Alloo bij de Verkeerspolitie (2024)

Wat mij wel opviel toen Bart daar toekwam aan die werf waar die camionette en kraan op het voetpad stonden was dat de auto met Alloo daar eventjes midden op de baan in de weg bleef staan, daar stond op een moment effectief een auto achter.

Zou hij dan niet beter zeggen “parkeer daar eventjes, ik ga dit of dat doen”

In de aflevering van gisteren weer iemand met gsm bezig achter het stuur. Toen Roderick die aan de kant zette, vroeg hij aan de chauffeur ook eerst een keer of 2 of het de eerste keer was dat hij hiervoor werd tegengehouden. Anders was het intrekking rijbewijs voor 15 dagen.

Misschien dat de vraag al gepasseerd is in een thread van de vorige seizoenen. Maar kan die dat niet gewoon navragen? Of worden die overtredingen niet ergens (centraal) bijgehouden?

Want ik denk dat de meeste chauffeurs toch zullen zeggen dat het de eerste keer is.

In de aflevering van gisteren weer iemand met gsm bezig achter het stuur. Toen Roderick die aan de kant zette, vroeg hij aan de chauffeur ook eerst een keer of 2 of het de eerste keer was dat hij hiervoor werd tegengehouden. Anders was het intrekking rijbewijs voor 15 dagen.

En Ro die zijn moto op het fietspad zet terwijl er een zee van ruimte was voor die bestelwagen :rofl:
Paar fietsers die ook serieus moesten slalommen om 'm niet aan te rijden.

Abdel die beweert dat fietsers in een fietsstraat met meer dan 2 naast elkaar mogen rijden.
Iemand enig idee waarop dat is gebaseerd? Ik vind er in het verkeersreglement zo direct niks over terug.

Abdel die beweert dat fietsers in een fietsstraat met meer dan 2 naast elkaar mogen rijden.
Iemand enig idee waarop dat is gebaseerd? Ik vind er in het verkeersreglement zo direct niks over terug.

Fietsers mogen de hele breedte van de rijbaan aan uw eigen kant gebruiken (of gewoon de hele rijbaan bij eenrichtingsstraten). Dus je kan eigenlijk met 3-4-5 of meer langs mekaar rijden ook lijkt me. Motorvoertuigen mogen toch niet inhalen.

Fietsers mogen de hele breedte van de rijbaan aan uw eigen kant gebruiken (of gewoon de hele rijbaan bij eenrichtingsstraten). Dus je kan eigenlijk met 3-4-5 of meer langs mekaar rijden ook lijkt me. Motorvoertuigen mogen toch niet inhalen.

In een fietsstraat blijven de algemene verkeersregels gelden. Dit houdt o.m. in:

• dat er maximaal twee fietsers naast elkaar mogen rijden;
  • dat de fietsers niet op het voetpad mogen rijden;
  • dat zij niet in een verkeerde rijrichting mogen rijden in een eenrichtingsstraat.
Abdel was dus niet juist in deze.

Bouwbedrijf De Baets en Co is nu 2 keer tegengehouden op 20 minuten aflevering :rofl:
De eerste bellen achter het stuur. De tweede met zijn Back to the Future t-shirt en het bouwkraantje

Die fietser die de baan wou oversteken en tegen die camion zat, wtf? :p
Begrijp ik langs geen kl*ten. Je ziet en hoort zo'n mastodont toch aankomen langs eender welke kant?
En dan nog als volwassene zo'n overtreding begaan. Een tiener kan ik begrijpen, die doen vaker onbedachtzame zaken.

Die twee Bulgaren... Wonen hier een jaar en spreken niets Nederlands en amper tot geen Engels (y).
Die moeten toch naar Bulgaarse bakkers en slagers gaan? Of wijzen die naar een brood / koffiekoek?

Die twee Bulgaren... Wonen hier een jaar en spreken niets Nederlands en amper tot geen Engels (y).
Die moeten toch naar Bulgaarse bakkers en slagers gaan? Of wijzen die naar een brood / koffiekoek?
Typisch Vlaamse mentaliteit hè. Plat op de buik voor alles, iedereen met fluwelen handschoentjes behandelen. Liever kop in het zand en voortploegen dan problemen te benoemen.

Steekt die mannen een jaar in Nederland en die spreken vloeiend Nederlands.

Typisch Vlaamse mentaliteit hè. Plat op de buik voor alles, iedereen met fluwelen handschoentjes behandelen. Liever kop in het zand en voortploegen dan problemen te benoemen.

Steekt die mannen een jaar in Nederland en die spreken vloeiend Nederlands.
Dat is in Nederland just hetzelfde.
Dat zijn gewoon arbeiders die hier enkele jaren komen werken en het geld naar huis meenemen. Die gaan geen moeite doen om de taal te leren, want op lange termijn heeft dat geen enkel nut voor die mensen. Je kan naar gelijk welk buurland gaan en hetzelfde vaststellen. Die krijgen vaak een woning en dergelijke via de werkgever, dus moeten al geen taal leren.

Hoe ga jij om eten als je op reis bent?
Toen ik nog internationaal chauffeur was kwam ik toch ook in landen waar ik me niet kon uitdrukken in de lokale taal, of zelfs geen flauw idee had waarover het ging, maar ik heb toch altijd alles kunnen kopen wat ik wou, net zoals nu als ik op reis ga naar ergens waar ik niets begrijp van wat ze zeggen.

Wees blij dat het hier rondloopt met Bulgaren en Polen etc die doen belachelijk veel werk dat de modale Belg al lang niet meer wil doen. Als die stoppen zullen er veel bedrijven failliet gaan.

Hoe ga jij om eten als je op reis bent?
Toen ik nog internationaal chauffeur was kwam ik toch ook in landen waar ik me niet kon uitdrukken in de lokale taal, of zelfs geen flauw idee had waarover het ging, maar ik heb toch altijd alles kunnen kopen wat ik wou, net zoals nu als ik op reis ga naar ergens waar ik niets begrijp van wat ze zeggen.
Door het te vragen? Als ik op reis ga, dan spreek ik de basis.
Ik zou nooit naar een land gaan waar ze zelfs in het Engels geen toeristen kunnen helpen.

Door het te vragen? Als ik op reis ga, dan spreek ik de basis.
Ik zou nooit naar een land gaan waar ze zelfs in het Engels geen toeristen kunnen helpen.
Waarom zou die Bulgaar dan niet om eten kunnen? Die kan het toch ook vragen?
Ik, en veel anderen, ga wel naar landen waar men enkel de landstaal spreekt. En toch komen we allemaal levend thuis.
Je moet echt de taal niet kunnen om eten te kopen hoor.

Waarom zou die Bulgaar dan niet om eten kunnen? Die kan het toch ook vragen?
Ik, en veel anderen, ga wel naar landen waar men enkel de landstaal spreekt. En toch komen we allemaal levend thuis.
Je moet echt de taal niet kunnen om eten te kopen hoor.
Leg me eens uit hoe je in belabberd Engels vraagt achter een bepaalde koffiekoek of iets van vlees?
En niet wijzen, hé, vragen.
Ik heb het voor de duidelijkheid niet over een grotere winkel, dat is nemen wat je wil en betalen. Daar hoef je niet voor te praten.

Of stel je eens voor dat er een ongeval gebeurt, waar jij in betrokken en bewusteloos bent en zo iemand is de enige, die je kan helpen.
Kerel belt het noodnummer en ja, begin er maar aan uit te geraken als operator. Idem met jezelf in een land waar ze geen Engels spreken.
Dat gaat toch niet? Ik zou me enorm beschaamd voelen als toerist, zeker mocht het slachtoffer sterven.

Leg me eens uit hoe je in belabberd Engels vraagt achter een bepaalde koffiekoek of iets van vlees?
En niet wijzen, hé, vragen.
Ik heb het voor de duidelijkheid niet over een grotere winkel, dat is nemen wat je wil en betalen. Daar hoef je niet voor te praten.
Dus wat is je punt nu eigenlijk? Je vroeg je af hoe die om eten gaat. In de grotere winkel dan zeker?

Of stel je eens voor dat er een ongeval gebeurt, waar jij in betrokken en bewusteloos bent en zo iemand is de enige, die je kan helpen.
Kerel belt het noodnummer en ja, begin er maar aan uit te geraken als operator. Idem met jezelf in een land waar ze geen Engels spreken.
Dat gaat toch niet? Ik zou me enorm beschaamd voelen als toerist, zeker mocht het slachtoffer sterven.
Als je 112 belt en gewoon "accident autostraat 12.4 (cijfers in 't engels)" roept, gaan ze in zowat heel de wereld wel weten wat of hoe. En in 't slechtste geval hou je een auto tegen die passeert en die gaat bellen. Net zoals zowat elke niet-Nederlandssprekende toerist in Vlaanderen eigenlijk.
Je moet eens de stap durven zetten om naar een vreemd land te reizen om dat te begrijpen denk ik. Ik heb 14 jaar met de camion gereden in 't buitenland, op sommige plekken ook met handen en voeten moeten uitleggen, paar ongevallen waarbij ik voorbijgangers in scheef-whatever hulp vroeg en toch steeds zonder problemen er uit gekomen. Wat zou een Bulgaar die hier werkt nu niet aan zijn boodschappen raken?
Daar beschaamd voor zijn snap ik eigenlijk niet goed.

Terug
Bovenaan