Algemene Auto/Motor-sport thread (Indycar, WRC, FE, MXGP, etc.)

Ik ben zeker geen Toyota fan en al helemaal geen Nyck De Vries fan (wel van Kobyashi) maar die van P23 naar P2 is wel gestoord ! Dat was een bijna succesvolle last to first challenge.

Toch een mooie race om te volgen, hoewel dat met kleine kinders niet gemakkelijk is. Met 9 wagens in dezelfde ronde op 24u tijd.

Ik heb de hypercar klasse en de 24h de laatste jaren minder gevolgd.

Hoe komt het dat er zoveel competitieve merken/teams meedoen in de topklasse en ze ook zo hard aan elkaar gewaagd zijn en zo dicht bij elkaar eindigen?

Vroeger had je toch doorgaans 2 of maximaal 3 merken die aanspraak konden maken op het podium laat staan de overwinning, soms zelfs 1 merk waarvan je wist dat ze quasi zeker gingen winnen.

deze wagens zijn een pak goedkoper te bouwen dan de LMP1's van vroeger, en de formule is veel interessanter voor constructeurs.
dat ze zo competitief zijn, ligt voornamelijk aan de Balance of Performance.

Ogier is reeds out voor de rally van Polen nog voor de rally gestart is.
Hij is tijdens de verkenning in botsing gekomen met een personenwagen en hij blijft ter observatie in het ziekenhuis.

Tanak had brute pech. Hij heeft een hert aangereden en moest daardoor opgeven vandaag. :frown:
Neuville had dan weer veel last van de baan te vegen en is pas 7ste na vandaag.

Het is nu zowaar Mikkelsen die nu aan de leiding rijdt!

Hopelijk morgen beter voor Neuville als hij niet meer als eerste moet starten.
+ Te hopen dat de supporters zich wat beter gedragen ...

Hopelijk morgen beter voor Neuville als hij niet meer als eerste moet starten.
+ Te hopen dat de supporters zich wat beter gedragen ...
Evans nu toch wat tijd verloren net toen hij aan het pushen was voor de leiding (een lekke band blijkbaar). Daardoor wringt Mikkelsen zich tussen Rovenperä en Evans. Voorlopig een goeie zaak voor Neuville (voor schadebeperking) aldus want Mikkelsen dreigt nu punten te stelen van Evans en Rovenperä kan nu die laatste ook niet meteen meer rechtstreeks helpen.

Neuville is ondertussen in attack gegaan op Sesks. Die laatste is toch de grote verrassing van deze rally en hij is nog altijd maar 24 jaar.
Misschien moet Ford hem een full time WRC contract aanbieden voor volgend jaar?

Er waren deze ochtend trouwens weer problemen met de supporters.

Laatst bewerkt:
Dju, 0,2 sec te weinig voor P5.

Pajari ook weer sterk bezig.
Neuville heeft door te pushen voor plaats 5 een klein foutje gemaakt en daardoor een dikke seconde verloren (dat geeft hij zelf ook aan op twitter). Je rijdt op de limiet en dan gebeuren zo'n zaken. Maar het kost hem wel 2 punten in het WK.

Anderzijds zonder de lekke band van Evans had Evans vermoedelijk op 1 gestaan vandaag. Dus al bij al: It is what it is hé.

Zeker! Maar ik blijf het toch zot vinden, de kleine verschillen soms op zo'n wegen :crazy:
Crazy hé :)

Anyways als het blijft zoals het nu is.

- Tänak doet een slechte zaak. Net nu hij leek terug te komen in het WK rijdt hij een hert aan. Brute pech maar eerlijkheidshalve heeft hij in het begin van het seizoen het verknoeit. Daardoor zit je non stop in een inhaalrace en ..
- Evans zaagt aan de stoel van Neuville maar die laatste beperkt hier nog min of meer de schade na veel veegwerk.

Update: Evans wel een heel slechte PS (ergens een fout gemaakt?). Neuville wint de PS en Evans pakt daar geen punten en verliest toch finaal 4 punten vandaag op Neuville. Dat is toch een tegenvaller voor die laatste.

Laatst bewerkt:
[QUOTE="makila, post: 1322768, member: 167
Update: Evans wel een heel slechte PS (ergens een fout gemaakt?). Neuville wint de PS en Evans pakt daar geen punten en verliest toch finaal 4 punten vandaag op Neuville. Dat is toch een tegenvaller voor die laatste.
[/QUOTE]
Lekke band door een steen te raken.

Uiteindelijk beperkt Neuville dit weekend toch terug de schade (met iets of wat van geluk dat Evans lek rijdt).

Uiteindelijk beperkt Neuville dit weekend toch terug de schade (met iets of wat van geluk dat Evans lek rijdt).
In de vorige rally had Neuville veel pech dat hij moest opgeven zaterdag. Nu was het Evans zijn beurt.
Ik denk dat het voorlopig zowat 50/50 is qua pech en geluk dit seizoen. Dat compenseert.

De voorsprong van Neuville is terecht maar het wordt nog een zwaar gevecht. Er zijn nog 6 rallies en dan is 15 puntjes voorsprong 'niks'.

Er komen nog wel enkele gravel races aan en als wk leider is dat niet echt een voordeel.
Al heb ik ook niet het gevoel dat een Evans of een Tanak daarom meer kans maken. Voorlopig zit het geluk en pech redelijk verdeeld en is Neuville echt wel koning vd powerstage (mss zelfs vd super sunday int algemeen)
Aan zen snelheid zal het dit seizoen toch niet liggen vind ik.

Comtoyou Racing de 24u van Spa gewonnen in de Aston Martin met oa Nicki Thiim achter het stuur.

Ik moest terugdenken aan een sim race momentje dat ik ooit had met Nicki Thiim :rofl:

Ik heb de 24u wel een beetje half gevolgd, leek me precies wel een interessante strijd? Wat was er gebeurd met de Ferrari die 2des is geëindigd?

Terug
Bovenaan