algemene discussie | PlayStation

Eh 5 dagen.. het moet maar eens dat co op weekendje zijn met uwe buddies dat ge al om de zoveel tijd hebt herpland.

Doet Sony er een beetje arm uitzien. Alsof een maandje er niet af kan.

Idem @Joeri , in vergelijking met andere diensten zoals proximus, telenet, etc. Krijg je zelf niets als er downtime is of netwerkonderbreking.. En zit lang genoeg in IT om te weten dat dit heel veel voorkomt...

Ga er vanuit probleem met infrastructure, kan o.a. switching, routing, storage, servers, etc zijn. Als bedrijf ga je niet meer zomaar publiekelijk gaan vermelden wat het exacte probleem is want buitenstaanders hebben hier op zich niks aan.. Vergeet ook niet dat dit een gigantische infrastructuur is en dat het niet altijd simpel is om problemen direct op te lossen..

Op zich hoop ik dat die verlenging geen parten speelt voor de PS+ abbo promoties in juni aangezien mijn abbo dan stopt, dan kan ik terug zoals vorig jaar genieten van een korting voor premium.. Als het dit jaar ook zo zal zijn..

Kan goed zijn. Er word vooral dik geld verdiend. Geen nood om die monopolie gangsters als proximus en telenet hierbij te betrekken. Er is nog liefde voor Sony.
Al word het moeilijk met het najagen van die live service shenanigans en stupide dure "pro consoles".

PSN viert ondertussen al zijn 18e verjaardag. Dit zou niet mogen voorkomen voor een betaalde dienst.

Geen enkel dienst is vrijgesteld om zonder problemen te lopen.. Als jij denkt dat in IT niets kan fout gaan think again.. Je netwerk mag dan nog redundant zijn zodat je de meeste problemen kunt vermijden maar sommige problemen zijn helaas niet te voorspellen of te voorkomen..

Daarbij meeste bedrijven geven een SLA uptime van zo'n 99,5%. Reken uit 365x24 = 8760u uptime, waarvan 99,5% gelijk staat aan 7.820,7u
8760-24= 8.736 dus minstens 99,5% uptime op een heel jaar.

Vergeet ook niet dat heel wat zaken in infrastructure tijdig onderhoud nodig hebben, migraties naar nieuwe systemen etc. Niets blijf feilloos draaien zonder zorgen. En menselijk fouten mag je ook niet vergeten..

En als jij denkt dat IT infrastructure goedkoop is? Genoeg mensen die denken en klagen dat ze alles beter weten als ze er zelf geen kennis van hebben. Merk ik ook genoeg op in IT..

Wees blij dat het op minder dan een dag gefixt was. De laatste keer dat het zo "serieus" was, zaten we een maand te koekeloeren naar ne PlayStation 3 die niet deftig werkte.

De wereld vergaat precies voor sommigen als ze eens 1 nacht&ochtend niet kunnen gamen:unsure:
heeft er toch geen hol mee te maken?
beetje communicatie van sony kan hier geen kwaad hoor.

(onderstaande is fake btw :p)

a34G0WQ_460swp.webp

:D

Laatst bewerkt:
heeft er toch geen hol mee te maken?
beetje communicatie van sony kan hier geen kwaad hoor.
Wat wilt ge dan communiceren, buiten dan van 'we zijn ermee bezig'?

Ge kunt nooit zeggen, binnen 24 uur zal het probleem opgelost zijn, want als het dan langer duurt dan dat, geeft helemaal een verkeerde indruk. Da is nu is eigen aan technische problemen dat ge niet weet hoe, en hoelang het zal duren eer er een oplossing zal worden gevonden...

Wat wilt ge dan communiceren, buiten dan van 'we zijn ermee bezig'?

Ge kunt nooit zeggen, binnen 24 uur zal het probleem opgelost zijn, want als het dan langer duurt dan dat, geeft helemaal een verkeerde indruk. Da is nu is eigen aan technische problemen dat ge niet weet hoe, en hoelang het zal duren eer er een oplossing zal worden gevonden...

hun initiële post was "een paar spelers hebben problemen". Je kan bv. ook updates plaatsen, je kan bv. ook een meegeven wat er aan de hand is.
Er zijn dus redelijk wat mogelijkheden..

hun initiële post was "een paar spelers hebben problemen". Je kan bv. ook updates plaatsen, je kan bv. ook een meegeven wat er aan de hand is.
Er zijn dus redelijk wat mogelijkheden..
Ja maar again, ge moet in zo'n boite als Playstation wel wa procedures doorlopen uiteraard. Wat is er gebeurd, wat is de schade, is de schade onomkeerbaar, dezelfde soort van aanval proberen een stapje voor te zijn naar de toekomst toe, en noem maar op, etc etc...

Denk je dan echt dat het opportuun is om iedereen de stuipen op het lijf te jagen, of gewoon liever het probleem proberen te containen, en daarna iedereen correct informeren van wat er precies is gebeurd, nadat er eerst zelf lessen uit werden getrokken...

Nu ben ik eens benieuwd naar uw 'logisch' antwoord @Jersy

Edit, volgens mij hebben ze dus wel correct gehandeld afaics

Terug
Bovenaan