Algemeen EURO 2024 Nieuws

Even wat ik ook op een ander forum heb gezegd.

Dat die hype er niet is kan ook zijn voordelen hebben. Geen huismoeders langs u die over hun kroost praten of debielen die buitenspel roepen als de speler nog op zijn eigen helft staat. De vorige editie had ge een debiel die de match ook op zijn smartphone aan het volgen was en waar de match enkele seconden voorliep op de beelden op het scherm. Natuurlijk stond die achterlijke al enkele seconden op voorhand te juichen toen er een goal werd gemaakt. Dan maakt ge heel de beleving kapot. Zo een mannen moeten ze onder de houten planché van de tent stoppen en er heel het toernooi onder laten zitten.

3-0 winnen van Slovakije en de tenten, pleinen en cafés staan de zaterdag daarna terug vol.
Maar allé :laugh:

Heeft het weer er ook niet mee te maken?
Net zoals het wk in Qatar mis ik iets dat er bij de andere edities wel was.
Een zonnetje op men bolletje, pilske daarbij, bbq'tje, zwembadje in de tuin, tv in de tuin zetten.
Of in het zonnetje naar een groot scherm gaan zien.
Allemaal met wat vrienden natuurlijk.

Wat in mijn vriendengroep ook niet helpt dat de meeste kinderen hebben gekregen en al onze kinderen nu tussen de 0 en 3 jaar zijn.
Waardoor met alle mannen samenkomen in het algemeen het hele jaar door als is teruggevallen van wekelijks naar 1x per maand/2maand...

Trouwens, volgende zaken zijn wel interessant dit EK:
  • Semi-automatische buitenspeldetectie
  • Enkel de kapitein mag de ref benaderen, indien iemand anders dat doet > gele kaart

Enkel de kapitein mag de ref benaderen, indien iemand anders dat doet > gele kaart
Heel benieuwd hoe consequent ze dit gaan toepassen!
Ik vraag me gemeend af of een klagende Mbappé even snel geel gaat krijgen dan de gemiddelde Georgische linksback.

Heel benieuwd hoe consequent ze dit gaan toepassen!
Ik vraag me gemeend af of een klagende Mbappé even snel geel gaat krijgen dan de gemiddelde Georgische linksback.
Ik hoop van wel, als er nu IETS is dat ik beu ben in het voetbal is het dat wel, ik zeg al jaren om enkel de kapitein met de ref te laten babbelen, goede zaak dus.
Ter vergelijk, shirtje uittrekken wordt consequent bestraft met geel, ook voor topspelers, dus dan kan dat in dit geval ook.

• Enkel de kapitein mag de ref benaderen, indien iemand anders dat doet > gele kaart
Ben benieuwd in hoeverre dit gaat worden toegepast.

Al de trend zich verder zet gaan we de eerste paar wedstrijden een resem rode kaarten zien gok ik :unsure:

Jaja, morgen om 21u begint het voetbalfeest weer. :cheer:

De Schotten lijken vrij kansloos op papier. Veel middenmoot PL spelers precies.
Duitsland natuurlijk wel wat druk op de ketel, in eigen land.

Is dat ook al niet het geval in de PL nu? Of ja, ik zie dat toch vaak, dat enkel de kapitein mag gaan praten met de ref.

Lang geleden dat rond een toernooi zo weinig hype werd gemaakt. Ik heb op de kalender moeten kijken om zeker te zijn dat het morgen de openingsmatch is. Bizar 🙃

Ja het leeft precies niet. Tis ook geen WK en de OS komen er ook nog aan. En de competities zijn ook nog niet lang gedaan. Geen idee of het in andere landen meer leeft?

De gouden generatie is wel gedaan, toch minder bekende namen nu voor het grote publiek. We waren wel wat successupporters die meegaan met de hype. Die hype is nu wel weg.

Allé, het is uitkijken naar de eerste pipo die 2x geel krijgt voor mekkeren bij de scheids :biglaugh:

Dat de beleving een stuk minder is, heeft dat misschien ook niet te maken dat er gewoon teveel voetbal is momenteel? Het WK 2022 is nog maar 1,5 jaar geleden. Je hebt tijdens de reguliere competitie ook nog bekervoetbal, Champions League, Europa League en Conference League. Tussendoor ook nog vriendschappelijke interlands + kwalificatie matchen.

Ik vergelijk voetbal tegenwoordig met grote IP's zoals Marvel en Star Wars. Er is gewoon teveel content op dit moment. Op een gegeven moment zijn mensen het ook gewoon even beu. Vroeger had je bijna een hele zomer geen voetbal. Nu begint de JPL 1,5 week na het einde van het EK. En het weer helpt natuurlijk ook niet mee.

Dat de beleving een stuk minder is, heeft dat misschien ook niet te maken dat er gewoon teveel voetbal is momenteel? Het WK 2022 is nog maar 1,5 jaar geleden. Je hebt tijdens de reguliere competitie ook nog bekervoetbal, Champions League, Europa League en Conference League. Tussendoor ook nog vriendschappelijke interlands + kwalificatie matchen.

Ik vergelijk voetbal tegenwoordig met grote IP's zoals Marvel en Star Wars. Er is gewoon teveel content op dit moment. Op een gegeven moment zijn mensen het ook gewoon even beu. Vroeger had je bijna een hele zomer geen voetbal. Nu begint de JPL 1,5 week na het einde van het EK. En het weer helpt natuurlijk ook niet mee.
Dit.

Ik volg sinds 2010 enkel nog WK's en EK's, na jaren toch wel intensief de JPL en Champions League gevolgd te hebben. WK's en EK's zijn qua beleving voor mij zoveel leuker dan alle andere competities dat die mij niet meer kunnen boeien.

Meer content op lange termijn zorgt enkel voor meer verzadiging en minder plezier bij mij. Dan pik ik liever elke 2 jaar die 4 weken eruit om intensief het voetbal te volgen en er echt van te kunnen genieten.

Laatst bewerkt:
Ik volg sinds 2010 enkel nog WK's en EK's, na jaren toch wel intensief de JPL en Champions League gevolgd te hebben. WK's en EK's zijn qua beleving voor mij zoveel leuker dan alle andere competities dat die mij niet meer kunnen boeien.

Meer content op lange termijn zorgt enkel voor meer verzadiging en minder plezier bij mij. Dan pik ik liever elke 2 jaar die 4 weken eruit om intensief het voetbal te volgen en er echt van te kunnen genieten.
Dan heb je nog de Nations League ook. De Europese landen spelen toch heel vaak onder elkaar. EK, Nations League , kwalificatie EK, kwalificatie WK. De competities die lang duren en het WK die idd nog maar 1.5 jaar geleden is. Het voelt idd wat van 'ah is er weeral een tornooi' . Ook de eerste keer onder Tedesco, we zijn toch afwachtend daarin hoe hij het zal doen, de saaie groep, de Courtois-gate.

+ slecht weer doet ook veel
Ja dat is ook afschuwelijk.. Kreeg laatst een facebook herinnering van het vorige EK waar ik hier thuis een grote tv had gezet, BBQ aan en een hoop vrienden uitgenodigd had. Daar zijn er dan drie van in de living blijven slapen en 2 gewoon buiten in de tuinzetels geslapen omdat ze de living niet meer vonden :p . Dat zie ik nu nog niet direct gebeuren..

Ja dat is ook afschuwelijk.. Kreeg laatst een facebook herinnering van het vorige EK waar ik hier thuis een grote tv had gezet, BBQ aan en een hoop vrienden uitgenodigd had. Daar zijn er dan drie van in de living blijven slapen en 2 gewoon buiten in de tuinzetels geslapen omdat ze de living niet meer vonden :p . Dat zie ik nu nog niet direct gebeuren..
Ja vroeger keken wij met 50 man in een tent bij iemand in de tuin ook met BBQ en drankjes daarbij. Joepie, zomer.
Nu allemaal alleen voor de buis vrees ik :(

Er zal wel vanalles meespelen. Véél voetbal klopt, maar voor de gewone (gelegenheids-)liefhebber, speelt dat niet echt mee natuurlijk.

- Het is maar een EK, geen WK
- Grijs weer
- Toch een soort van gewenning? In 2014 was het 12 jaar geleden en stonden een hoop talenten klaar om er iets van te maken en zeker in 2018 behoorden ze toch mee tot de favorieten. Nu was er een minder EK 2020 (allé 2021) en een slecht WK 2022, en het is ondertussen ook al het 6e toernooi op rij.

Maar misschien barst het wel helemaal los als ze 6 op 6 halen met leuk voetbal en de zon komt er door, dan zijn we misschien vertrokken :)

Er staan precies ook gewoon minder publieke schermen (of is dat een gedacht?). Sommigen zullen toch minder risico nemen met het slechte weer tot hiertoe.

Terug
Bovenaan