Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024 - het einde van de campagne

Status
Niet open voor verdere reacties.
Uit de WSJ vandaag, niet echt gekend als een extreem-linkse opiniegazet.

De rechtsstaat ondermijnen door het vol te zetten met 'loyalists'.
Maar er wordt waarschijnlijk weer overdreven, en Trump is pro-American values :rolleyes:
Yeah right, doet eerder denken aan Erdogan in Turkije of de PiS in Polen.

"Trump Plans Massive Shake-Up of Justice Department. Critics are alarmed by his threats of retribution."

"Behind the scenes, his campaign has begun work on his most personal priority: tearing up the Justice Department.
Nothing has motivated or infuriated Trump more than his relationship with the agency. He is determined to remake it in ways that excite firebrands in his base—by replacing career employees with loyalists, by ordering investigations into those who have prosecuted him and by enlisting the Justice Department on the conservative side of the latest culture wars. "

"Moves Trump has suggested include giving political appointees at the Justice Department greater oversight of the FBI, including its traditionally independent director"
Dat verwacht quasi iedereen. Dat was ook het geval in zijn eerste ambtstermijn, maar ditmaal zou hij full throttle gaan. Het Hooggerechtshof heeft hij al in zijn zak.

Dat verwacht quasi iedereen. Dat was ook het geval in zijn eerste ambtstermijn, maar ditmaal zou hij full throttle gaan. Het Hooggerechtshof heeft hij al in zijn zak.
Inderdaad, maar daar werden zijn domste impulsen nog in toom gehouden door Republikeinen in de administratie die country over party/president zetten.

1) Die fout gaat hij niet meer maken.
"Former President Trump's allies are pre-screening the ideologies of thousands of potential foot soldiers, as part of an unprecedented operation to centralize and expand his power at every level of the U.S. government if he wins in 2024, officials involved in the effort tell Axios.
Why it matters: Hundreds of people are spending tens of millions of dollars to install a pre-vetted, pro-Trump army of up to 54,000 loyalists across government to rip off the restraints imposed on the previous 46 presidents."

2) Samen met: "Trump’s allies are quietly drafting proposals that would attempt to erode the Federal Reserve’s independence if the former president wins a second term."
Iets wat vriend en vijand erover eens zijn dat desastreus is voor de Amerikaanse economie en de status als financieel wereldleider.

3) Samen met de rechterlijke macht volsteken met loyalists zoals in de post hierboven besproken.

Maar Trump-fans, vertel me vooral meer over de 'Amerikaanse waarden' en 'er is in zijn 1ste termijn toch niets speciaal gebeurd, dus waarom die fud ivm zijn laatste termijn'.

Rechterlijke macht naar uw hand zetten, centrale bank onafhankelijkheid afbreken, alle remmen op uw beleid weghalen door enkel loyalisten in de overheid toe te laten, verkiezingen niet aanvaarden en proberen omgooien.

Trump maakt van Amerika gewoon stap voor stap een bananenrepubliek.

Het spelletje dat RFK speelt, begint wel steeds viezer te worden. In sommige staten staat hij nog op de ballot, om wat stemmen van Dems af te snoepen. In andere niet meer. Dat was al vies. Nu gaat hij rechtszaken aanspannen of toch een procedureslag voeren om bij een paar staten er toch weer erop te komen, en bij andere weer eraf. En in Wisconsin hebben ze gezegd dat hij te laat is, nu wil hij dat ze zijn naam afplakken. Mogelijk omdat hij wil dat het met de hand geteld moet worden en dus pas later binnenkomt. https://slate.com/news-and-politics/2024/09/robert-kennedy-jr-
Neen hij speelt geen vies spelletje.
Hij speelt het spel van de DNC en dems gewoon mee.
Vind deze post ook wel extreem misleidend naar inhoud, context, voorgeschiedenis int algemeen toe naar de persoon Kennedy.
Maar dat is wellicht ook het doel. Desinformatie.
Is dan ook men laatste post hier.
Schaamteloos.

Vind deze post ook wel extreem misleidend naar inhoud, context, voorgeschiedenis int algemeen toe naar de persoon Kennedy.
Schaamteloos.
Wil je dan toch nog eens een extra post maken en verduidelijken voor de neutrale lezer waarom @Loser zijn post extreem misleidend zou zijn.

Rechterlijke macht naar uw hand zetten, centrale bank onafhankelijkheid afbreken, alle remmen op uw beleid weghalen door enkel loyalisten in de overheid toe te laten, verkiezingen niet aanvaarden en proberen omgooien.

Trump maakt van Amerika gewoon stap voor stap een bananenrepubliek.
Déjà vu gevoel... Herinner je de beginjaren van Poetin...

Die was destijds ook gewoon eerlijk verkozen en best 'normaal'... Kijk hoe Rusland er nu bijligt.

Schaamteloos.
Par-don? Wat is de misinformatie? Of de misleiding? En hoe speelt hij het spel van de Dems mee??

Wil je dan toch nog eens een extra post maken en verduidelijken voor de neutrale lezer waarom @Loser zijn post extreem misleidend zou zijn.
Neen waarom zou ik?

Kennedy wordt genaaid zoals menig ander in de primaries. Iets wat ik 2 jaar geleden al aanhaalde.

-hij gaat onafhankelijk

-Gaat dan de hand toereiken naar beide partijen

-Goed wetende dat die door de dems, zijn eigen familie partij kwa geschiedenis al serieus genaaid s geweest.

- Deksel neus volgt op de samenwerking met Harris..

- Ondertussen wordt die door die zelfde dems vervolgd om van verschillende ballots verwijderd te worden NYC enzo...
Das het hypocriete hier van @Loser zen
post. Waar gij dus duidelijk niet mee in zet. Soit

Man gaat schaken en endorsed Trump. (werd er hier notabene meteen tekijk vokr gezet door @StevenFM)

-
Wat doen die dems? Hem opnieuw procederen om hem op het ballot te houden omdat het plots tegen de winkel is. Oei oei

En dan komt @Loser de kaart spelen dat het ene vies spelleke is? Uhu OK.

Wat mij betreft banned ge me maar maar kwa taalgebruik a la sjarels @Wilcao @JanusDR spoort links en deze mod dus nu niet.

Daag :)

Edit* En ter verduidelijking ik ben niet rechts of links. Al duidelijk gemaakt dat ik niet tegen hypocriete shit van beiden kanten kan. Ik ga al 18 jaar dag in dag uit als liefhebber naar de USA. Deze zever is me gewoon teveel. Maw past het niet in uw kraam.. Perm ban dag en bedankt.

Laatst bewerkt:
Neen waarom zou ik?

Kennedy wordt genaaid zoals menig ander in de primaries. Iets wat ik 2 jaar geleden al aanhaalde.

-hij gaat onafhankelijk

-Goed wetende dat die door de dems, zijn eigen familie partij kwa geschiedenis al serieus genaaid s geweest.

- Ondertussen wordt die door die zelfde dems vervolgd om van verschillende ballots verwijderd te worden NYC enzo...

Man gaat schaken en endorsed Trump. (werd er hier notabene meteen tekijk vokr gezet door @StevenFM)

-
Wat doen die dems? Hem opnieuw procederen om hem op het ballot te houden omdat het plots tegen de winkel is. Oei oei

Wat mij betreft banned ge me maar maar kwa taalgebruik a la sjarels @Wilcao @JanusDR spoort links en deze mod dus nu niet.

Edit* En ter verduidelijking ik ben niet rechts of links. Al duidelijk gemaakt dat ik niet tegen hypocriete shit van beiden kanten kan. Ik ga al 18 jaar dag in dag uit als liefhebber naar de USA. Deze zever is me gewoon teveel. Maw past het niet in uw kraam.. Perm ban dag en bedankt.
Ik kan de beslissing te maken voor je te bannen maar kom. Verder begrijp ik niet echt wat je wil zeggen, je springt wat van de vak op de tak en het punt dat je wil maken is me niet duidelijk.

Van die zin begrijp ik niets.

Ik denk dat hij vooral zichzelf naait.
Je moet die zijn wikipedia pagina eens checken voor een overzicht. Die heeft 1 of andere harde slag van de molen gekregen.

Neen waarom zou ik?

-hij gaat onafhankelijk

-

Hier klopt niks van. De enige die kan beslissen om wel of niet voor president te gaan, is de kandidaat zelf. De Dems kunnen hem niet dwingen om wel op de ballot te staan als hij niet meer runt of andersom. Ik denk dat je het zaakje nog eens moet lezen om mee te zijn. Reps noch Dems hebben iets te maken met het feit dat Kennedy op de ballot staat in sommige staten en niet in andere, dat beslist hij zelf. En dat is ondertussen een vuil spelletje.

Déjà vu gevoel... Herinner je de beginjaren van Poetin...

Die was destijds ook gewoon eerlijk verkozen en best 'normaal'... Kijk hoe Rusland er nu bijligt.
De rechtstaat in Rusland ontmantelen lijkt me dan ook eerder de starter pack, terwijl datzelfde doen in de VS toch wel wat moeizamer zou mogen gaan. Als hij de hele partij naar zijn hand kan zetten en zijn entourage in zoveel mogelijk strategische plaatsen kan zetten ... lukt dat misschien nog wel. Een uitdaging zal het leger en de politie zijn, want die heb je nodig als repressieapparaat.

Het blijft toch ook bijzonder ironisch dat een veroordeelde crimineel zich probeert op te werpen als de law-and-orderkandidaat. En bijzonder triestig hoe die daar vervolgens ook nog mee weggeraakt bij zijn achterban.

Hier klopt niks van. De enige die kan beslissen om wel of niet voor president te gaan, is de kandidaat zelf. De Dems kunnen hem niet dwingen om wel op de ballot te staan als hij niet meer runt of andersom. Ik denk dat je het zaakje nog eens moet lezen om mee te zijn. Reps noch Dems hebben iets te maken met het feit dat Kennedy op de ballot staat in sommige staten en niet in andere, dat beslist hij zelf. En dat is ondertussen een vuil spelletje.
Ik ga hier niet mee akkoord en blijf achter men bewering staan.
Maar wil wel men excuses aanbieden voor men ondertoon van men post toen.

Ik ga hier niet mee akkoord en blijf achter men bewering staan.
Maar wil wel men excuses aanbieden voor men ondertoon van men post toen.
Het is geen kwestie van akkoord zijn of niet, het zijn feiten. De Dems kunnen hem niet op een ballot dwingen, en andersom.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan