algemene discussie | Nintendo

Ik ben toch wel onder de indruk. Ik had de Switch aan mij laten passeren en voor die paar toppers leende ik dan eens de Switch van mijn broer zijn zoontjes.
Maar nu beet het toch in mijn been om terug een Nintendo console in huis te halen en ik heb er geen spijt van. Mario Kart ziet er prachtig uit in handheld mode. Het grotere scherm is toch ook wel een grote upgrade maar wel spijtig dat het geen OLED is.

Ik had uit nieuwsgierigheid ook Cyberpunk 2077 erbij gekocht en het is echt crazy hoe soepel dat spel speelt in handheld mode. Het aimen is wel niet zo makkelijk in handheld mode. Ik zwier nogal van links naar rechts met de camera als er actie is. Iemand die hier toevallig ook Cyberpunk heeft gekocht en misschien betere controls weet voor in handheld mode?
Ik had ergens gelezen dat je uw save game van op de Switch 2 ook kan gebruiken op de Xbox/PS5 dus ook een leuke extra.

Nu nog een Pro 2 controller aanschaffen en dan ga ik hem eens aansluiten op de TV. Denk wel dat het WOW effect op TV minder groot zal zijn daar ik daar de PS5/Xbox series X GFX gewoon ben.
Dat valt heel goed mee op tv. Ziet er zelfs beter uit dan in handheld mode.

Nu nog een Pro 2 controller aanschaffen en dan ga ik hem eens aansluiten op de TV. Denk wel dat het WOW effect op TV minder groot zal zijn daar ik daar de PS5/Xbox series X GFX gewoon ben.
Nintendo magie noemen ze dat. Heb gamepc met 4090, ps5, series x,… nog nooit gestoord aan de graphics. Nintendo de enige game fabrikant die snapt waarover het echt gaat: experience.

Op switch 1 was luigi’s mansion bv extreem knap met de beperkte hardware. Botw switch 2 is ook magisch te noemen.

Denk dat de verkoopcijfers voor zich spreken. Wordt een top generatie denk ik. Nintendoes what others just don’t.

Wordt de console voor mij, zonder twijfel.

Gisteren de switch 2 controller via amazon besteld, vandaag op ne zondag al geleverd. Nog nie vaak meegrmaakt da die op zondag leveren. En 66 euro voor de controller vond ik nog ne degelijke prijs tegenover 90 euro.

Ik dacht fuck it, ik moet die console niet hebben. Ik wacht wel tot ze met een oled screen komen.

Gisteren in MM geweest. Zaten daar 2 bakken met Switch 2 1 met mario kart de andere zonder.
Toch maar de versie gepakt met Mario kart.
Gisterenavond ingesteld, ik heb erna wat Mario Kart gespeeld in handheld mode. Heb zo 1 knockout race gespeeld was mss iets van 10-15min erna gestopt maar de Switch is van 100 naar 90% gegaan.
Dus 100min spelen is een full charge? Klopt dat?

En dan nog een vraag. Heeft iemand de oude nintendo switch adapter geprobeerd om de Switch 2 op te laden?
Ik dacht om die adapter van Switch 1 te gebruiken als lader om de Switch 2 op te laden als ik op reis ben. Maar geen idee of het gaat lukken.
Via de dock lukt het al niet. Kreeg gisteren melding dat ik de bijgeleverde lader moest gebruiken, wrs heeft de oude lader niet genoeg stroom om de switch 2 te laden en naar de tv te outputten.
Maar zo gewoon de Switch 2 te laden in handheld mode zou toch moeten lukken?

Ben wel benieuwd hoe de games er gaan uitzien op mijn OLED 65’ tv.

Je kan de oude adapter gebruiken om de nieuwe op te laden, maar niet om docked te spelen.

Blijkbaar meer switch 2 consoles verkocht in de eerste 24 uur dan Xbox series in het laatste jaar. Dammm

Zou beter vergeleken worden met het aantal xbox series in de eerste 24 uur en het aantal in de eerste 24 uur van de vorige switch.
Al kan je wel de vraag stellen of de hogere prijs dan ook zo'n issue is.

Zou beter vergeleken worden met het aantal xbox series in de eerste 24 uur en het aantal in de eerste 24 uur van de vorige switch.
Al kan je wel de vraag stellen of de hogere prijs dan ook zo'n issue is.
Het record stond op naam van de PS4 met 1 miljoen op launchyday.
De switch 2 heeft dat record verpulverd met bijna 3 miljoen verkochte exemplaren.

We kunnen toch wel van een dik succes spreken. Had ik eigenlijk niet verwacht met die prijs
Ja, de prijszetting is dus niet echt problematisch.

Niet enkel kinderen die tot de doelgroep behoren, ook gewoon de ondertussen oudere kinderen waar ik er ook 1tje van ben. Waar ik in principe het budget ook wel voor kan vrijmaken. Maar waar mij het het gewoon niet waard is op dit moment.

Voldoende anderen zullen daar anders over nadenken. Net zoals velen toch al overstag zijn gegaan in deze thread ;).

Terug
Bovenaan