Ok, dus heb een vraagje ivm het aansluiten van een JBL Quantum One Headset op mijn PS5.
IK heb deze gekocht, en wist van tevoren dat dit een speaker is gericht op PC gebruik, maar er stond ook bij dat deze ook op PS5 werkt... Nu ze hebben hierin niet gelogen ofzo, echter werkt de microfoon NIET via de 3,5 mm jack naar 3,5 mm jack draad die werd meegeleverd. Werkt dus wel via de andere draad (USB C in de hoofdtelefoon naar een klassieke USB poort)
Via die 2de aansluitingsdraad, via de klassieke USB poort dus, kan je onder andere ruimtelijke geluiden (JBL QuantumSphere360, eigenlijk 7.1 sound dat meedraait wanneer je het hoofd draait) en DTS Headphone X Versie 2.0 (wat dat ook mag zijn) gebruiken.
Nu werken deze 2 geluidsmodi enkel op de PC, en het werkt redelijk goed nog ook...kan voor mij geen kwaad, omdat ik dit vantevoren wist bij het kopen... Eigenlijk dus gewoon stereogeluid op de console, maar wat ik wel verwachtte was dat de microfoon ging werken op de PS5 via de 3,5mm jack rechtstreeks in de controller, NIET dus... Wel krijg je alle functionaliteiten als je die klassieke USB poort inplugt in de PS5; en daar wringt nu net het schoentje...
EN hier begint mijn eigenlijke vraag:
Omdat je vanvoor maar 1 USB A poort ter beschikking hebt ben ik gaan zoeken naar een systeem om het aantal poorten uit te breiden aan de voorkant van de console en ik kwam dit tegen op BOL:
5 Poort USB HUB High Speed USB Splitter geschikt voor Playstation 5 Game Console. Handig dat aan de voorzijde van je Playstation 5 console enkele USB...
www.bol.com
Maar mijn vraag is, zijn dit volwaardige poorten? Ik zie nergens reviews staan hiervoor, maar moet dus tegelijk 2 actieve poorten kunnen verwerken, namelijk:
- 1 poort voor deze headset
- 1 poort voor mijn Nacon controller
Dit aangezien ik dus enkel bedraad wil spelen waar mogelijk, en moest er een controller uitkomen die wordt ondersteund en tegelijk bedraad is , zal ik deze ook meteen willen aanschaffen, momenteel is er nog niks zulks uit voor PS5 games...
En niet alleen de microfoon werkt niet, ook de RGB's (LED verlichting) werken niet via enkel die 3,5mm jack
Met dus 1 van beide apparaten vanachteren te moeten steken gaan er ongelukken gebeuren, aangezien ze beiden maar 3 meter lange draad hebben...
Tot dusver mijn 'Klein' vraagje...