Algemene Auto/Motor-sport thread (Indycar, WRC, FE, MXGP, etc.)

Sato is hier altijd wel supersnel geweest, heeft ook al eens gewonnen. Ik denk dat het vooral belangrijk is welke setup je hebt op de wagen, en ervaring in omgaan met cautions enz... Stuurmanskunst zal hier toch iets minder van belang zijn verwacht ik.

Kyle "Ik ben beter dan Verstappen" Larson die downshift in een banking en daardoor spint, is nu wel waarom je technisch perfect moet zijn qua wagenkennis. :p

However, ahead of his second Indy 500 attempt, Larson moved to set the record straight with a message to his haters. “People act like I’m the one who said I am the greatest race car driver in the world,” he told The Athletic. “I never said that. I just said I’m a better all-around driver than Max Verstappen.

Wat een oen, hahaha. Ik wist niet dat hij het was, ik zag 'm inderdaad live downshiften en rond gaan. Wat een grootspraak.

Ik heb jammer genoeg WRC niet gevolgd tot nu toe dit jaar. Neuville is nergens maar waarom? Pech gehad, de auto, of hij zelf die het wat laat afweten?

In de Moto2, laatste opstapklasse voor de MotoGP, heeft Barry Baltus afgelopen weekend een derde podium van het seizoen gehaald. Al 2x 2e en nu 3e. Staat in de tussenstand van het WK op een kleine 25 punten van de eerste plaats. Enkel een overwinning ontbreekt nog, maar tegen dit tempo gaat dat dit seizoen nog wel gebeuren.

De Belgen op tweewielers doen het goed tegenwoordig! De Coenen broertjes in de MXGP & MX2 ook heel sterk bezig!

Ik heb jammer genoeg WRC niet gevolgd tot nu toe dit jaar. Neuville is nergens maar waarom? Pech gehad, de auto, of hij zelf die het wat laat afweten?
De Toyota was (helaas weer) veel beter in het eerste deel van het seizoen. En eigenlijk was op gravel (de laatste rally) waar er veel geveegd moest worden de eerste kans voor Neuville om iets terug te doen maar net daar raakt hij nipt een muurtje en hij gooit daar potentieel 25 punten te grabbel (want hij was het snelst op deze ondergrond).

Het is een combinatie van de twee. Dat Ogier met een part-time programma zelfs voor Tanak staat (die niet in de fout ging) zegt al genoeg zeker?

Dat zou wel ironisch zijn. Het is dit seizoen een unieke kans voor Toyota ploegmaat Evans om zelf ook eindelijk van eeuwige 2de verlost te geraken (die titel erft hij nu over van Neuville hé! Samen met Hirvonen is hij nu de rallyrijder met de meeste 2de plaatsen in het WK ZONDER ooit WK te worden). Maar ik zie Ogier het niet zomaar cadeau geven aan Evans. Stel je voor. :tongue:

Laatst bewerkt:
In de Moto2, laatste opstapklasse voor de MotoGP, heeft Barry Baltus afgelopen weekend een derde podium van het seizoen gehaald. Al 2x 2e en nu 3e. Staat in de tussenstand van het WK op een kleine 25 punten van de eerste plaats. Enkel een overwinning ontbreekt nog, maar tegen dit tempo gaat dat dit seizoen nog wel gebeuren.

De Belgen op tweewielers doen het goed tegenwoordig! De Coenen broertjes in de MXGP & MX2 ook heel sterk bezig!
Baltus op de Fantic idd goed bezig. Jammer dat hij in Silverstone nog punten verloor door die crash met Gonzalez.

Maar wat echt, echt, echt indrukwekkend is, als rookie meedoen voor de titel in de MXGP. Die gast is 18, zelden gezien zo’n groot talent! Sportjournalisten hebben hun kop weer maar eens in het zand. Was het een wielrenner of voetballer die op zo’n niveau presteert, ze zouden er niet over kunnen zwijgen.

Al 2 Ferrari's eruit voor top 10 shootout in de Le Mans Hyperpole, Cadillac gaat heel hard, Toyota komt ook boven en Mick Schumacher reed ook een loeier van een ronde. Dat wordt nog een spannend slot van de kwalificaties.

Wat een klucht is die BOP eigenlijk je moet eigenlijk een trage auto maken zoals cadillac en porsche dan mag je extra vermogen en lager gewicht hebben.
En teams met een snelle auto zoal Toyota en Ferrari bestraffen met extra gewicht en mindere vermogen.

Ik kan dat eigenlijk nog maar heel moeilijk een sport noemen.

BOP is gewoon belachelijk voor een professionele sport.

sorry, maar ik kan "Le Mans is geen sport want BoP" maar heel moeilijk een serieuze mening noemen.

kijk dan gewoon naar F1 waar je na de kwalificatie al weet wie er gaat winnen, en naar een wereldkampioen die ofwel klaagt dat de anderen hem niet laten winnen, ofwel klaagt dat hij straf krijgt omdat hij de anderen van de baan rijdt. da's dan een toffere sport.

't is tenminste wel eerlijk...
Dit is toch gewoon artificieel?

Dat er in F1 een halve gare rond rijdt die veel te laks wordt gestraft heb ik ook nergens goedgekeurd trouwens? Geen idee wat dat met bop te maken heeft ook niet...

Iets waar artificieel wordt ingegrepen omdat er iemand te goed is, is geen sport meer.

Slechtere schoenen voor Usain Bolt. Ne zwaardere fiets voor Pogacar. Slaat toch op niks? Ge weet eigenlijk zelfs niet meer of degene die wint, wel het beste team is.

Of gelooft gij dat de front row nu echt dat verdienen?

Het is ook niet dat ik de enige ben met die mening hé...

Laatst bewerkt:
proficiat, da's een voorbeeld uit DTM.

maar goed, Le Mans draait erom dat ge niet meer een massa geld er tegenaan kunt gooien, om op't gemak de race te winnen met 20 ronden voorsprong op de tegenstand, zoals Audi en Bentley (wat gewoon dezelfde Audi met een Engelse carroserie was) indertijd deden.

dat je er Ferrari bij haalt, wilt ook wel iets zeggen, want die hebben net méér power, zijn lichter, en krijgen een grotere batterij tov Spa, wat hun derde overwinning op rij was in het WEC.

In F1 is de budgetcap ook een beetje BOP toch? Op een andere manier, maar het heeft het veld ook dichter bij elkaar gebracht.

dat je er Ferrari bij haalt, wilt ook wel iets zeggen, want die hebben net méér power, zijn lichter, en krijgen een grotere batterij tov Spa, wat hun derde overwinning op rij was in het WEC.
Je moet niet vergelijken met Spa hé? Ferrari was daar ook al serieus benadeelt tov andere teams. De Ferrari is echt wel een pak meer benadeelt als die Cadillac. Idem voor Peugeot en Toyota.

Maar whatever.
Mij gaat ge nooit overtuigen dat bop een goed idee is. Fijn voor mensen die graag spannende races zien.
Maar mij kan zoiets kunstmatig echt niet boeien.

Ferrari was zo hard benadeeld in Spa, dat ze de volledige top 3 bezetten. nàdat ze al elke race gewonnen hadden.

en ja, ik zie graag spannende wedstrijden. tof als gij graag naar een sport kijkt waar het enige dat nog niet vast ligt hoe groot de marge is, maar zonder competitie noem ík het geen sport.

Ferrari word inderdaad benadeeld net als toyota en peugeot met extra gewicht en minder vermogen tegenover porsche en de cadillac en dit is al 2 jaar bezig.
Het is toch niet normaal als je een goeie auto bouwt dat je daar moet voor boeten.
De strijd tussen toyota en ferrari zou zeker ook spannend kunnen zijn tegenover het fake gedoe van nu.

Terug
Bovenaan