CanadeseITer
Member
Vlaams Belang kan vanaf heden terug het kunst collectief 'Vlaams Blok' oprichten. Racisme problemen opgelostDan beschouw ik vanaf nu al mijn bijdragen op P&A als kunst!
Zie je nu zelf niet hoe onnozel dat klinkt?

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Vlaams Belang kan vanaf heden terug het kunst collectief 'Vlaams Blok' oprichten. Racisme problemen opgelostDan beschouw ik vanaf nu al mijn bijdragen op P&A als kunst!
Zie je nu zelf niet hoe onnozel dat klinkt?

En had Rosa Parks dan ook geen reden om op haar achterpoten te gaan staan omdat ze “gvd 10 meter verder naar achter” moest gaan zitten op de bus?Dan staan plots de meeste van die witte mannen (wel vooral die die niet aanwezig waren op haar optreden en haar niet kennen) op hun achterpoten want ze moesten godverdomme 10 meter verder naar achter staan op een optreden waar ze *checks notes* juist, niet aanwezig waren.
Extremistische uitspraken moeten ook zo worden behandeld, zoals velen aangeven moest het woord blank vervangen worden door zwart is het kot te klein. Nu is precies niets aan de hand? De reactie van unia is dan ook volledig ongepast, en zorgt alleen maar voor veel ergernis.
Deze onzin zal ook nooit stoppen. Ik word daar echt pislink van ..
Hier is volgens mij niemand die zegt dat discriminatie fijn is om te ervaren? Het punt is dat je discriminatie al helemaal niet oplost door zelf te discrimineren.Ocharme, je kan anders een club oprichten met alle witte misnoegde mannen hier?
Kwaad omdat jullie een stap opzij moeste zetten.
Een stap opzij voor een groep mensen waarvan het algemeen geweten is die vaak discriminatie ervaren in het dagelijkse leven.
Maar nu het 1x tegen jullie is, is het drama.
Dus jullie bevestigen eigenlijk dat het niet fijn is om dat te ervaren?
Maar zolang het niet voor ons is (ik ben ook een blanke man) valt het wel mee?
Ik lig er in elk geval niet wakker van en word er zeker niet pislink van
Als blanke man voel ik me zeker niet op mijn tenen getrapt door Sophie Straat. Van mijn part doet ze dat op elk optreden. De mannen die dat wel zijn lijken me alleszins niet het publiek dat doorgaans naar haar gaat luisteren. De blanke mannen die wél naar haar luisteren zullen haar oproep wel volgen zonder te zeuren en klagen en zagen. Dat rechtse mannen nu moord en brand schreeuwen en zeggen dat ze het eens zou moeten aandurven te zeggen dat moslims of zwarte mannen naar achter moeten gaan vind ik eerlijk gezegd een slap argument. Dat is whataboutism. Die klachten vind ik dan weer een zwaktebod.
Ik zit ergens tussen een et alors? en een geamuseerde blik naar de zere teentjes van sommige mannen. Ik zou mezelf niet als "woke" beschouwen, maar vind de rechtse verontwaardiging op woke vaak ... flauw? Als ze vinden dat het door hun strot wordt geramd hebben ze toch maar gevoelige strotjes, niet?
In plaats van de Calimero uit te hangen zou ik zeggen: plus est en vous. In het interbellum had je een weelde aan conservatieve auteurs en kunstenaars. Waar zitten die vandaag?
Intussen heeft Sophie Straat wel zeer veel gratis reclame gekregen.

De klachten bij Unia zou ik misschien nog enigszins kunnen begrijpen wanneer ze worden ingediend als spot met de instelling zelf. Al betwijfel ik of dat voor het merendeel van de klagers daadwerkelijk de motivatie is.
Een kinderachtige mentaliteit dus. Ondertussen zijn ze zelf behoorlijk hypocriet bezig, want doorgaans vinden ze freedom of speech net erg belangrijk.Ik ben vrij zeker dat een aantal van die klachten minstens gebeurd is om mogelijkse hypocrisie van de kant van Unia te kunnen verwijten.
Ocharme, je kan anders een club oprichten met alle witte misnoegde mannen hier?
Kwaad omdat jullie een stap opzij moeste zetten.
Een stap opzij voor een groep mensen waarvan het algemeen geweten is die vaak discriminatie ervaren in het dagelijkse leven.
Maar nu het 1x tegen jullie is, is het drama.
Dus jullie bevestigen eigenlijk dat het niet fijn is om dat te ervaren?
Maar zolang het niet voor ons is (ik ben ook een blanke man) valt het wel mee?
Ik lig er in elk geval niet wakker van en word er zeker niet pislink van
Extremistische uitspraken moeten ook zo worden behandeld, zoals velen aangeven moest het woord blank vervangen worden door zwart is het kot te klein. Nu is precies niets aan de hand? De reactie van unia is dan ook volledig ongepast, en zorgt alleen maar voor veel ergernis.
Deze onzin zal ook nooit stoppen. Ik word daar echt pislink van ..
De meest kwalijke uitspraak besef ik nu is dat Sophie Straat het woord moshpit gebruikte om te verwijzen naar een gezellige danscirkel bij pop-rock muziek.
Voor een knappe vrouw zonder kinderen tot 35j volg ik je nog wel.
Wel rekening meehouden dat je je in grote steden niet zo veilig voelt & bij iedere drukke bedoening iemand in je borsten of billen knijpt.
Voor iemand die al moeder geworden is, of gewoon niet de beste genen heeft meegekregen, mag je dat argument zeker nog eens op tafel leggen.
Storm in een glas water opnieuw. En iedere comment van eender wie is olie op een vuur. Ongelooflijk domme manier om in de aandacht te komen, maar ze zal de aandacht laten welgevallen. Iedereen (de 'artiest', extreem links & extreem rechts) wint, de maatschappij in't algemeen verliest.
En Unia verliest ook, maar een kniesoor die daarom maalt.
Ten eerste geef ik de situatie aan door de ogen van een proteststem voor een achteruitgestelde groep en daarna eentje door de ogen van de heersende klasse. Ik denk dat degene die zulke uitspraken doet, zich ziet als vechtend tegen de heersende klasse, of dat nu terecht is of onterecht.
En dat je in de moderne Westerse samenleving beter een jonge witte vrouw bent dan een witte man, daarover gaan we het niet eens worden. Dat er vandaag misschien protesten naar extremen gaan, waarin het hier en daar zo lijkt, daarin kan ik meegaan. Dat je in een wereld leeft voor en door witte mannen, en dat een paar extreme protesten nog niet maken dat de fundamenten dat ook weerspiegelen, daarvan ben ik wel overtuigd.
Ik zie haar ook geen actieve maatregelen nemen, enkel een symbolisch protest. Of denk je echt dat als ze voldoende bewaking had, ze de mannen achteruit zou laten zetten door hen? Of de toegang zou weigeren? Want dan zou het inderdaad discriminatie zijn.
Als Unia niet de belangen van de hele bevolking verdedigt, dan wordt het tijd dat ze de stekker eruit halen, en dat geld in meer nuttige zaken steken. Of laat de mensen zelf kiezen of ze daar willen geld aan geven of niet.Wanneer ik met vrouwen in mijn omgeving (vriendin, zus, collega's) babbel, kan ik alvast wel zeggen dat het in hun anekdotische ervaring, zeker in de grote steden, niet de door Sophie Straat naar beneden getrapte groep is die het meest problematisch blijkt te zijn. Of kijk niet naar mij, herbekijk Femme De La Rue, een documentaire waarin je vooral mannen met een migratieachtergrond zag (desondanks werd het verkocht als een "mannenprobleem").
De meervoudige ironie van het statement van iemand als Sophie Straat... En vooraleer ik hiervoor "racisme" verweten kreeg: zelfs als je het loskoppelt van het culturele/socio-economische is dat logisch, zelfs als je ervan uitgaat dat alle mannen een even hoog risico vormen (waarover je kan discussiëren), dan nog is de populatie van de grootsteden nu éénmaal wat ze is op dat vlak. Wandel van de Botanique naar Brussel-Noord (al dan niet via de Aarschotstraat) en doe een steekproef van wie je tegenkomt, en hoeveel van de mensen nog 'wit' zijn.
Over de voordelen/nadelen die de samenleving aan (alleenstaande) moeders toekent kan je een afzonderlijk debat voeren. Ik ben het alvast ook niet ermee eens dat er een radicale switch is wanneer een vrouw moeder wordt. Lijkt me hier niet de plaats daarvoor.
In een ideale wereld hadden we een organisatie als UNIA niet nodig, met meer realiteitsbesef zie ik het nut ervan wel in, maar niet als ze schaamteloos bepaalde groepen in de steek laten, trek dan de stekker, of op z'n minst elke euro aan subsidiegeld die is opgehaald bij "witte, mannen" er maar uit weg.
Doen ze dat niet? Want bij zo'n uitspraak heb je uiteraard de cijfers die dat ondersteunen?Als Unia niet de belangen van de hele bevolking verdedigt, dan wordt het tijd dat ze de stekker eruit halen, en dat geld in meer nuttige zaken steken. Of laat de mensen zelf kiezen of ze daar willen geld aan geven of niet.
Doen ze dat niet? Want bij zo'n uitspraak heb je uiteraard de cijfers die dat ondersteunen?