Allemaal waar maar Karry spreekt nu nét iemand die helemaal niet te veel weegt hé
Mij als voorbeeld genomen: Ik weeg momenteel 82kg voor 1m84,5. Niet haarscherp maar zeker niet te dik. In mijn jeugd woog ik chronisch altijd < 70 kg. Ik heb inderdaad wel heel kortstondig 98,5kg gewogen (mijn max gewicht ooit) ---> Rond 2010/2011 wat eigenlijk de reden was om terug te beginnen lopen. Maar meestal woog ik op gewicht of er net onder. Mijn laagste gewicht ooit was zelfs 57kg.
Ik ben ook altijd zeer sportief geweest. Van ijsschaatsen op mijn 3 jaar tot lopen anno 2025 (op mijn 50ste). Er is een reden dat mensen die mij niet kennen mij gemiddeld 10 jaar jonger schatten dan ik ben. Ik weet niet of het al bulletproof wetenschappelijk bewezen is? Maar mijn conclusie is duidelijk: Ik geloof oprecht dat sporten je (iets) trager doet verouderen.
Benoem het hoe je het wil hé. Ne zware bouw (eerder ne stevige bouw? Want mss is het id wel een foute bewoording) , goeie vs slechte VO² max, veel of weinig talent (maar wat wil dat juist zeggen? Waarom heeft iemand meer of minder talent ???) maar ik loop naar mijn mening echt gelijk een slak tov de gemiddelde loper. Talent heb ik echt niet.
Maar dat is OK hé. Je moet altijd gewoon naar uw eigen kijken. Kijken naar een ander en een ander proberen te evenaren of beter te zijn --> Het zal u alleen maar frustraties bezorgen als die kerel of dame méér talent en/of een hogere VO² max heeft dan jij.