Algemene Loopthread

Iemand die weet of een garmin hrm pro een wasbeurt in het wasmachine overleeft. Hij doet maar raar.

Ook gemerkt dat gesp aan het riempje zijn bescherming kwijt is en roest.

Iemand die weet of een garmin hrm pro een wasbeurt in het wasmachine overleeft. Hij doet maar raar.

Ook gemerkt dat gesp aan het riempje zijn bescherming kwijt is en roest.
Zou die in principe moeten overleven denk ik. De mijne heb ik al 3 jaar en heeft ook al enkele oorlogen doorstaan 😅

M'n 10km wedstrijd op de weg van afgelopen zaterdag heeft me toch wel vertrouwen gegeven. Ik wist vooraf niet zeker waar ik stond op vlak van conditie en had nog geen doel durven uitspreken voor de marathon. Maar ik heb dus zonder taper en met ongeveer zes weken van 100km een PR gelopen op de 10km (en terwijl ook mijn 5km verbeterd). Begin juli liep ik een 5000 onder de 17min op de piste en twee maanden later loop ik met 34min07 ongeveer hetzelfde tempo voor de dubbele afstand.

Dit weekend heb ik nog één marathonspecifieke training 3x6km aan marathontempo/effort. Afhankelijk van hoe die gaat, zal ik mijn doel bijstellen. Stiekem hoop ik dat er toch een PR inzit in Berlijn. Rond de 2u37 zou super zijn.

Velen hier weten dat ik begin 2020 goed op dreef ben geraakt met lopen na heel veel gewichtsverlies.
In oktober vorig jaar ben ik gigantisch beginnen kwakkelen - eerst een blessure die tegen januari voorbij was, in februari ziek geweest, ondertussen aan het toewerken naar een verhuis en daardoor, en door de nasleep, eigenlijk pas echt terug kunnen beginnen bouwen in juli/augustus. Daarom ook weinig actief geweest hier het laatste jaar.

Ondertussen terug wat routine en regelmaat aan het vinden. En gemerkt dat mijn Hoka Clifton 9 paartje al 1400 kilometer op de teller heeft. Ziet er nog goed uit en kan naar inschatting nog wel 200-300km mee, maar ik ga toch al eens naar een volgend paartje kijken :)

De Cliftons zijn eigenlijk al 5.5 jaar mijn go-to paartjes voor de easy/long runs, maar ik zie dat pakweg een Runner's Lab die eigenlijk niet meer verkoopt, en in de plaats daarvan de Hoka Skyflow voeren die ik hier en daar omschreven zie worden als "een verbeterde Clifton". Wel met wat kleinere drop en iets minder demping blijkbaar.

Iemand hier ervaring met de Skyflow? Dacht dat bvb @sluysen die hier vorig jaar al eens heeft vernoemd?
Bevalt, bevalt niet? Sterktes en zwaktes? Duurzaamheid?

Velen hier weten dat ik begin 2020 goed op dreef ben geraakt met lopen na heel veel gewichtsverlies.
In oktober vorig jaar ben ik gigantisch beginnen kwakkelen - eerst een blessure die tegen januari voorbij was, in februari ziek geweest, ondertussen aan het toewerken naar een verhuis en daardoor, en door de nasleep, eigenlijk pas echt terug kunnen beginnen bouwen in juli/augustus. Daarom ook weinig actief geweest hier het laatste jaar.

Ondertussen terug wat routine en regelmaat aan het vinden. En gemerkt dat mijn Hoka Clifton 9 paartje al 1400 kilometer op de teller heeft. Ziet er nog goed uit en kan naar inschatting nog wel 200-300km mee, maar ik ga toch al eens naar een volgend paartje kijken :)

De Cliftons zijn eigenlijk al 5.5 jaar mijn go-to paartjes voor de easy/long runs, maar ik zie dat pakweg een Runner's Lab die eigenlijk niet meer verkoopt, en in de plaats daarvan de Hoka Skyflow voeren die ik hier en daar omschreven zie worden als "een verbeterde Clifton". Wel met wat kleinere drop en iets minder demping blijkbaar.

Iemand hier ervaring met de Skyflow? Dacht dat bvb @sluysen die hier vorig jaar al eens heeft vernoemd?
Eens opzoeken op doctorsofrunning. Ik haal daar alle info van, altijd heel accuraat

Runner's Lab had mij gefit voor Skyflows en heb er ondertussen een 450km op gelopen. Best tevreden van, was mijn eerst loopschoen ook. Alleen lijken ze niet zo heel duuzaam te zijn en vertonen ze toch al wel wat slijtage. Vermoed er nog max 150-200km met te lopen? 1400km is ook wel extreem veel lijkt mij?
Heb ondertussen de Nike vomero plus en qua gevoel zitten ze wel in elkaars buurt.

Op zich wel tevreden van Hoka Skyflow, zeer goeie demping. Alleen verslijten ze idd wel sneller dan andere, ik heb de mijne nu vervangen na +- 550km. Veel zal ook wel afhangen van je lichaamsbouw. Met 100kg hadden die van mij er wel genoeg van.

enige nadeel, persoonlijk waarschijnlijk is dat ik blauwe plekken kreeg vanvoor aan mijn tenen. Met mijn New Balance'n voordien, en nu nadien ook heb ik dat niet. Maar ligt eerder aan pasvorm dan de schoen an sich denk ik...

Zoiets is subjectief denk ik... Ik begon duidelijk minder steun te voelen. Het helpt ook wel om ze van dag 1 bv in strava te steken om een idee te hebben van aantal km's die ze al gedaan hebben om dan in te schatten of ze op een normaal geschat einde zijn, of als je bv na 200km al denkt dat ze niet meer goed zijn. Dan is het mss gwn verkeerde model vor jou.

Ik zit nu terug op New Balance Fresh Foam, waar mijn 1e paar 850/900 gedaan heeft. Huidig paar kunnen kopen aan 75€ ipv 180 dus kan ook niet klagen mochten ze sneller op zijn 🤪

Hoe kan je evalueren of je schoenen aan vervanging toe zijn?
Ze voelen plat aan, de veerkracht is uit de zool. Mijn NB's worden ook veel stijver. Het gaat niet ineens, maar toch vanaf een bepaald moment vrij merkbaar en dan is het deels in je hoofd deels in je schoenen natuurlijk :D Sommigen kunnen misschien nog lopen op die van mij als ik ze wegdoe, maar ik heb één keer te lang doorgelopen en een blessure gehad, dus ik doe het nu aan de voorzichtige kant. Plus ik zet een timer op Strava en na 600km krijg ik een alarmpje, vanaf dan gaat hun aftelklok in ;)

Dat is ook wel het nadeel van hedendaagse schoenen. Als ze nieuw zijn dan zijn ze geweldig en op elk vlak beter dan schoenen van 10j geleden.
Maar ze slijten heel snel gezien de materialen ook lichter en minder duurzaam zijn. En eenmaal de slijtage gevorderd is gaat het heel snel en zijn ze snel ook geen flikker meer waard.

Ik weet nog goed de tijd dat je op een paar asics nimbus 1200-1500km kon zetten. Wedstrijdschoenen zoals een Boston waren vlot 700km op te zetten.
Dat kan je nu wel vergeten.

Morgen doe ik voor de eerste keer mee met de 10 mijl van Gent. Ben benieuwd, want ik heb er de voorbije maanden voor getraind en toen ook al eens 10 mijl gelopen in 1u34min.

Gisteren wel opgestaan met keelpijn en vandaag ook, ik hoop dat het tegen morgen wat verbeterd is.

Ik heb nu een week mijn garmin forerunner. Ik draag hem continu en mijn hrv is gemiddeld 26 over 1 week en max al eens 31 geweest gedurende 1 nacht. Na wat opzoekwerk blijkt dat immens laag te zijn voor een man van 39.
En ik ben zelfs redelijk uitgerust nu aangezien ik een blessure heb en niet train. Ja blijkbaar is die score wel erg persoons gebonden maar ik vind het toch wel zeer laag.

Terug
Bovenaan