Algemene Loopthread

De HM van Kruibeke nadert met rasse schreden. Blijkbaar zijn er geen voorgevulde plastieke bekertjes aan de posten, en moet je uw eigen ecobeker (aankopen en) meenemen. Ik ga uiteraard niet wachten aan een post tot het mijn beurt is om een bekertje gevuld te krijgen, laat staan dat ik het 21k lang vasthoud.

Ik denk er aan om mijn vest en softflask mee te nemen en te vullen tot 250ml ofzo. Vochtinname is sowieso geen slecht idee, ook al is het maar 21k. Of vinden jullie dat dit de moeite niet waard is en de prestaties voor deze afstand in de huidige temperaturen niet echt beïnvloed?

De HM van Kruibeke nadert met rasse schreden. Blijkbaar zijn er geen voorgevulde plastieke bekertjes aan de posten, en moet je uw eigen ecobeker (aankopen en) meenemen. Ik ga uiteraard niet wachten aan een post tot het mijn beurt is om een bekertje gevuld te krijgen, laat staan dat ik het 21k lang vasthoud.

Ik denk er aan om mijn vest en softflask mee te nemen en te vullen tot 250ml ofzo. Vochtinname is sowieso geen slecht idee, ook al is het maar 21k. Of vinden jullie dat dit de moeite niet waard is en de prestaties voor deze afstand in de huidige temperaturen niet echt beïnvloed?
Hoeveel deelnemers? Wat is je richttijd?

250ml soft flask zou ik wel aanraden voor die afstand. Al is het maar voor je comfort indien je een droge mond zou krijgen door zware ademhaling, zenuwen + handig om de plakbek weg te krijgen als je gelletjes neemt.

Hoeveel deelnemers? Wat is je richttijd?
Geen idee, volledig uitverkocht wel. Vorig jaar 486 deelnemers op de 21K volgens Raceresult, dus rond de 500 zeker? Richttijd is beter doen dan de 1:39 in Brugge. Volgens de gpx zijn het wel 200+ hoogtemeters dus weet niet in hoeverre dat invloed zal hebben. Voel me alleszins wel goed en Vo2max score op mijn horloge heeft nog nooit zo hoog gestaan dus in theorie in mijn beste vorm tot nu toe.

Geen idee, volledig uitverkocht wel. Vorig jaar 486 deelnemers op de 21K volgens Raceresult, dus rond de 500 zeker? Richttijd is beter doen dan de 1:39 in Brugge. Volgens de gpx zijn het wel 200+ hoogtemeters dus weet niet in hoeverre dat invloed zal hebben. Voel me alleszins wel goed en Vo2max score op mijn horloge heeft nog nooit zo hoog gestaan dus in theorie in mijn beste vorm tot nu toe.
ik zou het met gewoon bekertje doen dan, met zo weinig deelnemers gaat het best meevallen als je al zou moeten aanschuiven bij een bevoorrading.

ook effe moeten stilstaan is geen drama want zo recupereer je ook beetje om nadien terug wat sneller te kunnen gaan

700 dit jaar!

Die hoogtemeters mag je trouwens negeren, die kloppen langs geen kanten. Buiten een trap of dijk naar beneden is alles zo plat als een pannenkoek. Vorige keren had ik gemiddeld 30 hoogtemeters.

Laatste stukje leek me wel vreselijk drassig te liggen, hopelijk voorzien ze nog rijplaten.

Geen toeschouwers die ergens op het parcour iets kunnen aangeven?

@memyselfandI, alles ging volgens pla tot ik begin van de week een spierscheur opliep, vandaag nog eens zeer rustig gelopen en na 1km begon het terug te trekken, enkele weken out en dat net tijdens de piektrainingen voor de marathon in april.

Paar weken afwachten met lopen, morgen proberen of fietsen wel lukt, kan ik die vanonder het stof halen. En ander marathonticket proberen door te verkopen of als training bekijken.

Ik ben wel serieus aan het twijfelen over m'n kleding keuze voor morgen.

Eerst gaven ze zon en 8 graden op dus ik dacht dat een t-shirtje voldoende zou zijn maar nu is er risico op regen en die 8 graden is 4-6 graden geworden. :sop:

De grootste uitdaging is blessures vermijden. Maar gisteren kon ik mits lichte hinder wel goed doorlopen. Normaal moest ik woensdag lopen maar ik had even extra rust nodig door last aan de hiel (zie een paar posts hierboven).

4x 1,3 km tempo aan 5:19. In praktijk 5:16 - 5:01 - 5:13 - 5:18. Vooral die 2de run was wat snel maar ik had toen de (stevige) wind vol in de rug. En frustrerend: Mijn borstband werkte niet (goed). Ik liep aan een gemiddelde HR van 100. Die 5:01 liep ik aan een gemiddeld van HR 80.

Als dat laatste waar is dan eet ik mijn schoenen op. Maar ik weet normaal wat ik loop dmv de HR maar nu lukte dat dus niet en door de wind in de rug had ik mijn snelheid eventjes onderschat. Oeps.

Eerst gaven ze zon en 8 graden op dus ik dacht dat een t-shirtje voldoende zou zijn maar nu is er risico op regen en die 8 graden is 4-6 graden geworden. :sop:
Ik vond het deze winterperiode toch wel heel zéér veranderlijk weer. Dat is elk jaar wel een beetje het geval maar nu was het toch nog veel erger (of dit viel mij gewoon heel hard op). Ik heb echt alles gehad.

Op een week tijd
Van 0 graden naar 18 graden en terug naar 5 graden.
Felle regen, zon en dan plots (bijna) orkaanwind.
-5 graden bij mist en dan ineens 10 graden, regen met felle wind

Allé het was altijd wel iets.

Nu misschien is dit wel goed. Zo train je dat dan wel allemaal en je weet nooit wat je tegenkomt op een wedstrijd. :D

Als die 5m45 op de limiet is, lijkt het me onmogelijk om 45 sec per km sneller te lopen op 16km. Het is 5 km minder ver, maar tussen 5:45 en 5:00 zit een wereld van verschil.
Het was ook eerder een grapje, want ik weet ook dat ik dat niet ga halen. Ook vooral om ik me ook nog heb ingeschreven voor de 5km.

Zou het vooral fijn vinden om eens BG-loper te ontmoeten ;)

Als die 5m45 op de limiet is, lijkt het me onmogelijk om 45 sec per km sneller te lopen op 16km. Het is 5 km minder ver, maar tussen 5:45 en 5:00 zit een wereld van verschil.
Dan heb ik nog een dikke maand om bij te trainen dan :) tenzij een halve marathon tegen 5min45 wilt zeggen dat 5min/km voor de 16km zeker moet lukken.
Ik voel dat ik nu 5:17 kan lopen op ne goeie loopdag en dit minstens 10km kan volhouden (soms zelfs al langer, tijdens ne test was het 13km). Ik heb er een goed oog op dat ik op 2 maanden tijd dit kan uitbreiden naar 10 miles (van Antwerpen). Ik ga wel nog iets sneller moeten kunnen lopen (Ruw geschat rond 05:10) omdat bij een massa evenement er altijd volk in de weg loopt maar ook dat zal wel lukken. (of daar ga ik vanuit)

Ik acht echter de kans dat ik eind april aan een tempo van 5:00 kan lopen tijdens de 10 miles op 0% (nope zelfs met ne superdag niet). Ik krijg dat absoluut niet dichtgefietst op 2 maanden tijd. 17 sec / km lijkt niet veel meer aan dat tempo is dat gewoon echt veel.

Laatst bewerkt:
Ik voel dat ik nu 5:17 kan lopen op ne goeie loopdag en dit minstens 10km kan volhouden (soms zelfs al langer, tijdens ne test was het 13km). Ik heb er een goed oog op dat ik op 2 maanden tijd dit kan uitbreiden naar 10 miles (van Antwerpen). Ik ga wel nog iets sneller moeten kunnen lopen (Ruw geschat rond 05:10) omdat bij een massa evenement er altijd volk in de weg loopt maar ook dat zal wel lukken. (of daar ga ik vanuit)

Ik acht echter de kans dat ik eind april aan een tempo van 5:00 kan lopen tijdens de 10 miles op 0% (nope zelfs met ne superdag niet). Ik krijg dat absoluut niet dichtgefietst op 2 maanden tijd. 17 sec / km lijkt niet veel meer aan dat tempo is dat gewoon echt veel.
Ik loop eigenlijk ook alleen maar mee omdat we vanuit het werk gratis kunnen deelnemen. Het gaat dan mijn bedoeling niet zijn om een PR te lopen.

Mijn opmerking kwam enkel om dat er een BG'r gaat pacen, niet omdat ik effectief nog maar denk dat ik dat tempo kan volhouden.

Het enige wat ik ga moeten doen is de 10 miles op anderhalf uur gaan lopen, aangezien ik mij ook heb ingeschreven voor de 5km die dan start.

Terug
Bovenaan