Als dat niet lukt: W1 ben je door je gewenste tijd in te geven. En ik geloof dat ze ook checken tegen gelopen tijden vorig jaar om tegen te gaan dat je 1u04 ingeeft, maar nog nooit onder de 2u hebt gelopen? Maar daar ben ik niet zeker van. En als je er dan op tijd bent, is er van ploegen geen sprake. Maar volk hoort er natuurlijk wel bij, hè. Het grootste loopevenement van Vlaanderen :)

Oja, en nog één klein puntje van kritiek, behalve de vuilnisbakken en de finishboog: De fietsenstalling was echt wel idioot :D Ik kom aan uit de Waaslandtunnel, moet mij daar verplicht parkeren. Dan moet ik het hele bedrijvendorp door, terug naar de St-Annatunnel om mijn nummer op te halen. Dan moet ik wéér het hele dorp door om mijn rugzak af te zetten. Na de aankomst moet je langs je fiets door, weer heel het dorp door om je rugzak te halen, en terug heel het dorp door om je fiets te halen... om dan weer heel het dorp door mét je fiets te gaan tot aan de St-Annatunnel (wel doorsteekje gedaan daar) waar je niet in mag, naar de fietserstunnel 2km verder :D
Haha ik had een borstnummer van Baloise (bij de Running zone van Baloise). Dus borstnummer afhalen, drank, rugzak inleveren en de start zelf waren allemaal op ne zakdoek. Dat vond ik wel tof. :)

Ivm de warmte. Ik was aan het twijfelen of ik alleen met een T-shirt met korte mouwen zou lopen of ik mijn vest over aan zou doen. Maar van Baloise kreeg ik tevens een gratis (reclame) T-shirt en ik heb dan het idee gekregen van: Hey waarom loop ik niet met TWEE T-shirts met korte mouwen. :laugh:
Je kan er nu mee lachen maar ik heb het nergens te koud gehad en nergens te warm (ook niet in het zonnetje). Dat was echt perfekt voor mij.

Ik zat helaas dus in wave 3 en de meeste van de lopers die liepen bij de vlag van 1:30 moesten daar NIET zijn. :frown: En inderdaad die laatste 500 meter was echt doodgaan / sterven. HR 189 (!) terwijl normaal 180 mijn max is (en ik liep met een borstband dus die HR klopte gewoon). Ik heb mij echt uitgeperst tot de laatste citroen op het einde om mijn tijd te halen. :tongue:

---

En nog vergeten te melden: 1 van de pacers van wave 3 voor een tijd van 1:20 heb ik nog voorbij gestoken net voor de konijnenpijp. Géén idee wat er met haar aan de hand was (het was een dame) maar ze heeft het moeten laten lopen.
 
Laatst bewerkt:
Die van 1u10minuten zat 20 seconden na mij ofzo aan het Justitiepaleis, terwijl ik toen nog op schema lag voor 1u07 ofzo. Dusja, die was veel te snel weg int begin 😬
KWISTET EH!

Dienen aap heeft mijn PR vergald.

Nee, ff serieus. Is dat niet logisch dat hij veel sneller gestart is, wetende dat er in het begin meewind was?

Stel u voor dat hij steady aan 4:20 loopt, meewind. En dan opeens kom je pal in de wind te staan na km 9. Die inspanning ligt veel hoger.

Meewind aan 4:10 en tegenwind aan 4:30 lijkt dan wel een prima oplossing. Idem met tunnels naar beneden @MrKend54l, veel logischer qua belasting om ze bergaf aan 4:05 te doen en bergop aan 4:35 dan continu 4:20 vast te houden.
 
Meewind aan 4:10 en tegenwind aan 4:30 lijkt dan wel een prima oplossing. Idem met tunnels naar beneden @MrKend54l, veel logischer qua belasting om ze bergaf aan 4:05 te doen en bergop aan 4:35 dan continu 4:20 vast te houden.

Voor alle duidelijkheid is het parcours niet vlak, maar je doet ook geen 500HM eh :p
Een klein beetje sneller is logisch in de bergaf, maar hetgeen jij beschrijft moet je net niet doen.
Je moet proberen om een vrij egaal tempo te lopen om zo de inspanning wat constant te houden. Niet vergeten dat 30s/km echt wel een hoop is hoor, veelal is dat paslengte en cadans die aangepast wordt.

Ook met de meewind, je moet niet in de val trappen om veel sneller te gaan lopen omdat er wat wind in de rug zit. Toch zeker niet in het begin van de wedstrijd.
En in het verlengde het blijft 16km, voor velen iets meer dan een uurtje lopen dus het gevoel na 20min moet nog met reserve zijn om het te halen, het blijft een duurinspanning :p
 
Je moet proberen om een vrij egaal tempo te lopen om zo de inspanning wat constant te houden.
nee.

Ik heb nu wel geen snelle tijd gelopen - nogmaals, ik loop zelden - maar dit is larie.

Uw inspanning moet zo constant mogelijk zijn, niet uw tempo. Naar beneden = sneller, naar boven = trager.

Om het met fietstermen te zeggen: efficiëntie zit hem in uw normalized power zo dicht mogelijk bij uw average power te houden.

1 min 200w + 1 min 300w = 250w gemiddeld, maar wel 260w normalized.

Dan doe je beter 2 min aan 250w. Ook al betekent dat trager fietsen tegenwind dan meewind.

Met lopen is dat net hetzelfde, en weet je wat, met roeien en álle andere sporten ook. Da’s het leuke van exacte wetenschappen!

Proficiat met je tijd wel (aan 4:05 gemiddeld is dat prima gelopen!)
 
Ja, eens met @poeperman. Inspanning moet hetzelfde zijn, niet het tempo. Al is het verschil tussen 4'10" en 4'30" wel groot hoor. Als het doel 4'20" is, zou ik eerder max 4'15" lopen en als traagste 4'25". 20"/km is echt een heel erg groot verschil in lopen. Voor mij zou 4'10" vs 4'30" vlak neerkomen op 272w lopen vs 245w ofzo. Dat is echt een té groot verschil. Al moet gezegd, ik haalde wel makkelijk 310w omhoog na de tunnels. Maar in't naar beneden gaan haalde ik bijlange geen 272w (wat het vooropgesteld gemiddelde was).
Anderzijds, als ge op de helft op schema ligt voor 1u07 en de pacer van 1u10 is quasi vlak achter u, met nog 1 zware helling te gaan, dan is de inspanning toch echt niet goed verdeeld hoor. Want ik denk dat de mensen die gebruik willen maken van de pacers, redelijk onzeker zijn over hun eigen potentieel en dus mogelijks al redelijk kapot zitten na de helft als ze 4'10" lopen ipv 4'20"?
 
Ik heb het trouwens niet geprobeerd om het BG-koersklakske te dragen.

Mede-startvakkers konden mij wel herkennen aan de vuilniszak (en een lichtblauwe nike pet) die ik over mijn kleren aan had. Ik dacht dat dat “normaal” was, maar ik heb letterlijk niemand anders dat zien doen 😂
Ik heb iemand in vuilzak naar voor zien schuiven in de startbox. Had ook nog gedacht om een poncho aan te doen maar aan de start viel de temperatuur goed mee.

Vlag van 1u10min heb ik pas ingehaald net voor het MAS. Op dat smal stukje over de verhoogde boordstenen.
 
Terug
Bovenaan