Afvoer vaatwasser loost water in kruipkelder

Nog even een verduidelijking met de beluchter. Dit is natuurlijk niet noodzakelijk. Het is eerder een 'nice to have' dan een 'must have'.
Als je beslist deze te plaatsen, zorg er dan voor dat deze verticaal staat, anders sluit het ventiel niet goed en loopt het water langs die zijde eruit, wat zeker niet de bedoeling is. Ook moet deze boven het waterniveau van de afvoer staan.
De beluchter zorgt ervoor dat andere sifons niet worden leeggetrokken door de onderdruk in de afvoerleiding.
 
Ondertussen heb ik de optie met de verlenging van de flexibele darm uitgeprobeerd. Ik heb deze darm voorlopig door de keukenkastdeuren geleid, zodat ik niet onnodig gaten moet gaan boren als de oplossing niet goed blijkt te werken.

Het water loopt weg uit de vaatwasser en ik zie nergens lekken, maar ik merk wel dat er redelijk wat water in de darm blijft zitten op het laagste punt (waar de darm voorlopig op de grond ligt). Kan dit kwaad of gaat dit er op de duur voor zorgen dat het water terug de vaatwasser in zal lopen?
 
Ondertussen heb ik de optie met de verlenging van de flexibele darm uitgeprobeerd. Ik heb deze darm voorlopig door de keukenkastdeuren geleid, zodat ik niet onnodig gaten moet gaan boren als de oplossing niet goed blijkt te werken.

Het water loopt weg uit de vaatwasser en ik zie nergens lekken, maar ik merk wel dat er redelijk wat water in de darm blijft zitten op het laagste punt (waar de darm voorlopig op de grond ligt). Kan dit kwaad of gaat dit er op de duur voor zorgen dat het water terug de vaatwasser in zal lopen?
Zit terugslagklep in uw vaatwas, dit kan geen kwaad Dat hier water in blijft staan.
 
Terug
Bovenaan