Algemene Auto/Motor-sport thread (Indycar, WRC, FE, MXGP, etc.)

"Niet altijd vertrouwen in auto"

Thierry jongen. Ik zou zeggen: Je eerste (en waarschijnlijk enige) WK titel is toch al binnen.
Geniet er nog wat van zolang het nog kan, maak nog wat plezier in de wagen tot Hyundai er mee stopt en ga daarna op pensioen :tongue:

Stoffel wint nog eens een race in Tokyo!
wel al zijn geluk voor een heel seizoen ineens op gebruikt. team had een beetje gegokt: bij de start genoeg energie verbruikt dat het nuttig was om vroeg te pitten. als énige voor de rode vlag. daardoor iedereen weer bij elkaar, en hij moest gewoon wachten tot alle anderen hun verplichte stop maakten om met de grootste marge ooit in FE, te winnen

Robert Shwartzman heeft de pole positie gereden voor de Indy 500 als debutant, eerste keer op ovals, zowel voor hem als voor Prema blijkbaar.
Ook nog maar de derde debutant die daarin slaagt sinds 1911. Eerste in 1951, tweede in 1983.

Robert Shwartzman heeft de pole positie gereden voor de Indy 500 als debutant, eerste keer op ovals, zowel voor hem als voor Prema blijkbaar.
Ook nog maar de derde debutant die daarin slaagt sinds 1911. Eerste in 1951, tweede in 1983.

Complete verrassing eigenlijk want Shwartzman/Prema hebben veel problemen gekend dit seizoen. Ik vraag mij af of ze zich specifiek voorbereid op indy 500 als main focus in plaats van het seizoen zelf.

+ Sato tweede trouwens op zijn leeftijd na een zware crash te hebben in een oefensessie.
+ Penske schandaal. Twee Penske's starten helemaal vanachter na "technische regels" overtreden te hebben.
+ al redelijk wat deftige namen in de muur geëindigd (Colton Herta die toch een keer gaat moeten presteren als hij een plaatsje wil bij Cadillac F1. Hij moet 4de eindigen in het klassement om genoeg superlicense punten te hebben.)
+ Kyle Larson die opnieuw voor de "double duty" gaat op één dag (Indy 500 om direct nadien Coca-Cola 600 te rijden. Moet hiervoor aan een infuus liggen tussen de races om genoeg gehydrateerd te zijn.)
+ Palou, kan die eindelijk eens een indy 500 winnen. Want die steekt er eigenlijk met kop en schouders uit in Indycar.

Wel wat interessante verhalen om te volgen.

Laatst bewerkt:
ik niet. dat beetje drinken dat ze aan boord hebben, is niet genoeg voor 1100 mijl op 1 dag. da's 1770 km he. da's een WEC-race + 770km, alleen. en ja, 't is oval, maar zeker met die NASCAR-race zal de totale tijd toch ongeveer een uur of 4-5 zijn.
na de Indy 500 (als hij hem uit rijdt) meteen naar een privé-jet, om naar Charlotte te vliegen, en meteen te starten.

da's wel hevig hoor. dat infuus zal nodig zijn niet alleen voor hydratatie, maar ook voor de nodige voedingsstoffen

Regendruppels in de Indy500, voorlopig geen start?
Kyle Larson zat een kwartier geleden al op zijn horloge te kijken.

Tony Kanaan staat gereed om zijn auto over te nemen (zonder ervaring of een kwartier ervaring in die auto, of met het hybride systeem)

Jawadde...
Kyle Larson van start in ieder geval.

Had een gat van 40 minuten. Lijkt me dat er nu niet te veel gele vlaggen mogen zijn.

Ook speciaal dat daar wat volk vooraan rijdt die nog maar één race per jaar doen. Zoals Sato, Carpentier, ...

Ook speciaal dat daar wat volk vooraan rijdt die nog maar één race per jaar doen. Zoals Sato, Carpentier, ...
Sato is hier altijd wel supersnel geweest, heeft ook al eens gewonnen. Ik denk dat het vooral belangrijk is welke setup je hebt op de wagen, en ervaring in omgaan met cautions enz... Stuurmanskunst zal hier toch iets minder van belang zijn verwacht ik.

Misschien had Sting Ray Rob zijn stuur moeten vasthouden, of na dat tikje terug vastnemen... Zonder handen is nogal moeilijk.

Volledig terechte winnaar, en al zeker op basis van dit seizoen. Pure waanzin hoeveel stappen Palou nog heeft kunnen zetten en hoe dominant ie is. Is al van 1979 geleden dat er nog iemand zo dominant is geweest.

Terug
Bovenaan