Algemene Auto/Motor-sport thread (Indycar, WRC, FE, MXGP, etc.)

Hier heb ik me gruwelijk in vergist. Herlings mist duidelijk ritme en conditie. Vandaag in de kwalificatie reeks slechts 22e op 27 deelnemers. Zijn snelste ronde maar liefst 6.5 seconden trager dan Lucas Coenen. Gajser won heel nipt voor Lucas en loopt nog maar eens verder uit want Febvre en Renaux reden niet in de punten. Geerts toch iets meer onder de mensen, hij werd 9e.
Ik las net ook dat Herlings maar 6u op de moto heeft gezeten in de laatste 6 maand. Als je dan die eerste ronde van hem ziet in de 2de reeks.. Met wat meer ritme zal dat niet te lang duren voor die terug mee doet.

Ik las net ook dat Herlings maar 6u op de moto heeft gezeten in de laatste 6 maand. Als je dan die eerste ronde van hem ziet in de 2de reeks.. Met wat meer ritme zal dat niet te lang duren voor die terug mee doet.
Het zal wel iets meer dan 6u geweest zijn, of hij moet telkens hetzelfde filmpje van zijn trainingen op IG gepost hebben. :D Meer ritme zal hem snel richting de top-5 brengen. Maar heel het weekend zit hij op 5-6 seconden van de toppers. Eerste reeks snelste ronde van 1:53.8. Tweede reeks 1:46.7 (los de snelste wedstrijdronde van reeks 2). Toch speciaal dat als je op kop hangt je ineens massa's seconden vindt. 😮

Het zal wel iets meer dan 6u geweest zijn, of hij moet telkens hetzelfde filmpje van zijn trainingen op IG gepost hebben. :D Meer ritme zal hem snel richting de top-5 brengen. Maar heel het weekend zit hij op 5-6 seconden van de toppers. Eerste reeks snelste ronde van 1:53.8. Tweede reeks 1:46.7 (los de snelste wedstrijdronde van reeks 2). Toch speciaal dat als je op kop hangt je ineens massa's seconden vindt. 😮
Stond deze morgen op zijn IG. Vond het ook wel weinig als je zijn filmpjes zag dus heeft het misschien wel wat gedramatiseerd :). Wat adrenaline van die goeie start en dan zonder nadenken/op instinct, even de oude Herlings daar.

Edit:

Achteraf bekeken is het niet nodig om dit subforum te vervuilen met politiek. Degenen die Laurens Vanthoor volgen op Instagram weten wel waar ik het over heb.

Laatst bewerkt:
Echt belachelijk de regeltjes in de F1 sinds MBS. Het statement van de ontslagnemende deputy president Robert Reid spreekt ook boekdelen.

Bijlagen

• IMG_2205.jpeg
    IMG_2205.jpeg
    289,6 KB · Weergaven: 16
Laurens Vanthoor op bezoek bij Trump, maar bij Koning Filip zal hij nog niet mogen komen hebben.

Iets luchtigers cross nieuws, Rob Peeters, de ex-veldrijder, won afgelopen weekend in Herenthout bij de Nieuwelingen C. Hij werd 2e in de eerste reeks en won nipt de tweede. Volgend jaar gaat ie voor de titel. ;)

Zondag start Brent Van Doninck opnieuw in Trentino, al is hij nog niet top fit. En ook Cairoli aan de start in de MXGP, hij vervangt de geblesseerde Guadanini.

Man man, wat is Formule E toch een grandioze grap, keer op keer. Die regels zijn zodanig idioot, zeker omtrent de attack mode, dat ze de sport effectief om zeep helpen. En Vandoorne: hou de eer aan uzelf en vertrek uit de FE. Het is niet om aan te zien, Gen 3 en het pack racen ligt em niet. Van P8 naar P18 gegaan..

Die GEN3 auto's zijn dikke schijt.

GEN2 keek ik alle races. En ik vond dat Q formaat met die 4 groepen best tof.

Maar ze hebben die sport volledig verprutst met al hun regelwijzigingen en die GEN3 auto.

Die GEN3 auto's zijn dikke schijt.

GEN2 keek ik alle races. En ik vond dat Q formaat met die 4 groepen best tof.

Maar ze hebben die sport volledig verprutst met al hun regelwijzigingen en die GEN3 auto.
Ga ik wel akkoord mee. Gen 3 is een dikke vette fail. Gen 2 vond ik ook wel het beste, voorlopig. Alleen die loterij qualy en fanboost waren er te veel aan.

Lucas Coenen, de jongste MXGP winnaar ooit! En sinds 2018 met Desalle nog eens een Belgische MXGP winnaar... Dubbele reekszege, 40 ronden op kop, lekker dominant! Stijgt naar plek 3 in de WK tussenstand. Staat nu op 78 punten van Gajser, maar die ging hard neer, ontwrichtte zijn schouder en scoorde dus geen punten in de tweede reeks. Hij heeft twee weken om te herstellen voor de volgende GP in Portugal.

Coenen heeft de aanval op de titel écht ingezet. In de modder van Portugal heeft hij het hele weekend gedomineerd, enkel hij reed daar rond op P1! 18jr en zo te keer gaan, fenomenaal. Met het wegvallen van Gajser heeft Febvre nu de leiding overgenomen. Gajser volgt op 25 punten, Lucas verkleint de kloof tot 43 punten.
In de MX2 laten de Belgen het de laatste weken afweten. Everts haalt dit weekend slechts 18 punten en staat er al 59 achter op de Wolf. Sacha Coenen is zo wisselvallig, na vorig seizoen vind ik dat wel teleurstellend en volgt al op meer dan 100 punten.

Aan het overwegen om morgen naar Spa te gaan voor WEC. Ik zie dat er nog tickets zijn (behalve voor de gereserveerde parking)

Stel dat geen parkingreservatie hebt voor Spa, is het eenvoudig om parking te vinden op de niet-gereserveerde parkings of zitten die supersnel vol?

Laatst bewerkt:
er komt elk jaar meer volk, dus op tijd vertrekken is de boodschap. ge vindt wel plaats hoor, maar kan zijn dat het ver is.

Stoffel zet zijn Peugeot trouwens op P4 in Hyperpole, eerste niet-ferrari.

(de Porsches zijn niet in Hyperpole geraakt, Dries Vanthoor zit in de VS.)

Terug
Bovenaan