Alloo bij de Verkeerspolitie (2024)

€180 voor gsm in de hand op de fiets
Het moet niet gekker worden denk ik dan 👍

Die bus 2x €75 was ook alweer een pracht voorbeeld van onze graaicultuur. Waar het geld zit, moeten we het halen 👌

je zag die man serieus op zijn tanden bijten (ondanks dat de boete voor zijn baas was)

Krapuul met uitkering die overvallen plegen gaan ze uiteraard deze boetes niet geven. Wat ook logisch is, met de gsm rijden op de fiets en vervallen verbandkistjes, DAT is wat er scheelt aan onze samenleving. Streng beboeten die handel.
Ik nodig je uit om eens na schooltijd met de fiets mee te gaan langs een jaagpad met schoolgaande jeugd die uit de andere richting komt. Als je niet roept dan rijden ze gewoon vanboven op je en dan heb je nog geluk dat ze ook geen oortjes in hebben. Er kan niet genoeg gestraft worden daarop.

En die opmerking over overvallers slaat werkelijk nergens op. Verkeer en gerechtelijk zijn 2 totaal verschillende zaken. Doe gewoon wat je moet doen en als je dat niet kan dan moet je niet zagen. Dat is niet de eerste keer dat die dat doen want de pakkans is ongelofelijk klein.

Ik vond het precies wel een betere aflevering dan vorige seizoenen, veel minder gelul van Alloo en meer politiewerk. Hopelijk houdt dat het hele seizoen aan.

Ik vond het precies wel een betere aflevering dan vorige seizoenen, veel minder gelul van Alloo en meer politiewerk. Hopelijk houdt dat het hele seizoen aan.
Misschien hebben ze (te)veel klachten gehad over Allo z'n gelul?
Ik vond het ook best meevallen.

Maar er mocht wel wat meer uitleg bij die 2x 75€ boete voor de 2 vervallen verbanddozen van die bus.
Nooit geweten dat een verbanddoos vervalt en die van mij heeft geen vervaldatum :help:

Misschien hebben ze (te)veel klachten gehad over Allo z'n gelul?
Ik vond het ook best meevallen.

Maar er mocht wel wat meer uitleg bij die 2x 75€ boete voor de 2 vervallen verbanddozen van die bus.
Nooit geweten dat een verbanddoos vervalt en die van mij heeft geen vervaldatum :help:
Van de mijne ook niet, maar er staat wel een datum op de inhoud. Bij die bus moesten de dozen eigenlijk ongeopend zijn met een datum op de buitenkant. Ik vermoed dat die datum iets is dat enkel bij personenvervoer gecontroleerd wordt, ik vind er ook niet meteen iets over terug. Dus daar hadden ze idd wat mogen uitweiden, de agent vertelde ook waarom 2x, dus dat kon er ook nog bij.

Van de mijne ook niet, maar er staat wel een datum op de inhoud. Bij die bus moesten de dozen eigenlijk ongeopend zijn met een datum op de buitenkant. Ik vermoed dat die datum iets is dat enkel bij personenvervoer gecontroleerd wordt, ik vind er ook niet meteen iets over terug. Dus daar hadden ze idd wat mogen uitweiden, de agent vertelde ook waarom 2x, dus dat kon er ook nog bij.

Artikel 71 van het “Koninklijk besluit van 15 maart 1968 houdende algemeen reglement op de technische eisen waaraan de auto's, hun aanhangwagens en hun veiligheidstoebehoren moeten voldoen” zegt het volgende:

Artikel 71. Verbandkist​

§1. De autobussen en de autocars alsmede al de andere auto's gebezigd voor het bezoldigd vervoer van personen of voor hiermede gelijkgesteld gratis vervoer moeten voorzien zijn van een verbandkist van het "universeel" type.

In die verbandkist, welke niet op slot mag gedaan worden doch water- en stofdicht moet zijn, moeten zich ten minste de hiernavermelde voorwerpen en farmaceutische produkten bevinden:

• 3 pakjes driehoekig steriel verband
  • 1 cambric-zwachtel 5 cm
  • 1 cambric-zwachtel 7 cm
  • 1 cambric-zwachtel 10 cm
  • 3 pakjes van 10 gr slorpwatten
  • 10 ampullen met 1 cc jodiumalcohol en een vijl
  • 1 pakje verband van 7 cm
  • 2 pakjes verband van 10 cm
  • 1 zakje met een assortiment van hechtpleister (sparadrap) bereid met jodoformgaas
  • 1 knevelverband dat bestaat uit een elastische, hemostatische band van 5 cm breedte
  • 10 verbandagrafen of 10 veiligheidsspelden
  • 1 gebruiksaanwijzing.
Wanneer de maximale toegelaten massa ervan meer bedraagt dan 5.000 kg, moeten deze voertuigen zijn voorzien van een tweede verbandkist volstrekt gelijk aan deze hierboven beschreven.

§2. De auto's die niet moeten voozien van een verbandkist van het "universeel" type en die niet voorzien zijn van de verbanddoos opgelegd voor de auto's door het Algemeen Reglement voor de arbeidsveiligheid, moeten voorzien zijn van een verbandetui dat ten minste moet bevatten :

• 1 pakje individueel steriel verband 7 cm x 10 cm
  • 1 pakje individueel steriel verband 12 cm x 14 cm
  • 1 driehoekig verband in steriel gaas met 1,30 m basis
  • 1 cambric-zwachtel 7 cm x 5 m, gewikkeld in lasbaar papier
  • 1 cambric-zwachtel 10 cm x 5 m, gewikkeld in lasbaar papier
  • 1 zakje met 10 antiseptische hechtpleisters
  • 2 verbandagrafen of 2 veiligheidsspelden.
§3. Elke verbandkist of etui moet bevatten :

1. een lijst waarop de inhoud vermeld is;
  2. een beschrijvende en geïllustreerde toelichtingsnota van de kunstmatige ademhaling volgens de mond aan mond methode met vermelding van de mogelijkheid haar door middel van een mondstuk toe te passen zonder rechtstreekse aanraking;
  3. a) voor de voertuigen in dienst gesteld vóór de datum van inwerkingtreding van dit besluit :
hetzij de toelichtingsnota met betrekking tot "De eerste hulp vóór de aankomst van de arts" beschreven in de bijlage van de afdeling III van titel II, hoofdstuk III, van het Algemeen Reglement voor de Arbeidsbescherming, zoals zij voorzien werd bij het koninklijk besluit van 16 april 1965, hetzij de toelichtingsnota opgenomen in artikel 6 van het koninklijk besluit van 25 oktober 1971 tot wijziging van titel II, hoofdstuk III, afdeling III van het Algemeen Reglement voor de Arbeidsbescherming.

b) voor de voertuigen in dienst gesteld vanaf de datum van inwerkingtreding van dit besluit :

de toelichtingsnota met betrekking tot "De eerste hulp vóór de aankomst van de arts" opgenomen in artikel 6 van het koninklijk besluit van 25 oktober 1971 tot wijziging van titel II, hoofdstuk III, afdeling III, van het Algemeen Reglement voor de Arbeidsbescherming.

Een bus van meer dan 5 ton moet er dus twee hebben.

Het valt me vooral op dat hij specifiek die bus wou nazien “omdat die weinig gecontroleerd worden”.
Zou het mogelijk zijn dat dat hij dus die firma “kende” en al bij voorbaat het vermoeden had dat die niet in orde ging zijn…?

Laatst bewerkt:
Artikel 71 van het “Koninklijk besluit van 15 maart 1968 houdende algemeen reglement op de technische eisen waaraan de auto's, hun aanhangwagens en hun veiligheidstoebehoren moeten voldoen” zegt het volgende:
Ik zie zo direct niks over een vervaldatum?

Het valt me vooral op dat hij specifiek die bus wou nazien “omdat die weinig gecontroleerd worden”.
Zou het mogelijk zijn dat dat hij dus die firma “kende” en al bij voorbaat het vermoeden had dat die niet in orde ging zijn…?
Zelf had ik de indruk dat Roderick bussen in het algemeen bedoelde?

Tja, gewoon dom geweest om die dozen niet te vervangen.
Is een kleine moeite en kost 2x niets, of toch veel minder dan 2x75.
Als ik op 't werk mijn EHBO kist niet tijdig vervang/bijvul en ik krijg een interne audit, dan zal ik ook een waarschuwing krijgen. Wat moet dat moet!

Ook zuur wel voor die vrachtwagenchauffeur die z'n GSM in de hand had. 15 dagen geen werk, maar wel terecht! Moeten ze nog strenger op controleren wat mij betreft! En dan die zever van ja wij hebben meer overzicht, wij kijken altijd 4 auto's verder. Goed reactie van zijn baas wel.

Die verpleegster met de gsm in de auto, die kreeg enkel een boete en mocht verder rijden toch?
Denk dat snorremans ook nogal afgeleid was door de, euhm, prominente voorgevel van die vrouw :hurrr:

Die verpleegster met de gsm in de auto, die kreeg enkel een boete en mocht verder rijden toch?
Denk dat snorremans ook nogal afgeleid was door de, euhm, prominente voorgevel van die vrouw :hurrr:

Wat logisch is dat ze enkel boete kreeg en verder mocht rijden? Of heb ik iets gemist? Was het maar half aan het volgen

Heb dit artikel (5 juni van dit jaar) gevonden:

Daarin staat voor Oost-Vlaanderen:
In Oost-Vlaanderen wordt nu ook al onmiddellijk het rijbewijs ingetrokken van een betrapte bestuurder, maar enkel als kan worden vastgesteld dat het om zeer gevaarlijk rijgedrag gaat, bij professionele chauffeurs of bij recidive (als iemand nogmaals betrapt wordt, red). In Leuven gebeurt het voorlopig alleen tijdens de actiemaanden maart en september.

Ik dacht dat hij wel vermeldde dat ze geen gevaar was gezien er geen andere auto's voor of achter haar waren.

We weten natuurlijk niet de exacte data van opname, maar behoudens ze een bepaalde actie doen hanteert het parket van Oost-Vlaanderen de volgende methode:

In Oost-Vlaanderen wordt nu ook al onmiddellijk het rijbewijs ingetrokken van een betrapte bestuurder, maar enkel als kan worden vastgesteld dat het om zeer gevaarlijk rijgedrag gaat, bij professionele chauffeurs of bij recidive.
(Bron VRTNWS)

Als ik op 't werk mijn EHBO kist niet tijdig vervang/bijvul en ik krijg een interne audit, dan zal ik ook een waarschuwing krijgen. Wat moet dat moet!
Een waarschuwing, daar zeg je het. Die buschauffeur konden ze ook makkelijk een waarschuwing geven.
Maar neen, €150 boete maakt hun dag dat tikkeltje beter natuurlijk.

Een waarschuwing, daar zeg je het. Die buschauffeur konden ze ook makkelijk een waarschuwing geven.
Dat maakt hun dag niet beter, 't is niet dat die mannen opstaan 's morgens en hopen veel te schrijven.
Je rijdt met een bus vol mensen op de openbare weg, dan moet je gewoon je zaken in orde hebben. Die zijn baas zal die boete betalen en ondertussen alle bussen in orde stellen, dat is het idee er achter. Een waarschuwing geven aan die chauffeur gaat helemaal niets doen voor die baas en zo rijdt de rest van de bussen ook rond met vervallen verbandkisten.
Uitspraken zoals "dat maakt hun dag beter" vind ik toch echt altijd van laag allooi en een onnodige/belachelijke sneer naar de politie. Echt zot eigenlijk hoe ik nooit last heb met de politie terwijl ik wel veel meer baan doe dan gemiddeld. Ik vraag me dan altijd af wat voor mensen dat zijn die zo anti-politie zijn.

Neen dat is niet waar.
Mijn EHBO koffer is voor mezelf, niet voor anderen.
Die chauffeur heeft het leven van talloze mensen in handen en dan moet alles gewoon tot in de puntjes en kleinste details in orde zijn.
Die firma moet maar in orde zijn met alles, zo simpel is het geen discussie mogelijk.

Ik krijg ook het schijt van die anti-politie mensen.
Regels zijn regels en die zijn er om na te leven. Als je daar een probleem mee hebt zegt dat meer over jezelf dan over de mensen die dit controleren. Die doen ook gewoon maar hun job en willen 's avonds ook gewoon rustig naar huis. Al die politie haat is echt achterlijk en marginaal.

Ik vond de wegpolitie veel interessanter tbh. Al is het omdat Bart en Abdel wel al eventjes vervelen.

Het viel me ook wel op dat Duncan veel minder streng was tegen dat jong mieke in het begin van de aflevering dan algemeen. Maar het kan zijn dat hij een goede ochtend had, hij had die kerel op het fietspad ook laten wegkomen met een waarschuwing. :D

Neen dat is niet waar.
Mijn EHBO koffer is voor mezelf, niet voor anderen.
Die chauffeur heeft het leven van talloze mensen in handen en dan moet alles gewoon tot in de puntjes en kleinste details in orde zijn.
Die firma moet maar in orde zijn met alles, zo simpel is het geen discussie mogelijk.

Regels zijn regels en die zijn er om na te leven. Als je daar een probleem mee hebt zegt dat meer over jezelf dan over de mensen die dit controleren. Die doen ook gewoon maar hun job en willen 's avonds ook gewoon rustig naar huis.
Regels zijn regels. Maar je zegt hier duidelijk dat ze niet voor jou gelden.

En dan ben ik hier het raar geval ;)

Terug
Bovenaan