algemene discussie | Nintendo

Is wel iets anders dan aftekenen en akkoord gaan met een lege doos te ontvangen. Bewijs dan maar eens dat de doos leeg was :)

Ik had natuurlijk wel al getekend nog voor ik de doos vast had, maar aangezien ze al contact hebben opgenomen met Bpost denk ik wel dat ze het serieus nemen.

@Destel Opgelet met je KillSwitch er is blijkbaar een issue met de joy-con grip.

Uitleg en "oplossing" hier te vinden.

Heb het ook al gezien, voor zo’n dure case wel wat teleurstellend (heb hun uitleg ook al gezien, volgens hen een combo van Nintendo’s fout, “you’re holding it wrong” en iets te hoge fouttolerantie). Heb getwijfeld om hem te annuleren maar t ziet er echt handig uit voor on the road. Wil ‘m eerst eens vast hebben want ik denk dat ik eigenlijk sowieso de reflex niet heb om hem maar aan 1 joycon vast te nemen.

Overwoog hem te bestellen, maar allicht gaan ze hem nu wel aanpassen.
De switch 2 is in handheld vorm ronduit slecht. Mijn handen verkrampen daarvan.

Mijn zoontje heeft zo een goedkope silicone hoes met grips en dat is 5 keer zo goed.

Ik heb voor mezelf een grip geprint en da's ook veel beter.

IMG_20250623_193100.jpg

Pokémon Violet ziet er in ieder geval pakken beter uit en ben nog met Triangle Strategy bezig. Laadtijden merkbaar korter.

Ook terug begonnen met Scarlet. Had hier zelfs nog geen enkele badge, omdat dat zo slecht draaide op de Switch 1.
Immense verbetering nu!

Ik heb thumbgrips van Raven op mijn switch. Ik heb de lage bij mijn zoontje gestoken (die heeft een case met grips). Ik heb de middelste op de mijne gezet, dat verbeterd het iets, maar ik speel 90% docked momenteel, waarbij ik vroeger 90% handheld speelde.
Die case heb ik ook al gezien (maar dan een ander 'merk'). Mss moet ik dat toch maar eens kopen...

Is het nog de moeite om de goedkopere (oude) Switch Pro Controller aan te schaffen met het vooruitzicht dat er ooit een upgrade zal gebeuren naar een Switch 2 (en de Pro Controller hergebruikt zal worden)? Of zijn er toch quirks om bewust van te zijn? De nieuwe Pro controller heeft een C-button extra, maar die lijkt mij (voor mijn gebruik) overbodig.

Is het nog de moeite om de goedkopere (oude) Switch Pro Controller aan te schaffen met het vooruitzicht dat er ooit een upgrade zal gebeuren naar een Switch 2 (en de Pro Controller hergebruikt zal worden)? Of zijn er toch quirks om bewust van te zijn? De nieuwe Pro controller heeft een C-button extra, maar die lijkt mij (voor mijn gebruik) overbodig.
Blijkbaar kan je de switch 2 niet aanzetten met de pro controller 1

Blijkbaar kan je de switch 2 niet aanzetten met de pro controller 1
Okay, dat is wel ne jammere... Ik heb voorbije jaren vooral handheld gespeeld met de joy-cons, maar 't is de bedoeling dat de volgende Switch 2 hier een vaste plaats krijgt in de woonkamer en dus ook meer op TV spelen. Dan zal ik al maar alerts instellen op Tweakers voor de Switch 2 Pro Controller en een korting afwachten...

Die functie van zo'n belang? Gebruik ik echt nooit.. og Switch Pro blijft toch wel retegoed hier.

Heb ook een pro 1 controller. Ik loop ff langs de switch om op het knopje te duwen, old skool en zo de switch 1 controller mee te nemen. Werkt prima

Iemand nog last van krassen op het scherm door hem in en uit het dockingstation te halen? Kheb gelukkig wel een beschermfolie erover, maar is toch zonde om al die krassen al te zien. Docking staat hier ook in het tvmeubel, dermee dat ik hem er waarschijnlijk wat te schuin in en uithaal.

Ja gelukkig wel, maar kzou die folie nu ook nie iedere maand willen vervangen 😅 zo een mousseke in die docking had mss wel handig geweest om dit tegen te gaan. Dermee voor mensen dat er nog ene gaan halen zou ik toch steeds ne screen protector aanraden!

Hier geen last van krassen, staat wel achter de tv dus heb alle ruimte om hem er deftig in en uit het dock te doen.

Sinds ik de switch 2 heb staat mijn ps5 pro stof te happen en steek ik die enkel nog aan 's avonds als er mensen online zitten om een paar potjes DBD te doen :').

Ondertussen al:

- Nieuwe playthrough van BoTW gedaan en uitgespeeld (en 75% van alles verzameld)
- Unicorn Overlord voor 90% uit
- Super Mario Bros Wonder begonnen
- ToTK begonnen (en mijn god, da spel ziet er immens goed uit op een 4K tv :love:)

Is (voor mij) echt een topconsole, ik werk gesplitste uren en als ik in de namiddag even thuis ben, is het zo makkelijk om die switch uit het dok te halen om mij dan tot ik terug moet vertrekken bezig te houden :). Ik had ook een switch 1, maar ergerde mij soms aan de performance waardoor ik minder geneigd was om hem uit te halen dus stond die ook stof te happen.

Mijn ps5 pro heeft ook niet meer aangestaan. Ben eindelijk verder begonnen aan Tears of the Kingdom, op de switch 1 had ik die na 70 uur laten liggen en uit het oog verloren, maar eindelijk toch de draad opnieuw kunnen oppikken. En speelt inderdaad geweldig en ziet er prachtig uit in 4k. Ik ben nu zowat alles aant afwerken voor ik richting Ganondorf ga! 😁

Hierna ben ik ook van plan om Breath of the wild opnieuw op te starten.

Pokemon Scarlet ook nog wat verder spelen en ookal speelt die eindelijk vlot op de switch 2, ik ga gewoon alle gyms en titans af en de open wereld gebieden waar ik niet moet zijn, skip ik gewoon.

En binnen 3 weken dan de nieuwe Donkey Kong, daar kijk ik alvast enorm naar uit!

Ik hoop dat we komende maanden nog wat aankondigingen krijgen voor nieuwe switch 2 games.

Hier ben ik ook zeer tevreden van de aankoop, komende maanden ga ik me wel nog eens een grip kopen, in handheld mode krijg ik bij langere gamesessies toch nog last aan mn handen. Ik ben die satisfye nog wat aan het afwachten tot die uitkomt, jammer dat veel van die grips rechtstreeks uit US moeten komen. Hoge shipping fees en ook wat schrik voor extra taxen erop te krijgen.

Hier geen last van krassen, staat wel achter de tv dus heb alle ruimte om hem er deftig in en uit het dock te doen.

Sinds ik de switch 2 heb staat mijn ps5 pro stof te happen en steek ik die enkel nog aan 's avonds als er mensen online zitten om een paar potjes DBD te doen :').

Ondertussen al:

- Nieuwe playthrough van BoTW gedaan en uitgespeeld (en 75% van alles verzameld)
- Unicorn Overlord voor 90% uit
- Super Mario Bros Wonder begonnen
- ToTK begonnen (en mijn god, da spel ziet er immens goed uit op een 4K tv :love:)

Is (voor mij) echt een topconsole, ik werk gesplitste uren en als ik in de namiddag even thuis ben, is het zo makkelijk om die switch uit het dok te halen om mij dan tot ik terug moet vertrekken bezig te houden :). Ik had ook een switch 1, maar ergerde mij soms aan de performance waardoor ik minder geneigd was om hem uit te halen dus stond die ook stof te happen.
Zelfde verhaal hier. Mijn Xbox en PS5 hebben zelfs geen seconde meer op gestaan sinds ik de Switch 2 heb, en ben momenteel vooral Switch 1 games aan het spelen waar ik vroeger gewoonweg geen zin in had door gebrekkige performance van de Switch. De Switch 2 is wat de Switch 1 eigenlijk had moeten zijn (al verval ik nu ook in onnodige strengheid omdat het in de eerste plaats een handheld console is, al gebruik ik hem NOOIT als handheld). Ik heb vroeger bv Echoes of Wisdom aan mij voorbij laten gaan omdat ik geen zin meer had in mijn Switch, en nu amuseer ik me enorm met dat spel.
Ik heb in elk geval mijn plezier teruggevonden in Nintendo games.

Heb ook een pro 1 controller. Ik loop ff langs de switch om op het knopje te duwen, old skool en zo de switch 1 controller mee te nemen. Werkt prima
Ja, wat een moeite om even tot aan uwe switch te stappen om hem aan te zetten... Met mijn 8bitdo controller moet ik dat ook al doen.

Terug
Bovenaan