Algemene Auto/Motor-sport thread (Indycar, WRC, FE, MXGP, etc.)

Tanak is gewoon dikke pech dat die steen uitgereden word en daarop knalt. Kan je weinig aandoen.
En nu is het Neuville die op ne steen knalt .. en Ogier? Ook wel pech, maar natuurlijk weer de minste pech van allemaal.
Hij gaat straks voor de 2de opeenvolgende rally de zege weer lekker stelen hé en zet zo de grootste tegenstanders op mmmm 50 punten of zo. :unsure:

Ik weet het niet, zoals je zegt: Er klopt iets niet. De Toyotas hebben toch iets minder pech gemiddeld genomen dan de Hyundai's. En dan hun foute bandenkeuzes enzovoorts ... het plaatje klopt toch ergens niet ..
 
Laatst bewerkt:
ggcWGjs.png
 
Grappige afbeelding! :D Maar eigenlijk is het wel zo hé. Hij is een groot kampioen maar het kampioenengeluk lacht hem echt wel 200% toe in zijn afscheidsjaar. Neen dit is echt niet serieus meer ..

Tijd voor DE complotheorie! Ogier heeft in werkelijkheid een insider / saboteur bij Hyundai en hij saboteert de wagens zonder dat ze dit beseffen. :bow:

---

En wat nu voor Hyundai? Want ondanks dat de individuele titel nog steeds niet gelukt is voor Hyundai, konden ze de vorige jaren nog steeds teren op het constructeurskampioenschap. Maar dit jaar zal het gewoon NIKS zijn. Dit is tot dusver gewoon een rampjaar voor Hyundai.
 
Laatst bewerkt:
Ogier is gewoon de beste rallyrijder van het moment.
Beetje onnozel om hier om de 3 wedstrijden te lezen dat Ogier weer maar eens alle geluk van de wereld heeft.
 
Ogier is gewoon de beste rallyrijder van het moment.
Mee eens

Beetje onnozel om hier om de 3 wedstrijden te lezen dat Ogier weer maar eens alle geluk van de wereld heeft.
Niet volledig mee eens, de laatste 2 rallies was het echt erg (heb je de rallies wel gevolgd?), maar dit noemt kampioenengeluk.

Dat Tanak de vorige rally niet won, en dat Neuville deze rally niet won, dat was gewoon niet correct. Maar Ogier was zowiezo 2x tweedes geweest (of zeker 3des) en had anders ook wel de leiding gehad in het WK. :tongue:

De WK stand zoals die had MOETEN zijn
Ogier: 119 punten
Neuville: 102 (+ PS punten?)
Evans: 99 punten
Tanak: 94 punten

De echte WK stand
Ogier: 133 punten
Evans: 99 punten
Neuville: 77 punten
Tanak: 69 punten

Dus ja Ogier was zowiezo leider geweest en ja dat die WK zal worden, lijkt mij duidelijk. Maar dat ik zaag over zijn kampioenengeluk is toch ook wel ergens terecht zeker ???
 
Laatst bewerkt:
Ik vind absoluut niet dat hij dit weekend geluk heeft gehad.
Prachtige recovery ride. Grootste tegenstanders falen door hunne auto op ne steen kapot te rijden.
 
Ik vind absoluut niet dat hij dit weekend geluk heeft gehad.
Prachtige recovery ride. Grootste tegenstanders falen door hunne auto op ne steen kapot te rijden.
Mee eens dat het een prachtige recovery ride was.


Ivm geluk en ongeluk. Neuville zei in een interview aan de Belgische TV blijkbaar dat de schokdemper normaal de impact had moeten kunnen opvangen en dat deze amper voor de helft belast was. Toch brak deze gewoon af.

Ik heb de indruk dat de Toyota gemiddeld genomen gewoon steviger gebouwd is dan de Hyundai. (Dat is ook al meermaals aangehaald in dit topic)
Je ziet toch ook dat Tanak die heerste met de Toyota, ook momenteel géén potten breekt met de Hyundai.
Dat hij tijd verloor door een kapotte ruitenwisser (en hij daardoor niets zag in de regen) was toch ook de spreekwoordelijke druppel lol.
 
Laatst bewerkt:
Hyundai verbeterd in snelheid maar is zo fragieler gekomen lijkt me... Ge kunt een fotoalbum maken met gebroken ophangingen van een i20 WRC.
 

Radicale Peugeot voor Le Mans 2022
 
Die regen in de kwalificatie van race 2 was een dikke tegenvaller, maar voor de rest is zijn vormpeil weer niet wat het in de eerste helft van het seizoen was. Mag wel eens uit zijn pijp gaan komen voor de 2 laatste weekends :/
Het goeie nieuws is dat hij zodanig slecht gerangschikt staat dat hij nu in groep 3 kan kwalificeren. Alles minder dan super pole is onaanvaardbaar.
 
Die regen in de kwalificatie van race 2 was een dikke tegenvaller, maar voor de rest is zijn vormpeil weer niet wat het in de eerste helft van het seizoen was. Mag wel eens uit zijn pijp gaan komen voor de 2 laatste weekends :/
Het goeie nieuws is dat hij zodanig slecht gerangschikt staat dat hij nu in groep 3 kan kwalificeren. Alles minder dan super pole is onaanvaardbaar.
't is om een beetje onnozel van te worden eigenlijk...
Ik vond het in NY eigenlijk al 2 keer : "alles minder dan superpole is onaanvaardbaar" en "nu is het wel de laatste kans".
 
Neuville 3des in Estland, net voor Ogier en Evans. Door de startpositie en wat kleine foutjes (+ een leegloper), geraakte hij nooit helemaal vooraan (net zoals Ogier en Evans). Maar ik durf me er niet over uitspreken of hij de eindmeet zal halen lol. Neuville is meestal een beest op vrijdag en zaterdag maar volgens mij slaapt hij dan steeds erg slecht op de nacht van zaterdag op zondag. Het loopt toch dikwijls fout tijdens de zondagochtend voor hem.

Deels is dat zeker zijn eigen schuld, maar toch deels is het een feit dat de Hyundai momenteel véél fragieler is tov de Toyota. Dat zie je toch al gewoon aan de tussenstand in het WK. De ophanging van de Hyundai is dit seizoen een groot probleem.
 
Laatst bewerkt:
Géén rampen meer voor Neuville en 3des geëindigd, maar ja. Zonder die ongelukkige opgave in Kenya, was het verschil nog altijd 20 punten geweest (Minus PS punten) met Ogier en was het zéér moeilijk geweest om nog WK te worden.

Maar nu is het verschil dus 52 punten, dat lijkt me onmogelijk. Zeker tov Ogier die zelden uitvalt ..
 
Herlings weer out! Bij de start springt Monticelli los op schouder van Herlings. Die bekomt ff en rijdt daarna van P7 naar de reekszege. Blijkt dat hij nu zijn schouderblad heeft gebroken…

Geerts wel weer op volle kracht en won vlot de eerste reeks! Hopelijk is zijn inhaalbeweging in het WK MX2 nu echt ingezet.
 
Geerts pakt de GP winst in Oss met dubbele reekszege… Hij moest wel knokken voor de winst met Kay de Wolf (talentje) maar liet zich op weinig foutjes betrappen. 50 punten in the pocket en hij stijgt naar P6 in het WK MX2 op 24 punten van leider Renaux. 💪🏽

Om ff terug te komen op Herlings, zijn voorvering kwam niet ‘los’ na de start. Ze duwen die in en vergrendelen die bij de start en van zodra het voorwiel de grond raakt na de start, plopt dat systeem terug naar normale setting. Daarom kon hij niet voluit springen. Monticelli kon dat niet weten maar nam wel enorm risico om daar zo vol door te springen. Zit Herlings niet mee, want hij is eigenlijk nog steeds herstellende van zijn zware val vorig jaar en kan nog steeds niet perfect wandelen. Zag dat deze week op zijn insta. 😳 Als je dan ziet hoe hij niet fit en dan nog eens met een gebroken schouderblad iedereen het nakijken geeft, weet je dat hij absoluut weer richting die titel reed.
 
Terug
Bovenaan