Algemene Loopthread

Zondag: 13,26 km - 1:12:04 (5:26) in zone 3
En dan zegt Trenara --> Uw geschatte eindtijd op de 10 miles = 1:30:59 (5:39) :unsure:
Veel heuveltjes van Erika erbij getelt zeker? :)
(Een van mijn favoriete kleinkunstzanger. Helaas veel te vroeg gestorven :headshake:)

Ja het weer is heel goed deze week. Alleen is er wel wat wind op bepaalde stukken.

Ondertss ook een volle kg er af de laatste weken. Ik heb nu echt veel moeite om nog aan de 84kg te geraken. (voor 1m84,5)

Laatst bewerkt:
hier ook de fenix7 en ik moet zeggen dat dat toch goed klopt.
de hrv status loopt altijd wel wat achter omdat die het gemiddelde bekijkt van de laatste week, zo is die nog tevreden terwijl ik me ziek voel en klaagt hij als ik al terug beter ben. Maar als je dat leert lezen is het gewoon super nuttige info.

Het leunt ook heel goed aan bij mijn gevoel, ook de slaapscore. Zal het 100% accuraat zijn, wellicht niet, maar toch voldoende voor wat ik het wil gebruiken.
Je kan toch ook de gemiddelde HRV van afgelopen nacht zien?

Het probleem is dat die data ook maar is wat ze is. Ik las onlangs een artikel over jonge wielrenners die als hen gevraagd werd of ze goed geslapen hadden hun data raadpleegden.
Uw gevoel bedriegt u vaak niet, als uw gevoel zegt dat je goed geslapen hebt dan zal dat vaak ook zo zijn. Ook al zegt uw horloge misschien dat het matig was.
Maar een modern Garmin horloge zal u zeker wel nuttige info kunnen verschaffen. Een whoop is wat eleganter maar wel duurder, een extra wearable want je hebt nog altijd een horloge voor het lopen nodig en de data is niet zozeer veel beter.

Je kan toch ook de gemiddelde HRV van afgelopen nacht zien?

Het probleem is dat die data ook maar is wat ze is. Ik las onlangs een artikel over jonge wielrenners die als hen gevraagd werd of ze goed geslapen hadden hun data raadpleegden.
Uw gevoel bedriegt u vaak niet, als uw gevoel zegt dat je goed geslapen hebt dan zal dat vaak ook zo zijn. Ook al zegt uw horloge misschien dat het matig was.
Maar een modern Garmin horloge zal u zeker wel nuttige info kunnen verschaffen. Een whoop is wat eleganter maar wel duurder, een extra wearable want je hebt nog altijd een horloge voor het lopen nodig en de data is niet zozeer veel beter.
Ik heb geen idee wat een whoop is maar duurder dan mijn Fenix 7 pro solar sapphire… ik hoop van niet 🥳

Ik heb geen idee wat een whoop is maar duurder dan mijn Fenix 7 pro solar sapphire… ik hoop van niet 🥳
Is een tracker die HRV en slaap bijhoud, alsook inspanning in de vorm van strain.

En dat spul kost u 444€ upfront voor 2 jaar. De dag dat je stopt met betalen is het een nutteloze armband.
Gebruik je beide 4 jaar dan is een whoop duurder ja. En daarbij komt nog eens dat uw fenix 50x meer kan dan een whoop.

Afgelopen zondag ook meegedaan aan de Kluisberg Trail (de 25km versie). Buiten de trail in het Meerdaalwoud een aantal jaar terug amper trailervaring, dus ik keek er wel naar uit.

Iets te laat aangekomen waardoor ik parking moest zoeken en mijn nummer aan het ophalen was terwijl er gestart werd. Kwartiertje later dan maar in de "vrije start" eraan begonnen wat er wel voor zorgde dat ik heel wat lopers kon inhalen. Vond het wel een zalig parcours. Lekker veel beklimmingen, en zeker die twee op het laatst waren niet te onderschatten.

Uiteindelijk rond de 200ste plek geëindigd in een tijd van 2u24. Smaakt naar meer!

Iemand ervaring met tickets voor de Marathon van Gent verkopen via TicketSwap? Mijn kruisbanden gescheurd dus ga niet kunnen meedoen, maar bij de betaling heb je ook enkel bevestiging gekregen en geen pdf die je dan zou moeten uploaden in TicketSwap?

Iemand ervaring met tickets voor de Marathon van Gent verkopen via TicketSwap? Mijn kruisbanden gescheurd dus ga niet kunnen meedoen, maar bij de betaling heb je ook enkel bevestiging gekregen en geen pdf die je dan zou moeten uploaden in TicketSwap?
Marathon of halve marathon? Indien halve heb ik misschien wel interesse.

Wat betreft je PDF is dat inderdaad wat zoeken. Ik meen me te herinneren dat ik die van mij heb teruggevonden via de site zelf (waar je dan ergens moest inloggen/account aanmeken). Ik spreek over de Antwerp Marathon, ook door Golazo georganiseerd. Ik vind het zelf niet direct terug helaas.

On another note: 1 maand stilgelegen en ik ben precies alles kwijt wat ik heb opgebouwd :sop:
Loopjes HR 140 aan 5:25 (Z2) in begin januari verschoven naar een HR van 160 of meer aan dat tempo. Vanochtend gaan lopen en ik zit terug rond 6:00 om net niet HR 150 aan te tikken.

De afstanden zijn niet echt problematisch, al heb ik nu nog niet echt een langere gedaan. Hopelijk duurt het niet al te lang om terug op eerder niveau te komen.

Laatst bewerkt:
Een paar dagen geleden was het nog aan het vriezen en zonet was het 18 graden.
Vandaag op de planning: 3x 2km - 5:23. (met 2x 1 km rust).

Ik heb besloten pal om 14u te lopen bij 18 graden (een goeie test lol) op bos en slijkerige ondergrond en telkens die 2 km lichtjes bergop te lopen. Doemme man. Dat viel tegen. :tongue: Het is wel gelukt (5:20 / 5:17 / 5:21) maar prettig voelde dit echt niet aan. Ik zweette mij te pletter en ik moest echt doseren. 2 graden en dan ineens 18 graden --> Dat doet pijn.

Bij 2 graden kan ik de 10 miles al lopen in 1:25:00 (doeltijd) ongeacht de lastigheid van het parkoers. Dat voel ik gewoon. Maar bij 18 graden? Neen dat lukt denk ik nog niet. We moeten nog een beetje (bij)trainen :D Al was de HR wel goed maar mmm ik kom qua gevoel nog een tikkeltje te kort.

Laatst bewerkt:
On another note: 1 maand stilgelegen en ik ben precies alles kwijt wat ik heb opgebouwd :sop:
Loopjes HR 140 aan 5:25 (Z2) in begin januari verschoven naar een HR van 160 of meer aan dat tempo. Vanochtend gaan lopen en ik zit terug rond 6:00 om net niet HR 150 aan te tikken.

De afstanden zijn niet echt problematisch, al heb ik nu nog niet echt een langere gedaan. Hopelijk duurt het niet al te lang om terug op eerder niveau te komen.
Dat komt snel terug :) Believe in yourself!

Na maanden sukkelen heb ik de afgelopen 6 dagen toch 3 keer 5 kilometer kunnen lopen. :) Dit is het lastigste punt, gezien ik liefst van al in weekends >20km zou doen, maar ik houd me in omdat ik steeds vrees dat elke kilometer extra dubbel zo gevaarlijk is.

Ivm mensen die graag afvallen door te lopen.
De theorie vs de praktijk = Het is complexer dan gewoon dat. :tongue:

Na een blessure heb ik terug moeten opbouwen.

1. Ik ben begonnen met gemiddeld 20km/week te lopen in juni aan een heel traag tempo (zone 1 & 2)
Periode juni tem augustus (3 maand)
2. Vanaf september ben ik dan begonnen met het aantal loopkilometers stilletjes aan op te trekken naar +-45 km / week gemiddeld.
En dit nog steeds aan een zeer traag tempo (zone 1 & zone 2). Niks Intervalloopjes en niks tempolopen. Gewoon 'traag' lopen.
Periode sept tem nov (3 maand)
3. Vanaf december tot heden (3 maand) ben ik gestart met ook interval en tempolopen in te lassen. Het aantal loopkm's is wel terug gezakt naar +-35 km/week gemiddeld om die extra belasting te compenseren.

Je zou denken dat ik tijdens 2. het meeste gewicht ben verloren akkoord?
Ik ben het meeste gewicht verloren gedurende puntje 3. Daarna gedurende puntje 1 en tijdens puntje 2 ben ik *by far* het minste gewicht verloren.

Ivm mensen die graag afvallen door te lopen.
De theorie vs de praktijk = Het is complexer dan gewoon dat. :tongue:

Na een blessure heb ik terug moeten opbouwen.

1. Ik ben begonnen met gemiddeld 20km/week te lopen in juni aan een heel traag tempo (zone 1 & 2)
Periode juni tem augustus (3 maand)
2. Vanaf september ben ik dan begonnen met het aantal loopkilometers stilletjes aan op te trekken naar +-45 km / week gemiddeld.
En dit nog steeds aan een zeer traag tempo (zone 1 & zone 2). Niks Intervalloopjes en niks tempolopen. Gewoon 'traag' lopen.
Periode sept tem nov (3 maand)
3. Vanaf december tot heden (3 maand) ben ik gestart met ook interval en tempolopen in te lassen. Het aantal loopkm's is wel terug gezakt naar +-35 km/week gemiddeld om die extra belasting te compenseren.

Je zou denken dat ik tijdens 2. het meeste gewicht ben verloren akkoord?
Ik ben het meeste gewicht verloren gedurende puntje 3. Daarna gedurende puntje 1 en tijdens puntje 2 ben ik *by far* het minste gewicht verloren.
ahja want eten enzovoort speelt natuurlijk geen rol.maar je gaat natuurlijk verklaren dat je gedurende de drie periodes exacxt hetzelfde hebt gegeten:S

ahja want eten enzovoort speelt natuurlijk geen rol.maar je gaat natuurlijk verklaren dat je gedurende de drie periodes exacxt hetzelfde hebt gegeten:S
Hehe neen mijn reactie zal je verbazen: het is nog erger dan dat. :D

Tijdens puntje 3 heb ik ironisch genoeg ook nog eens het meeste gegeten. Het waren drukke dagen met extra veel restaurantbezoekjes en feestjes.
Ik heb ook niks gelaten of iets speciaal gedaan.

Maar goed. Goed/slecht slapen, stress en de caloriëen tellen meer mee dan het eten an sich. Het zit soms in een klein hoekje. Het is soms lastig uit te verklaren waarom het afvallen anders verloopt dan je verwacht had. Vandaar het woordje: complex.

Ach ja. Laten we gewoon zeggen: Ik ben op een tijdspanne van 9 maand 4 kg afgevallen = Dat is gewoon GOED hé. :tongue:

Makila's recipe om af te vallen: minder km's doen, tempolopen en veel op restaurant gaan. 😂
Dat zeg ik niet. :D

Ik zeg maar één iets in feite: Het is allemaal toch complexer dan gewoon zeggen en constateren: Voila ik heb dit nu gedaan, het verwachte eindresultaat is X dus het eindresultaat is X! Allemaal goed en wel maar als het resultaat dan vreemd genoeg toch Y is terwijl dit niet kan? Maar als dat toch in praktijk effectief zo is dan krab ik eens achter mijn hoofd en stel ik de vraag: Mmm hoe kan dit nu?

Ik zie iets over het hoofd maar momenteel heb ik geen idee. Ik ga er eens een nachtje over moeten slapen en alle data eens goed analyseren.

Swoit
* Ik ben eindelijk nog eens een lange periode blessurevrij
* Ik ben 4 kg afgevallen
* Ik voel mij sterker dan vorig jaar
* Mijn basis is beter

Gaan met die banaan!

En dan klaag ik over bijzaken zoals: Ik ben afgevallen zoals verwacht maar niet op de tijdstippen at ik het verwacht had.
Ja zo kennen we mij hé. Vitten / zagen over pietluttigheden. Stop ermee Makila! Foei! :wallbash:

Laatst bewerkt:
Omdat het idee achter afvallen niet is wat de meeste mensen denken.. vraag aan iedereen wat je moet doen om af te vallen en je krijgt 95% een foutief antwoord.
Het enige wat je moet doen is je bloedsuikerspiegel onder controle houden en afvlakken. (Zeg nu niet dat je niet zal bijkomen op 5000kcal zonder actief te zijn met een vlakke bloedsuikerspiegel)
Een aanrader is deze: Boek
Is voor mij een echte eye opener geweest.
Daarom wil in einde dit jaar eens een periode van 2-3 maanden met een continuous glucose meter rondlopen om alles te loggen. Ben voornamelijk aan het wachten op de release van deze Boek om er ook alles uit te halen op sportief vlak. Zou me moeten toelaten om ook qua fueling juistere keuzes te maken
Iemand ervaring met het trainen met een cgm hier?

Het enige wat je moet doen is je bloedsuikerspiegel onder controle houden en afvlakken. (Zeg nu niet dat je niet zal bijkomen op 5000kcal zonder actief te zijn met een vlakke bloedsuikerspiegel)
Je hebt volgens mij het correcte antwoord gegeven. Het begint hier plots te dagen. Ik had tijdens 2. last van een lage bloedsuikerspiegel. (En door deze onder controle proberen te krijgen schommelde die dan). Ondertussen is deze terug normaal. Ik had hier niet meer bij stilgestaan.

Volgens mij gaat dat de reden dan zijn. Thanks :)

Bedankt voor alle grapjes maar ik zei dit echt gemeend. Anyways het is opgelost.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan