algemene discussie | Nintendo

Om heel eerlijk te zijn dacht ik dat de Switch 2 mogelijks zou floppen, maar ben aangenaam verrast dat ik mis was. Vernieuwend kun je deze console niet noemen. Eigenlijk is dit voor het eerst dat Nintendo echt gewoon op safe speelt en hetzelfde doet als de generatie ervoor, maar het werkt dus precies wel. Al sinds de Wii lopen ze wel steeds 1 generatie achter qua pure specs, maar in de first party games weten ze wel altijd het onderste uit de kan te halen. Buiten hier en daar een indie game zou ik wel nooit een third party game op de Switch spelen.

Om heel eerlijk te zijn dacht ik dat de Switch 2 mogelijks zou floppen, maar ben aangenaam verrast dat ik mis was. Vernieuwend kun je deze console niet noemen. Eigenlijk is dit voor het eerst dat Nintendo echt gewoon op safe speelt en hetzelfde doet als de generatie ervoor, maar het werkt dus precies wel. Al sinds de Wii lopen ze wel steeds 1 generatie achter qua pure specs, maar in de first party games weten ze wel altijd het onderste uit de kan te halen. Buiten hier en daar een indie game zou ik wel nooit een third party game op de Switch spelen.
Exact dezelfde gedachte. Al is het wel de ultieme console om gemakkelijk mee te nemen op reis en zo bepaalde third party games on the go te spelen. (Steam deck heb ik niet)

vanavond onzen @Tomski zijne switch eens gaan halen om de urge te temmen om me een switch 2 te kopen.

Ready to fight the kids? :lol:

Ze hebben er weken niet naar omgekeken, ik vertel dat hunne pepe hem komt halen voor een paar dagen en opeens willen ze weer fulltime switchen :lol:

Ready to fight the kids? :laugh:

Ze hebben er weken niet naar omgekeken, ik vertel dat hunne pepe hem komt halen voor een paar dagen en opeens willen ze weer fulltime switchen :laugh:
noooo i knew it
zegt als pepe hem laat vallen dat hij nen switch 2 voor hun koopt.
En tis maar voor een avondje he. work calls.

Dat is waar.
Alleszins heeft de switch 2 nu al meer exemplaren verkocht dan de Ps4 wereldwijd in de eerste 2 maanden.
We kunnen toch wel van een dik succes spreken. Had ik eigenlijk niet verwacht met die prijs
Ik snap dat prijs gedoe toch echt niet. Met inflatie is dit even veel als de switch 1 bij launch. Mensen vergeten precies dat Sony en MS hun consoles bij launch altijd met verlies verkopen in tegenstelling tot Nintendo die altijd winst maken.

Hij zegt dat het evenveel zou zijn als de prijs van de switch1 gecorrigeerd voor inflatie, dus feitelijk fout.
Ja goed, ik zat met 349 in men hoofd. Desondanks, lijkt me dit echt geen van de pot gerukte prijs.

Een rog ally x handheld kost 899 euro. Ja de steamdeck, Valve er geen geheim van gemaakt dat de prijs een pijnlijke keuze was voor hun maar met voorbedachte rade. Zij willen natuurlijk hun software slijten. Nintendo doet wat mij betreft zoals het hoort: verkopen met marge. Mastodonten die verkopen met verlies prijzen zo nieuwe spelers de markt uit en halen oneerlijk concurrentieel voordeel.

Voor de hardware en de mogelijkheden, vind ik de prijs fair. Meer heb ik er ook niet over te zeggen. Mensen geven 1500 euro aan een iphone, lijkt me 469 voor een gameconsole die en tv en handheld kan, zeker fair.

Ok, ik ging af op tweakers artikel omdat ik dat snel terug vond, ik wist de prijs niet meer. Daarom dat ik het er ook bijgezet had ;)
€330 zou €417 volgens de CPI cijfers van de eerder gelinkte site dus zoiets ja, wat nog altijd €50 verschil is en niet dezelfde prijs na correctie.

Ja goed, ik zat met 349 in men hoofd. Desondanks, lijkt me dit echt geen van de pot gerukte prijs.
€350 zou gecorrigeerd €440 zijn, al dichter in de buurt maar nog steeds niet hetzelfde.

Dat je de prijs fair vindt als je het vergelijkt met wat jij wilt (niet iedereen koopt een iPhone of ROG Ally...) is een compleet andere zaak. Naar de performance increase kijken is ook niet correct, want dat verwacht ik dan ook bij een generationeel verschil.
Goed voor jou dat jij het een faire prijs vindt. Andere mensen vinden dat het teveel in prijs gestegen is, zelfs als je het vergelijkt met inflatie gecorrigeerde cijfers. Want het is een increase van 12% (€470 vergeleken met €420) dus ik snap dat mensen dat aankaarten.

Maar moet zijn dat de prijs voor veel mensen dan toch geen struikelblok is, als de cijfers kloppen, terwijl er vantevoor toch redelijk problemen van gemaakt werd?

Ben alvast zeer tevreden hoe alles draait op de switch 2. Had ook nog een hele backlog switch1 games die nu pakken beter draaien op de 2. En volgende maand de nieuwe donkey kong, hoop dat dit verhaal mario odyssey word en heb hier wel vertrouwen in.

Enkel die batterij he, hdr af, wifi af, brightness op laagste en nog gaat die zo snel plat. Ik hoop dat ze via updates hier nog iets aan kunnen doen! De optie dat die je batterij slechts tot 85% oplaad, is dit eigenlijk echt beter voor de batterij? Want aan de ene kant hoop ik dat de batterij niet slechter word en aan de andere kant wil ik ook geen 15% minder batterij hebben.

Eergisteren ontdekt dat je Golden Sun (GBA) kan spelen met online abo. Sindsdien Mario Kart niet meer aangeraakt. Pure nostalgie gewoon 😍

Klopt dus wel hè? De switch 1 zou nu 377 zijn. De switch 2 heeft veel betere specs dus waarom kan die prijs van nu dan niet?

Een rog ally x handheld kost 899 euro. Ja de steamdeck, Valve er geen geheim van gemaakt dat de prijs een pijnlijke keuze was voor hun maar met voorbedachte rade. Zij willen natuurlijk hun software slijten. Nintendo doet wat mij betreft zoals het hoort: verkopen met marge. Mastodonten die verkopen met verlies prijzen zo nieuwe spelers de markt uit en halen oneerlijk concurrentieel voordeel.

Voor de hardware en de mogelijkheden, vind ik de prijs fair. Meer heb ik er ook niet over te zeggen. Mensen geven 1500 euro aan een iphone, lijkt me 469 voor een gameconsole die en tv en handheld kan, zeker fair.
Iedereen praat over de hardware. De nvidia chip die wordt gebruikt is wel 2 of 3 jaar oud eh. Nintendo kon iets nieuwer pakken maar deed dit niet de vraag is waarom?
Kan het zijn dat ze binnen een jaar of 2 kunnen afkomen met een switch 2 pro ?

Maar moet zijn dat de prijs voor veel mensen dan toch geen struikelblok is, als de cijfers kloppen, terwijl er vantevoor toch redelijk problemen van gemaakt werd?
Ik vind dat er meer tamtam werd gemaakt over de prijs van hun games dan de console zelf.

Ik vind dat launchday cijfers weinig zeggen. Dat zijn de mensen die hoedanook 1 zouden kopen, ongeacht de prijs en welke games er zijn.

En nog moeilijker te vergelijken zijn met het verleden als je rekening houdt met het feit dat er deze keer gewoon genoeg aanbod was in tegenstelling tot vorige releases (zoals de switch, ps5, xbox series x, ...). Chappeua voor Nintendo daarvoor, maar zocht er wel voor dat launchday moeilijk te vergelijken valt. Ook het feit dat er meer en meer gamers zijn die geld verdienen en willen/kunnen spenderen aan games, helpt in de verkoop. Toen de spelconsoles net opkwamen, was dit vooral voor kinderen en jongvolwassenen; ondertussen zijn die opgegroeid en hebben en job en mogelijks zelf al kinderen terwijl ze zelf nog gamen. Ook generationele gamers, je ziet het hier in de thread al dat er mensen zijn die een switch2 kopen voor zowel zichzelf als de kinderen; iets wat je vroeger veel minder zag. En dit is een trend die de komende generaties van spelconsoles enkel gaat verdergezet worden.

Heb gisteren nog een pro-controller 2 bijgekocht. Mijn vrouw en ik hebben al veel mario kart gespeeld (ze is beter dan mij). 132€ voor 2 pro-controllers is cava…
Nu doet ze het met een switch controller van de kruidvat…

Mijn zoontje heeft gisteren zijne switch 2 ook in gebruik genomen en is helemaal verknocht. Hebben online al wat tegen elkaar geraced met mariokart, zelfs al met ons 3. Keileuk.
De pro-controller van de switch werkt dus ook nog perfect.

De andere zoon die een gamepc heeft gekozen heeft wel wat spijt van zijn keuze aangezien hij alleen moet gamen.

Verwacht dan nog 2 cases om de switchen in op te bergen en dan is het welletjes met kopen.

Vond eerst de kleuren op TV (85” QLED miniled van TCL) echt slecht. Maar heb dan tone mapping afgezet en de HDR opnieuw ingesteld, eerst met het zonnetje en daarna met de afbeelding wat gefinetuned (helemaal naar rechts was te washed out). Nu is het echt awesome.

De switch 2 is idd duurder, maar de mensen verdienen ook 30-40% meer dan toen…

Ben alvast zeer tevreden hoe alles draait op de switch 2. Had ook nog een hele backlog switch1 games die nu pakken beter draaien op de 2. En volgende maand de nieuwe donkey kong, hoop dat dit verhaal mario odyssey word en heb hier wel vertrouwen in.

Enkel die batterij he, hdr af, wifi af, brightness op laagste en nog gaat die zo snel plat. Ik hoop dat ze via updates hier nog iets aan kunnen doen! De optie dat die je batterij slechts tot 85% oplaad, is dit eigenlijk echt beter voor de batterij? Want aan de ene kant hoop ik dat de batterij niet slechter word en aan de andere kant wil ik ook geen 15% minder batterij hebben.
Raden ze toch nu aan bij alles met een batterij opladen tot 80 procent.

Zal wel kloppen heb ook nog een backlog voor de switch 2 liggen.

Terug
Bovenaan