algemene discussie | Xbox

Bekijk de catalogus even, is misschien waarop je de keuze kan baseren.

Ik heb van't weekend de Ultimate Game pass aangegaan (1e maand 1 EUR, daarna 12 EUR/maand) en kan nu op PC games zoals Fable/Fable II spelen, wat ik al enkele jaren zoek. Ik ga het een maandje uittesten om te kijken of het wat is, kans is groot dat ik de komende maand een Xbox SX aanschaf, dan zal de Ultimate Game Pass al helemaal 'meegenomen' zijn..
Idem hier! Gamepass is gewoon heel verleidelijk. Enkel wat schrik voor de Series S om 1440p op een 65inch scherm te spelen. :unsure:
Het zal vast wel meevallen maar ben benieuwd wanneer we eindelijk volledig next-gen gaan. Alles is nog gemaakt om ook op ps4/xbox one te draaien en kan deze Series S het wel gewoon aan.

Moest ik gewoon een Series X hier in de winkel kunnen vinden zonder moeite had ik die wel gewoon meegenomen ondertussen maar helaas

Ook niet vergeten dat je niet noodzakelijk een PC nodig hebt om gebruik te maken van GamePass. Je kan die games ook via cloud spelen (browser) op een laptop of iOS-tablet/GSM of via een app op Android. Gewoon controller aansluiten en go.

Normaal gezien kan je binnnekort ook PC-games cloudbased spelen (zoals Geforce NOW), maar dat zit nog in early access (Windows Insider Programme).
Idd, gaat nu al hoor (Fable is zo een Cloudgame).

Macheert wel goed, pakt 0,2 seconde vertraging (400mbps verbinding) maar zeker niet storend, mss afhangend van welke game je speelt dat het wel storend kan worden..

Bekijk de catalogus even, is misschien waarop je de keuze kan baseren.

Ik heb van't weekend de Ultimate Game pass aangegaan (1e maand 1 EUR, daarna 12 EUR/maand) en kan nu op PC games zoals Fable/Fable II spelen, wat ik al enkele jaren zoek.
De originele Fable (extended) en Fable Anniversary (remaster) zijn nochtans al lange tijd natively speelbaar op PC, maar voor Fable II zit er niets anders op dan de Xbox 360 versie via cloud te spelen.

Laatst bewerkt:
Mag ik even inpikken en vragen wat er zou gebeuren indien je bv. na 2 maanden footbal manager je abo opzegt en een aantal maanden later terug begint. Heb je dan nog alle saves ?

Lopen alle spellen even vlot ?

Moet je de spellen downloaden of is het puur streamen ?

Mag ik even inpikken en vragen wat er zou gebeuren indien je bv. na 2 maanden footbal manager je abo opzegt en een aantal maanden later terug begint. Heb je dan nog alle saves ?

Saves blijven bewaard in de cloud, die ben je dus niet kwijt. Je kan alles downloaden en een deel van de catalogus valt ook te streamen.

Saves cloud.

Beide afhankelijk van je abbo.
Gamepass = downloaden
Gamepass Ultimate = downloaden + cloudgamen (streamen)

Somige games zitten in de gamepass EN in de cloudgaming maar niet alles zit in beide.
Sommige zitten ook enkel in de cloud.
Cloudgaming is max 1080p bij microsoft op dit moment.
(is ook niet zo erg, maar eerst bvb Horizon 5 spelen op mijn gamepc en erna via cloudgaming is toch serieus verschil in eye-candy.)
Cloudgaming werkt (voorlopig) ENKEL met een controller, ookal is hetzelfde spel speelbaar met muis en keyb bij de niet-cloudgaming library.

Op mijn vorige 300Mb wigo abbo merkte ik soms buffering bij het cloudgamen.
Nu met de One up gaan alle cloudgaming games vlot ja.
Zelfs de heel zware games die normaal gezien toch effe inladen bij het spelen op een gamepc bij een normale installatie, zijn na 1 minuut speelbaar.
Ik doe de streaming over een 10 jaar oude laptop, aangesloten via hdmi op de TV.
Die kan normaal gezien geen hedendaagse games meer draaien en blaast als een stofzuiger.
Bij het cloudgaming hoor ik hem bijna niet, 0 gpu gebruik en bijna geen processor gebruik.

Eerste abbo op een mailadres is inderdaad maar 1 euro, dus geen idee waarom iemand het dan niet zou doen :)
Erna is gamepass +- 10/maand of je neemt ultimate voor +-15 euro/maand als je ook cloudgaming wil.

Laatst bewerkt:
Plus, een ander voordeel, doordat je saves in de cloud zitten, kan je verderspelen op elk platform. Zo kan je op dezelfde savegame verderspelen, of je nu op je Xbox, PC of in de cloud speelt. Echt geweldig gewoon!

Zit ook al een hele tijd te twijfelen om de ultimate versie aan te schaffen omwille van cloudgaming. Mijn pc is te oud voor hedendaagse games te draaien en updaten zit er financieel niet direct. Games als Age of empires 4 of de nieuwe Total war: Warhammer3 die er binnenkort aankomt zou ik dolgraag willen spelen maar helaas kan ik ze niet draaien.
Heb altijd al de vrees gehad dat dit niet deftig zal werken omwille van de delay en het genereert vast ook wel wat trafiek als je paar uurtjes bezig bent maar als ik het hier zo lees valt het bij jullie precies wel mee ?
Dat je verplicht bent van met controller te spelen wist ik niet, dat lijkt mij niet zo handig voor RTS games. En dit moet dan een xbox controller zijn zeker ?

Zit ook al een hele tijd te twijfelen om de ultimate versie aan te schaffen omwille van cloudgaming. Mijn pc is te oud voor hedendaagse games te draaien en updaten zit er financieel niet direct. Games als Age of empires 4 of de nieuwe Total war: Warhammer3 die er binnenkort aankomt zou ik dolgraag willen spelen maar helaas kan ik ze niet draaien.
Heb altijd al de vrees gehad dat dit niet deftig zal werken omwille van de delay en het genereert vast ook wel wat trafiek als je paar uurtjes bezig bent maar als ik het hier zo lees valt het bij jullie precies wel mee ?
Dat je verplicht bent van met controller te spelen wist ik niet, dat lijkt mij niet zo handig voor RTS games. En dit moet dan een xbox controller zijn zeker ?
Zowel AoE4 en TW: Warhammer 3 staan niet op Xbox Cloud Gaming. Logisch, want beide games zijn op dit moment enkel speelbaar op PC, en XGC streamt enkel Xbox Series games.

Neen xbox controller is niet verplicht, ik heb een xbox controller, een nancon pro en een razer getest, werken allemaal.
En ik had ook die twijfels ivm delays maar als je dat abbo nog kan aankopen, waar je 3 maand hebt voor 1 euro, heb je toch totaal niets te verliezen.

Is een opmerking voor alle twijfelaars btw.
Zelfs draait het langs geen kanten bij u dan ben je nog maar gekloot voor 1 euro he. :D

Laatst bewerkt:
En ik had ook die twijfels ivm delays maar als je dat abbo nog kan aankopen, waar je 3 maand hebt voor 1 euro, heb je toch totaal niets te verliezen.
Als ik dat probeer te nemen, staat er inderdaad korting tot € 1, maar de omschrijving is dan Game Pass PC 1 maand (en niet 3). Terwijl er in de promotie inderdaad 3 maand staat. Iemand een idee?

Er zijn er 2, de gewone game pass is die is 3 maand voor €1, maar de ultimate game pass is 1 maand voor €1.
Die Ultimate is meer voor als je op PC en Xbox gamed.

Er zijn er 2, de gewone game pass is die is 3 maand voor €1, maar de ultimate game pass is 1 maand voor €1.
Die Ultimate is meer voor als je op PC en Xbox gamed.
Dat weet ik, maar zelfs bij de PC zegt hij eerst 3 maand en wanneer ik het dan wil kopen zegt hij maar 1 maand.

EDIT: heb het nu op PC gedaan ipv op mijn gsm, en op PC staat er duidelijk bij “voor 1 maand met 2 maand gratis”. Dus het is in orde 👌

Laatst bewerkt:
Zowel AoE4 en TW: Warhammer 3 staan niet op Xbox Cloud Gaming. Logisch, want beide games zijn op dit moment enkel speelbaar op PC, en XGC streamt enkel Xbox Series games.
Oh jammer dat het beperkt is tot xbox games, dan zal het niets voor mij zijn.

Ik ben nog steeds aan het twijfelen, aangezien ik nog veel games op Steam heb die ik nog niet uitgespeeld heb en ook andere games die ik nog niet uitgespeeld heb.
Recentelijk Farming SImulator 22 Collector's Edition gekocht,, LOL

Ik weet dat er een promotie is momenteel en daarna maar 10 €/maand, maar ja, de vraag is of het nuttig is, ik weet nog niet wat ik ga doen.

Gewoon spelen wanneer je een game op het oog hebt? Doe je best met al die abbo's. Annuleren kan je meteen doen na een aankoop, de licentie is automatisch een maand geldig.

Zelf recent nog een maandje EA play gekocht puur voor It Takes Two. Ondertussen uitgespeeld, ditto Titanfall 2(nog eens) en nu met Mirror's Edge en Sea of Sollitude bezig. 4 euro voor 4 games. Tijden van games huren zijn terug, goedkoper dan ooit.

Gewoon spelen wanneer je een game op het oog hebt? Doe je best met al die abbo's. Annuleren kan je meteen doen na een aankoop, de licentie is automatisch een maand geldig.

Zelf recent nog een maandje EA play gekocht puur voor It Takes Two. Ondertussen uitgespeeld, ditto Titanfall 2(nog eens) en nu met Mirror's Edge en Sea of Sollitude bezig. 4 euro voor 4 games. Tijden van games huren zijn terug, goedkoper dan ooit.

Ok, maar wat met de games die ik op Steam heb gekocht en zo dan ?

Ok, maar wat met de games die ik op Steam heb gekocht en zo dan ?
Die staan los van Game Pass. Microsoft Store/Game Pass en Steam zijn elk hun eigen ecosystem. Als je iets speelt via Game Pass is dat via de Microsoft Store/Xbox app, en zullen die games niet in je Steam library zitten, waardoor je dus ook geen Steam achievements verkrijgt en geen gebruik kunt maken van andere Steam-features zoals de trading cards en eventuele Workshop functionaliteit.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan