 110 minuten Trump voor de nodige 'context', dan wens ik je veel kijkplezier.

Dat Trump graag incoherente word salad rants afvuurt in zijn marathonspeeches is niet nieuw.

Als je toch graag je dag wil vullen met 110 minuten Trump voor de nodige 'context', dan wens ik je veel kijkplezier.

Ja goed, dat is een zak populisme op laag niveau met heel wat leugens en soms wat zaken die kloppen.
Maar niet van die aard dat je kan zeggen dat Trump dement is of compleet gek in zijn hoofd.

Ik vraag mij toch nog altijd af of Buttigieg echt al een stap te ver zou geweest zijn voor de Amerikanen.
Want Harris is "ok" maar nu niet om wild van te worden, en het zal erop of eronder zijn in november.

Zeker in een debat zou Mayor Pete de ogen kunnen geopend hebben bij degenen die hem in de US misschien nog niet echt kenden.

Dus we gaan van musk die een raket binnen de 12 inch van waar ie wou landen neergezet heeft op de maan, wat natuurlijk nooit gebeurd is, naar het terugkrijgen van motoren, naar een landing op drone ship in een cirkel die hem doen denken aan Biden cirkels die hij niet kon opvullen en dan iets over hoe mooi die cirkels zijn naar hoe hij de popular vote niet verloren kon hebben en hoe ze misbruikt worden door andere landen en hun eigen politiekers... op een minuut.

Zijn train of thought op de sporen houden gaat hem steeds slechter af. Nu ja aangezien hij volledig zelf de koers wil bepalen en ook het beleid met de wind wil sturen heeft hij geen sporen nodig. Gezien hij het ook steeds vaker over boten heeft die niet elektrisch mogen zijn alhoewel hij liever daaraan zou sterven dan een haai... Trump spoort niet meer, hij vaart liever verkeerd.

Dat is wat mij nog het meest tegensteekt.

Ik hoopte echt dat die race to the bottom qua kleuterisatie van politiek zou keren na 2020.
En nu kan het gewoon opnieuw 4,5 jaar van hetzelfde zijn.

En elke dag opnieuw in alle media headlines 'Trump zegt dit schandalig iets, Trump doet deze dwaze actie', god nee 😓
Het debat tussen Walz en Vance vond ik best nog verfrissend. Matuur en beheerst. Zoals het zou moeten.

Twitter is een rancuneus riool vol sensationalistische crybabies. Maar soms wel interessant voor scoops. Ik weet nog levendig hoe ik daar de raid op Bin Laden haast live heb kunnen volgen.

Ja goed, dat is een zak populisme op laag niveau met heel wat leugens en soms wat zaken die kloppen.
Maar niet van die aard dat je kan zeggen dat Trump dement is of compleet gek in zijn hoofd.

Ik vraag mij toch nog altijd af of Buttigieg echt al een stap te ver zou geweest zijn voor de Amerikanen.
Want Harris is "ok" maar nu niet om wild van te worden, en het zal erop of eronder zijn in november.

Zeker in een debat zou Mayor Pete de ogen kunnen geopend hebben bij degenen die hem in de US misschien nog niet echt kenden.
Een gay president zie ik toch niet snel gebeuren hoor. Het spreekt voor zich dat witte conservatieve christenen daar niet massaal op zouden stemmen, maar ook de Afro-Amerikanen en latino's niet. Want net op dat punt zijn die groepen in het algemeen conservatief.

Laatst bewerkt:
En dan zeggen dat Biden zinloos woozy woozy woozy doet.

Wat zegt deze oude verwarde man ? Circles circles circles. Waar gaat dit over :laugh:
Die beelden van die rally in Pennsylvania zijn ook weird as fuck. Meer dan een half uur op een podium staan ronddraaien en dansen terwijl het de bedoeling was vragen te beantwoorden. Pijnlijk.

Ik vraag me af wat diegenen die vonden dat Biden te oud en verward was hier over vinden?

Je ziet de excuses nu al komen: 'was de bedoeling' of 'is toch eens fijn om zo een president te hebben die dicht bij de bevolking staat en een dansje doet' etc etc... :laugh:

Is zoals in het Forza Ninove-debat:

'We worden geviseerd!'

Parket onderzoekt ook andere partijen

'Is om de aandacht af te leiden!'

Ik denk dat we ofwel een hoop context missen ofwel is die gewoon gek geworden.

Eens opgezocht.
Heeft blijkbaar iets te maken met Covid-tijd, toen Trump bezig was over de lage opkomst voor Biden zijn toespraken, toen mensen in cirkels gingen zitten voor social-distancing.
Dat zijn toch ook alleen maar dingen die je voor je neus krijgt als je ergens het nieuws volgde in een Trump sociale media kerker.

Maar ook hier... Opletten met geknipte filmpjes uit een lange toespraak, om dan zonder context grote conclusies te trekken.
Blijkbaar werkt het wel op sociale media (bij zowel links als rechts), maar het blijft een Trump-techniek waar ik nogal afkeer van heb.

Die beelden van die rally in Pennsylvania zijn ook weird as fuck. Meer dan een half uur op een podium staan ronddraaien en dansen terwijl het de bedoeling was vragen te beantwoorden. Pijnlijk.

Ik vraag me af wat diegenen die vonden dat Biden te oud en verward was hier over vinden?

Zelfs met de context is het nog altijd woozy woozy. Precies mijn kleuter die vertelt over een blaadje dat ze vinden van een boom die bruin is zoals de pop in de klas die naast Hanne zat en die had een roze rugzak en daar zat een drankfles in en die had een bruine dop. Alles is bruin !!!

Hoe je van de circel van het raket platform naar circles circles circles gaat en denkt dat je iets coherent brengt, is mij een mysterie.

Heb hem gisteren opnieuw op tv gezien. Ging over iets dat 5000 per uur vloog (wsch die raket van Musk) en dan zei hij. "That's fast, that's really fast. Do you know how fast that is? Waauw." Djeezes gast. Amazing, waauw. Ik denk dat de meeste mensen 5000 per uur wel snel vinden ja. Elke keer dien op tv komt is het precies kleuter tv :laugh:

Ik vind dat er niks zinvol meer uitkomt. En ook niet meer grappig. Vroeger was hij nog snappy en on point met zijn opmerkingen. Nu is hij een karikatuur van zichzelf geworden en zit hij ofwel 'waauw fast, great, amazing' (is hij wsch de enige die echt verbaasd is van alledaagse dingen) te produceren of rijdt hij zich vast in nietszeggende litanien waar hij te pas en te onpas Biden of Harris onder de bus probeert te sleuren met nikszeggende redeneringen om van alledaagse dingen bij Biden of Harris uit te komen. "Circles circles circles" en consoorten. Beetje zielig eerlijk gezegd.

Heb hem gisteren opnieuw op tv gezien. Ging over iets dat 5000 per uur vloog (wsch die raket van Musk) en dan zei hij. "That's fast, that's really fast. Do you know how fast that is? Waauw." Djeezes gast. Amazing, waauw. Ik denk dat de meeste mensen 5000 per uur wel snel vinden ja. Elke keer dien op tv komt is het precies kleuter tv :laugh:

Dat ging over de kogels die naar zijn hoofd werden geschoten.

Kamala Harris heeft gisteren een bizarre Opportunity Agenda for Black Men gelanceerd. Het komt er op neer dat ze zwarte kiezers wil lokken met geld, crypto en wiet. Effe alle stereotypen gebundeld.

Verder lijkt me beleid waarbij men discrimineert op basis van ras ook gewoon racistisch en illegaal, niet?
Uiteraard zou dat illegaal zijn, in dat X-bericht wordt dan ook niets voorgesteld dat enkel voor zwarten zou toegankelijk zijn - bij het eerste punt bijvoorbeeld staat er expliciet 'and others' bij.

Het zijn natuurlijk wel beleidsvoorstellen die zijn toegespitst op zwarte mannen, maar dat is in de Amerikaanse politiek heel gewoon, ook voor andere minderheidsgroepen.

'Lokken met geld' vind ik trouwens een wel heel negatieve framing van voorstellen die over leningen voor ondernemers en opleidingsprogramma's voor goedbetaalde jobs gaan. Het voorlaatste voorstel gaat trouwens over gezondheidszorg, dat heb je wel heel toevallig weggelaten in je post.

Uiteraard zou dat illegaal zijn, in dat X-bericht wordt dan ook niets voorgesteld dat enkel voor zwarten zou toegankelijk zijn - bij het eerste punt bijvoorbeeld staat er expliciet 'and others' bij.

Het zijn natuurlijk wel beleidsvoorstellen die zijn toegespitst op zwarte mannen, maar dat is in de Amerikaanse politiek heel gewoon, ook voor andere minderheidsgroepen.

'Lokken met geld' vind ik trouwens een wel heel negatieve framing van voorstellen die over leningen voor ondernemers en opleidingsprogramma's voor goedbetaalde jobs gaan. Het voorlaatste voorstel gaat trouwens over gezondheidszorg, dat heb je wel heel toevallig weggelaten in je post.

Als je drie weken voor de verkiezingen afkomt met een plan om zwarten (ahja en ook 'others', want die zijn er ook nog) tot $20.000 gratis te geven dekt 'lokken met geld' redelijk goed de lading me dunkt.

Ik post letterlijk een link naar een overzicht van de 4 maatregelen, dus ik laat helemaal niets weg. Maar ik zal het voor de volledigheid mijn boutade aanpassen als je wil: "het komt er op neer dat ze zwarten wil lokken met geld, crypto, wiet en gezondheidszorg."

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan