Amazon Prime

Gisteren een aflevering van Clarksons farm gekeken en 1 reclameblok van 54 seconden voor de aflevering, en tijdens de aflevering 2 reclameblokken gehad, 1 van 53 seconden en één van 48 seconden. Dit was de eerste keer ooit, de dag ervoor geen reclame geziens.

Ik ging net Prime weer ff stopzetten tot ik zag dat de nieuwe Ghost in the Shell Anime er plots opstond én Project Hail Mary.

gisteren verscheer er een melding om mijn abonnement aan te passen naar jaarlijks betaling in plaats van maandelijks, scheelt toch ook weer bijna 11 euro en hetgeen ik te veel betaal voor deze maand wordt terug gestort

Moet je de vorige Ghost In the Shell anime's gezien hebben daarvoor?
Het is een retelling van de manga, begint van "nul". De wereld wordt wel niet uitgelegd want alles flitst voorbij dus voor sommigen is het handig om de achtergrond al te kennen.

Het ziet er allemaal old school 80s uit met futuristische technologie die nu al achterhaald is. Ligt wel in lijn met de manga van yesteryear.

Moet je de vorige Ghost In the Shell anime's gezien hebben daarvoor?
Wat @ilgonwe zegt klopt. 't Kan handig zijn om toch wat voorkennis te hebben gewoon omdat je er meteen wordt ingegooid. Maar dat is dan puur om de setting en de sci-fi tech wat beter te begrijpen. Qua story is dit gewoon vanaf het begin van de Manga. Dus in principe heb je 'niets gemist'.

Er zijn al vele verschillende reeksen en films uitgekomen die altijd weer een andere incarnatie en stijl zijn van dezelfde personages met verschillende conflicten, of soms verschillende tijdsperiodes. Bepaalde thema's komen wel steeds terug. En centraal staat altijd Motoko Kusanagi.

De eerste Anime film (1995) was ooit mijn kennismaking en is altijd mijn favo versie gebleven (Die staat ook op Prime btw). Met op de 2de plek de 'Stand Alone Complex' serie. 2 sterke seizoenen.

Dan zijn er nog de 'Arise' anime films met een jongere Motoko (die ik zelf wat moeilijk vond) en de Netflix reeks van een paar jaar terug. Die animatie stijl was wat gewoon worden, maar ik vond dat verhaal wel sterk.

De Live-action film met Scarlett Johansson was niet fantastisch ontvangen door fans. Maar ik vond die nog best ok. Het klopt dat de gebruikelijke thema's in een Hollywoodjasje waren gestopt, maar ik kon me daar wel over zetten. Het is nog steeds een deftige cyberpunk film.

Als je bij de nieuwe reeks toch moeite hebt om er in te komen, zou ik eerst de film (1995) eens een kans geven :).

Terug
Bovenaan