algemene discussie | Nintendo

Ook via Dreamland, maar nog niets van gehoord. Kan zelf al de hele dag niet inloggen op de website om status te checken
Ik heb op 10/04 bij Dreamland de bestelling van mijn Nintendo Switch 2 gedaan en betaald. Bij mijn account en bestellingen staat er niets. :-(

Heb gelukkig wel nog de e-mail met mijn bestelnummer.

Nog mensen met dit probleem?

Ook via Dreamland, maar nog niets van gehoord. Kan zelf al de hele dag niet inloggen op de website om status te checken…

Dreamland heeft hun website aangepast na de fusie met ToyChamp, en daardoor zijn de bestellingen en de accounts verdwenen van de site.
Maar ik heb gebeld met hen en ze bevestigden dat mijn bestelling er nog steeds is.
Ik vroeg ook naar de leverdatum, want op de site staat 13/06, maar er stond ook dat de leverdatum = releasedatum.
Ze zei dat ik het pakket inderdaad op de releasedatum zal ontvangen.
Die extra week op de site is gewoon een automatisch systeem, omdat het gaat om een pre-order of iets met de voorraad.
Toch vind ik het allemaal een beetje verwarrend en een beetje zorgelijk.
We hebben geen informatie over de levering of iets dergelijks. Ik hoop dat we een e-mail krijgen.

Ik heb op twee plaatsen geprerorderd... Bol & Coolblue, als bol.com donderdag aankomt, ga ik die bij Coolblue wel annuleren.

Dreamland heeft hun website aangepast na de fusie met ToyChamp, en daardoor zijn de bestellingen en de accounts verdwenen van de site.
Maar ik heb gebeld met hen en ze bevestigden dat mijn bestelling er nog steeds is.
Ik vroeg ook naar de leverdatum, want op de site staat 13/06, maar er stond ook dat de leverdatum = releasedatum.
Die extra week op de site is gewoon een automatisch systeem, omdat het gaat om een pre-order of iets met de voorraad.
We hebben geen informatie over de levering of iets dergelijks. Ik hoop dat we een e-mail krijgen.
Vind ik zelf toch ook een beetje louche. Die fusie met ToyChamp had ik precies gemist, maar verklaart wel waarom ik niet meer op hun site kan inloggen. Heb recent wel nog eens een mail gehad met een betalingsverzoek (terwijl alles betaald was). Later dan mail gehad dat dit een fout was en bevestiging dat bestelling gewoon zal worden afgeleverd. Toch wel wat vaag dat we nu via Dreamland nergens nog onze bestelinformatie kunnen raadplegen.

Misschien dat je er hier nog iemand een plezier mee kan doen?

Dat kan, als iemand per se nog een Mario Kart World bundel zou zoeken en ik ben uit de nood geholpen, mag die mijn Coolblue bestelling in Hasselt gaan ophalen in mijn naam, maar dacht dat iedereen die er één wilt hier er wel intussen één gepreordered zal hebben?

Ik ga er geen twee kopen om dan te scalpen met de andere, vraagprijs zou aankoopprijs (plus eventueel brandstof/parkeervergoeding zijn als ik erom moet).

Iemand die MK-bundel gekocht heeft en van zijn code af wilt om een fysieke copy te kopen?

Ik heb gewoon de Switch 2 gekocht zonder MK, maar ben ook niet geïnteresseerd in een fysiek examplaar van de game, dus laat gerust weten als iemand zijn code zou willen verkopen (aan de prijs van de code uiteraard).

Hier ook via dreamland besteld, had ook 2 mails ontvangen van betaling en dat ik de mails mocht negeren. Dit weekend wou ik toch eens de status checken op mn profiel en ik kreeg me maar niet aangemeld. Vanmorgen lukte dit wel en er stonden bij mij ook geen bestellingen meer in. Dan maar eens gebeld naar dreamland en ze zeiden dat ze van systeem waren veranderd en dat ik me geen zorgen hoefde te maken, net zoals hierboven al eens is vermeld. De leveringen staan gepland met GLS, dus ik verwacht morgen/overmorgen wel een track en trace te krijgen!

Ook via Dreamland, maar nog niets van gehoord. Kan zelf al de hele dag niet inloggen op de website om status te checken…
Ik heb net getest en ik kan "gewoon" inloggen, ik moest wel aan XTRA (Colruyt Group) toestemming geven om gegevens te delen met Dreamland.
Dat van de foutieve data bij pre-orders is al jaren aan een stuk, de Fusie overname heeft daar weinig mee te maken. Ik vermoed als ze 100% op Toychamp-systemen draaien dat het eindelijk opgelost zal geraken. Ik zou mij dus weinig zorgen maken, niets abnormaals voor Dreamland.
Vind ik zelf toch ook een beetje louche. Die fusie met ToyChamp had ik precies gemist, maar verklaart wel waarom ik niet meer op hun site kan inloggen. Heb recent wel nog eens een mail gehad met een betalingsverzoek (terwijl alles betaald was). Later dan mail gehad dat dit een fout was en bevestiging dat bestelling gewoon zal worden afgeleverd. Toch wel wat vaag dat we nu via Dreamland nergens nog onze bestelinformatie kunnen raadplegen.
Overname, geen fusie. Zoals hierboven gezegd, geen zorgen over maken. Financieel maakt dat bedrijf nu eindelijk winst (na jaren van verliezen in de miljoenen voor rekening van Colruyt Group. ToyChamp (75% aandelen) en Colruyt Group (25% aandelen), beiden Belgisch (itt wat sommigen denken over ToyChamp, tzijn Belgische Limburgers), hebben dus quasi gans de fysieke speelgoedmarkt in handen voor de Benelux en gaan bij mijn weten verder onder de namen Dreamland (België + Toychamp NL, transitie voorzien in 2026) en Intertoys (100% eigendom van Toychamp denk ik, niet dat dat relevant is in dit topic).

Keep calm dus peeps, dit is geen Game mania 2.0.

Laatst bewerkt:
Ik heb zonet mijn switch 2 ontvangen van de postbode. Besteld via Fnac op 8 april. De versie zonder Mario Kart World. Ik dacht meer kans te hebben hier op.

Daarnet in de Mediamarkt in Wijnegem een gesprek gehoord tussen werknemers.

Er zouden er op dag van release 74 beschikbaar zijn daar voor losse verkoop.

Ik ben nog even aan het kijken welke titels ik ga kopen op launch day.

Wil heel graag bravely default maar ben precies principieel tegen het kopen van die download gamekeycartridges.

Sowieso beide zelda's en mario kart (dubbel want ik wil de physical en heb console met included MK).
Cyberpunk is wat mij betreft voor PC, hitman same, ...

Iemand die MK-bundel gekocht heeft en van zijn code af wilt om een fysieke copy te kopen?

Ik heb gewoon de Switch 2 gekocht zonder MK, maar ben ook niet geïnteresseerd in een fysiek examplaar van de game, dus laat gerust weten als iemand zijn code zou willen verkopen (aan de prijs van de code uiteraard).

Noem je prijs maar. Ik heb een fysieke MK besteld en dus een digitale code over.

Ik ben nog even aan het kijken welke titels ik ga kopen op launch day.

Wil heel graag bravely default maar ben precies principieel tegen het kopen van die download gamekeycartridges.

Sowieso beide zelda's en mario kart (dubbel want ik wil de physical en heb console met included MK).
Cyberpunk is wat mij betreft voor PC, hitman same, ...

Hier voorlopig enkel MK en DK (pre-order). Kwam er dit jaar nog een Pokémon uit?
Ben met Mario Kart wel zoet tot DK uitkomt waarschijnlijk.

Laatst bewerkt:
Ik heb zonet mijn switch 2 ontvangen van de postbode. Besteld via Fnac op 8 april. De versie zonder Mario Kart World. Ik dacht meer kans te hebben hier op.

Ja, Fnac is blijkbaar al aanhet uitsturen of weet ik veel wat. Ken ook iemand die hem vandaag heeft ontvangen, maar ja, zonder die day one patch kan je er niet veel mee doen. 🙃

Ook de eerste keer dat Fnac iets op tijd – laat staan te vroeg – stuurt.

Mijn bestelling bij Dreamland is ook verdwenen in mijn profiel. Ben eens benieuwd.

Terug
Bovenaan