algemene discussie | Xbox

Het hangt er een beetje vanaf hoe duur de Brasil codes staan van Xbox Live Gold, momenteel staan die tussen 31,5 en 34 Euro bij 3 aanbieders op allkeyshop.
Toen ik het deed 1.5 jaar geleden stonden ze een tijdje aan 27 Euro voor 1 jaar.
Idd, hier ook zo gedaan met Turkse key aan 23€ voor 1 jaar

Er was/is een actie dat je Xbox Live Gold voor 1 euro kunt upgraden naar Game Pass Ultimate.

Ik zie die misvatting ook altijd maar terugkomen op Tweakers. Je haalt hier 2 acties door elkaar.

1. Nieuwe Gamepass Ultimate leden betalen 1 euro voor de eerste maand, als een soort lokker/trial. Daarna is het de normale prijs van €12.99. Dieze promo is wellicht ook permanent.
2. Wie bij het abonneren van Gamepass Ultimate nog resterende tijd over heeft van XBox Live Gold, XBox Gamepass, PC Gamepass, of EA Live, ziet die resterende tijd omgezet worden in extra tijd voor Gamepass Ultimate (bovenop de eerste betaalde GPU maand dus).

Het is vooral (2) dat enorm interessant is, want XBox Live Gold is stukken goedkoper dan Gamepass Ultimate, en momenteel hanteert Microsoft nog altijd een 1:1 conversie-rate met een max van 36 maand. Gevolg is dat een hoop mensen zich zo goedkoop mogelijk voor 3 jaar abonneren op XLG, en dan een abonnement afsluiten voor GPU. Je betaalt hierbij €1, of als je eerder al GPU hebt betaal je €12.99, voor het abonneren op GPU. Bij die betalende eerste maand, wordt dan ineens direct die 3 jaar (resterende) XLG opgeteld.

Belangrijk is inderdaad dat je zorgt dat je geen actief GPU abonnement hebt wanneer je prepaid XLG kaartjes koopt. Want als je die laatste inwisselt wanneer je al GPU lopend hebt, hanteert Microsoft een conversie-rate die gebaseerd is op de normale prijs van elke service, en krijg je dus voor een code voor 1 jaar XLG maar 4 maanden GPU erbij. Het is dus belangrijk van eerst je GPU op tijd op te zeggen en te laten aflopen, en dan pas opnieuw te abonneren met de XLG truuk.

Zie ook de officiele FAQ : https://support.xbox.com/en-US/help...age-subscriptions/xbox-game-pass-ultimate-faq

Ik vraag me af hoelang je die truc nog kunt doen. Ikzelf heb ultimate tot juli dit jaar. Maar het is pas eind dit jaar dat echt interessant wordt met starfield, stalker 2,... Dus ik dacht op mijn zoontje zijn profiel 3 jaar gold te nemen en dan over te zetten. Dan kan hij ook op zijn profiel op de tablet spelen als hij eens met mijn ouders is ofzo.
Ik heb alleen schrik dat één van dees die truc afgelopen is. Misschien al vastzetten voor mijn zoontje (en voor mezelf natuurlijk 😄)

Ik vraag me af hoelang je die truc nog kunt doen

Toen ik het in de zomer van 2020 deed voor de release van MSFS 2020, dacht ik ook dat dat niet lang zou duren. En zie, ondertussen anderhalf jaar verder en een pak meer mensen die de truuk nu kennen, en nog geen tekenen dat het rap gaat verdwijnen. En als het verdwijnt, verwacht ik dat MS het wel eerst zal aankondigen.

Ik vraag me af hoelang je die truc nog kunt doen. Ikzelf heb ultimate tot juli dit jaar. Maar het is pas eind dit jaar dat echt interessant wordt met starfield, stalker 2,... Dus ik dacht op mijn zoontje zijn profiel 3 jaar gold te nemen en dan over te zetten. Dan kan hij ook op zijn profiel op de tablet spelen als hij eens met mijn ouders is ofzo.
Ik heb alleen schrik dat één van dees die truc afgelopen is. Misschien al vastzetten voor mijn zoontje (en voor mezelf natuurlijk 😄)
Ik heb het zo intussen al 5 jaar, mijne loopt nog tot april 2024 ergens..

Ik heb het zo intussen al 5 jaar, mijne loopt nog tot april 2024 ergens..
Hoe krijgt ge die tot 5 jaar?
In voorwaarden stond toen tot 3 jaar.

Zelf in januari vorig jaar geactiveerd op die manier.
2 jaar extra gold gekocht bovenop men lopende en dan voor 1 euro upgrade naar gamepass.

Als ik nu gold zou bij kopen, worden die dan automatisch omgezet na gamepass?
Dus op mijn huidige gamepass dan 1 of 2 jaar gold bijkopen, zet dat dan gewoon om naar gamepass?

2 jaar extra gold gekocht bovenop men lopende en dan voor 1 euro upgrade naar gamepass.

Dus op mijn huidige gamepass dan 1 of 2 jaar gold bijkopen, zet dat dan gewoon om naar gamepass?
Nee,alles moet verlopen zijn.1 ste keer had ik nog 7 maand live 2 jaar bijgekocht en toen omgezet.
Erna 3 jaar ineens gedaan.3 jaar ultimate voor 158€.

Nee,alles moet verlopen zijn.1 ste keer had ik nog 7 maand live 2 jaar bijgekocht en toen omgezet.
Erna 3 jaar ineens gedaan.3 jaar ultimate voor 158€.
Gedachtegang werd door post getriggerd.
Even verder opgezocht.

Kunt nog Gold kopen en omzetten naar Gamepass, maar zal niet 1 op 1 omgezet worden dan.
1 maand Gold zal dan 20 dagen Ultimate worden.
Tabel op link te vinden.

Nieuwe gamepass games. Zeker een goede maand!

2o19sp6z1fc81.jpg

Staat gewoon 3 posts hoger in mijne uitleg :P.

Weet niet of dit het juiste topic is, maar vond niet direct een betere: een tijdje terug was er een actie dat je 3 maanden toegang kreeg tot xbox game pass voor 1 €/maand... Ik heb even gegoogled, maar die actie is precies niet meer van toepassing?

Weet niet of dit het juiste topic is, maar vond niet direct een betere: een tijdje terug was er een actie dat je 3 maanden toegang kreeg tot xbox game pass voor 1 €/maand... Ik heb even gegoogled, maar die actie is precies niet meer van toepassing?

Ik zie hem wel nog staan.

Had ook reeds geopteerd om een subtopic te maken voor Streaming gerelateerde services voor gaming aangezien dit alsmaar populairder wordt.

Terug
Bovenaan