algemene discussie | PlayStation

Vroeger werden de consoles met de jaren goedkoper, hoe ouder ze werden en nu worden ze duurder. Vraag me dan af wat de prijzen van de ps6 gaan worden, zeker met dat de pro ook al 900 kostte zonder een disc drive.

Wel logisch met de inflatie dat nieuwe consoles geen 500-600 euro blijven kosten. De PS3 kostte bij de launch in 2007 al 599 euro. Dus die 800-900 euro voor de Pro is in feite wel normaal.
Maar tegenwoordig stijgen de prijzen van nieuwe hardware nog na de launch, dat is wel niet gebruikelijk.

Wel logisch met de inflatie dat nieuwe consoles geen 500-600 euro blijven kosten. De PS3 kostte bij de launch in 2007 al 599 euro. Dus die 800-900 euro voor de Pro is in feite wel normaal.
Maar tegenwoordig stijgen de prijzen van nieuwe hardware nog na de launch, dat is wel niet gebruikelijk.
De PS3 werd ook aan een redelijk verlies verkocht en was qua functionaliteiten echt wel de absolute top, op sommige vlakken beter dan de PS5 nu.

- CD, super audio CD, DVD én Blu-ray speler (laatste was cutting edge voor die tijd)
- PS1 en PS2 BC
- 4 USB-poorten en allerhande ondersteuning van geheugensticks
- Browser en algemene multimediaopties die de PS5 niet eens meer heeft
- stijlvolle afwerking qua materiaal

Daarnaast was online gaming toen gratis, nu betaal je daarvoor elke maand nog eens extra. Ja er was veel inflatie en ja de invoerheffingen gaan pijn doen, maar dit is voor een groot deel pure greedflation. Consolegaming wordt nu ook een dupolie nu Microsoft zich aan het terugtrekken is met Xbox, minder concurrentie is nooit goed voor ons consumenten.

Ik heb wel iets raars... ik heb indertijd bij de overstap naar dit nieuwe systeem van PS Plus Essential/Extra/Premium nog rap voor een paar jaar gekocht, zoals velen. De toenmalige duurste werd automatisch overgezet naar Premium voor de volledige duur. Alleen is die periode nu net afgelopen, en werd mijn Premium automatisch verlengd. Voor 80€ voor een jaar... is dat bij iedereen zo? Blijft dat nu de prijs tot ik stopzet, en vanaf dan zit ik aan de normale prijs van 160?

Ik heb wel iets raars... ik heb indertijd bij de overstap naar dit nieuwe systeem van PS Plus Essential/Extra/Premium nog rap voor een paar jaar gekocht, zoals velen. De toenmalige duurste werd automatisch overgezet naar Premium voor de volledige duur. Alleen is die periode nu net afgelopen, en werd mijn Premium automatisch verlengd. Voor 80€ voor een jaar... is dat bij iedereen zo? Blijft dat nu de prijs tot ik stopzet, en vanaf dan zit ik aan de normale prijs van 160?
Zolang je blijft verlengen, ben je 'grandfathered' aan de oude prijs. Zodra je stopzet, ga je idd de volle pot moeten betalen.

Wanneer gaan ze daar bij PlayStation eens hun voltallig webteam op straat gooien ? Keer op keer dezelfde frustraties met de website/store.

Je gaat naar store.playstation.com. Je scrollt en ziet een banner 'mei maandelijkse games' met een afbeelding van Ark. Je klikt op 'meer info'. Je komt terecht op een algemene PS+ pagina met als eerste opvallende 'word nu lid' terwijl ik al lid ben én ingelogd. Je moet dan serieus scrollen en zoeken om eindelijk dat 'maandelijkse games' tegeltje te vinden. Je klikt op dat tegeltje en.. je ziet de 3 games van april.

Idioten :)

Wanneer gaan ze daar bij PlayStation eens hun voltallig webteam op straat gooien ? Keer op keer dezelfde frustraties met de website/store.

Je gaat naar store.playstation.com. Je scrollt en ziet een banner 'mei maandelijkse games' met een afbeelding van Ark. Je klikt op 'meer info'. Je komt terecht op een algemene PS+ pagina met als eerste opvallende 'word nu lid' terwijl ik al lid ben én ingelogd. Je moet dan serieus scrollen en zoeken om eindelijk dat 'maandelijkse games' tegeltje te vinden. Je klikt op dat tegeltje en.. je ziet de 3 games van april.

Idioten :)
Ik klik gewoon op het ps plus logo in de app naast uw naam, zo kom je er het snelste bij...

Edit, niet naast uw naam maar bij het middelste onderste tabblad dus... Naast het Playstation logo daar

Edit 2, wie gebruikt dan ook de website als je de app kan gebruiken??

Edit 2, wie gebruikt dan ook de website als je de app kan gebruiken??
Een app hebben is geen reden om je website niet te laten werken. Ze zouden heel gemakkelijk die dienst via de browser kunnen uitschakelen, maar het feit dat ze dat niet doen, zal wel willen zeggen dat die nog door genoeg publiek gebruikt wordt. En dus genoeg reden om die deftig te laten werken.

Het punt is ook: ik gebruik de app, maar af en toe klik je via mail of websites (zoals BG) door en kom je i.p.v. op de app (wat ze zouden kunnen) toch op de website terecht.

@ViperHD heeft gewoon helemaal gelijk, zeker voor zo’n groot bedrijf.

Terug
Bovenaan