Alloo bij de Verkeerspolitie (2024)

Zijn er al gevallen gekend waarbij zo een simpele verbanddoos levens heeft gered?
Doe dat eens open, daar zit niks in.
Dat is alsof je naar de oorlog trekt met een aardappelmesje in uw hand.

Mogen we zeggen dat EHBO dozen overrated zijn?
Je moet een deftige EHBO koffer aanschaffen en vullen met eigen materiaal.
Alleen dan ben je veilig en kan je je leven redden.

Je moet een deftige EHBO koffer aanschaffen en vullen met eigen materiaal.
Alleen dan ben je veilig en kan je je leven redden. (Na een opleiding van hulpverlener gevolgd te hebben …dus gene EHBO alleen . ;) )
Kleine nuance , met de gewone EHBO kan je wel iets doen om niet levensgevaarlijke verwondingen te behandelen maar levens redden is misschien een beetje te ver gegrepen .
Mij hebben ze dan altijd geleerd om te zorgen dat het slachtoffer stabiel en comfortabel ligt (bij bewustzijn houden , regelmatig eenklapke mee doen enz …) en dan wachten tot professionele hulp aankomt
Denk niet dat er een EAD in uw koffer zit .

Ik begrijp niet waarom die man die op de busstrook stond om rechts af te draaien een boete kreeg. Om rechts af te slaan moet je toch de busstrook gebruiken? Was dat niet een gevalletje "ik ben politieagent en voel me meer dus kan er niet tegen dat iemand op me claxonneert omdat ik het verkeer ophoud en daarom ga ik maar een bs boete schrijven"?

Ik begrijp niet waarom die man die op de busstrook stond om rechts af te draaien een boete kreeg. Om rechts af te slaan moet je toch de busstrook gebruiken? Was dat niet een gevalletje "ik ben politieagent en voel me meer dus kan er niet tegen dat iemand op me claxonneert omdat ik het verkeer ophoud en daarom ga ik maar een bs boete schrijven"?
Afhankelijk van welke lijnen mag het wel of niet, hier staat het duidelijk uitgelegd.

Afhankelijk van welke lijnen mag het wel of niet, hier staat het duidelijk uitgelegd.
Net de aflevering er nog eens snel bijgepakt, was duidelijk een onderbroken lijn dus die persoon mocht daar gewoon op rijden om af te slaan.

Alleen bus en fiets dus? Maar ik zou wel flink twijfelen eerlijk gezegd.
Dat er een fiets of taxi of gelijk wat op de busstrook staat geschilderd, maakt niets uit voor de automobilist. Het is een onderbroken streep en die mens moest naar rechts. Ik snap het eerlijk gezegd ook niet, moest dat bij mij zijn, ik ging die boete toch aanvechten.

Eerlijk gezegd vond ik Abdel bij die interventie bij die busstrook ook allesbehalve professioneel overkomen, zowel bij de eerste met zijn gsm als die achter hem op de busstrook. Precies met het verkeerde been uit bed gestapt die dag. Uit dat raam hangen en de anderen half afsnauwen. Ik begrijp dat je kordaat moet zijn maar dat kan imo ook op een andere manier.

Je kan dan klagen over Bart met zijn moto maar ik denk niet dat je daar zoiets van gaat zien (of het is niet gefilmd). Voor zover ik mij kan herinneren, heb ik het in ieder geval nog niet gezien bij hem.

Eerlijk gezegd vond ik Abdel bij die interventie bij die busstrook ook allesbehalve professioneel overkomen, zowel bij de eerste met zijn gsm als die achter hem op de busstrook. Precies met het verkeerde been uit bed gestapt die dag. Uit dat raam hangen en de anderen half afsnauwen. Ik begrijp dat je kordaat moet zijn maar dat kan imo ook op een andere manier.

Je kan dan klagen over Bart met zijn moto maar ik denk niet dat je daar zoiets van gaat zien (of het is niet gefilmd). Voor zover ik mij kan herinneren, heb ik het in ieder geval nog niet gezien bij hem.
Bart is gewoon altijd professioneel, je kan zeveren over zijn strengheid (die eigenlijk best meevalt), maar die ga je niet snel op een foutje betrappen. Abdel laat in het huidige seizoen idd niet altijd zijn goeie kant zien vind ik, terwijl dat volgens mij gewoon een sympathieke mens is.

Bart die de vrachtwagen die aardappelen aan het inladen is een bekeuring geeft omdat hij even op het fietspad geparkeerd staat.

Volgende reportage van Abdel in centrum Gent: 'stel u maar eens langs de kant hier' - volledig op het fietspad voor de afhandeling...,🙄

Bart die de vrachtwagen die aardappelen aan het inladen is een bekeuring geeft omdat hij even op het fietspad geparkeerd staat.

Volgende reportage van Abdel in centrum Gent: 'stel u maar eens langs de kant hier' - volledig op het fietspad voor de afhandeling...,🙄
Dat is niet de eerste keer en idd echt een grove fout. In vorige seizoenen zag je de filmwagen op het fietspad staan terwijl een agent een bekeuring geeft. Ze mogen daar toch serieus aandacht aan besteden bij het programma.

Dat er een fiets of taxi of gelijk wat op de busstrook staat geschilderd, maakt niets uit voor de automobilist. Het is een onderbroken streep en die mens moest naar rechts. Ik snap het eerlijk gezegd ook niet, moest dat bij mij zijn, ik ging die boete toch aanvechten.
Kheb het net gezien… De politie staat er zelf met een anonieme wagen te taffelen en die man was van Aalst. Wat een onbegrip. In die omstandigheden kan je zo een vergissing wel eens door de vingers zien imo. Die Abdel wordt elk seizoen straffer :’)

Laatst bewerkt:
Ja maar ze waren op hun teentjes getrapt hè. Je moet dat begrijpen. Het gevoel van ‘kom, deze gaan we eens een lesje leren’ kwam toen naar boven

In die omstandigheden kan je zo een vergissing wel eens door de vingers zien imo. Die Abdel wordt elk seizoen straffer :’)
Het is zelfs geen vergissing, want hij moest daar rijden om af te slaan. Dus ze maken zelf een grove fout door hier een boete voor uit te schrijven. Als ze hem dan echt wilden kloten, konden ze eventueel een boete uitschrijven voor onnodig claxonneren. Zou ook belachelijk geweest zijn imo, want volgens mij maken ze zich daar niet kenbaar als politie (dan zou dat claxonneren een domme actie geweest zijn) en ze blokkeren gedurende een hele tijd de weg door naast de bestuurder te blijven staan die met z'n gsm bezig was. Maar dan was het wel een geldige boete. Nu wordt hij gegarandeerd vrijgesproken als hij die boete aanvecht, dus ik hoop dan ook dat hij dat doet.

Goed gezegd. Die man claxonneert terecht en had dit waarschijnlijk niet gedaan als ze niet anoniem waren. En dan verschieten ze ervan dat weinige mensen hun job apprecieert.

Goed gezegd. Die man claxonneert terecht en had dit waarschijnlijk niet gedaan als ze niet anoniem waren. En dan verschieten ze ervan dat weinige mensen hun job apprecieert.
Uw ACAB gedoe in deze topic begint wel wat tegen te steken. Werkelijk elke post moet je met iets negatief over de politie afkomen.
Het is maar een minderheid dat hun werk niet apprecieert hoor.

€180 voor gsm in de hand op de fiets
Het moet niet gekker worden denk ik dan 👍

Die bus 2x €75 was ook alweer een pracht voorbeeld van onze graaicultuur. Waar het geld zit, moeten we het halen 👌

je zag die man serieus op zijn tanden bijten (ondanks dat de boete voor zijn baas was)

Krapuul met uitkering die overvallen plegen gaan ze uiteraard deze boetes niet geven. Wat ook logisch is, met de gsm rijden op de fiets en vervallen verbandkistjes, DAT is wat er scheelt aan onze samenleving. Streng beboeten die handel.
Dat moest nog meer dan 180 euro zijn voor die randdebielen.

Terug
Bovenaan