Affiliate bol.com

Beste bezoekers,

Sinds vandaag zijn we affiliate geworden van bol.com.

Wat dit precies inhoudt voor jullie, leg ik graag uit. We gaan namelijk de referral links op een aantal niet storende manieren inzetten op onze frontpagina:
  • In de (p)reviews die verschijnen op onze frontpagina zullen we eenmalig de titel van de game linken naar het juiste product op bol.com.
  • Onder de kop 'Over dit spel' (dit vind je terug helemaal onderaan een (p)review), zullen we diezelfde link plaatsen met vermelding "Koop hier en steun ons:"
  • In Specials (zoals onze maandelijkse releasekalender) zullen de games ook gelinkt worden.

Qua (p)reviews blijft het daarbij, verder gaan we niet.

Alle aankopen gebeuren volledig anoniem!

We hebben als vzw inkomsten nodig om ons voortbestaan te garanderen en verbeteringen door te voeren. De voltallige vzw dankt jullie!

Laatst bewerkt door een moderator:
Gekke vraag maar is dit combineerbaar met bijv. de mobile vikings punten? Ik gok van niet maar you never know
Geen flauw idee eigenlijk, zelf niet op de hoogte hoe die mobile vikings punten dan juist werken i.f.v. bol.
Maar als je eens een bestelling doet, kunnen we wel altijd nagaan of het bij ons binnenkomt :)

Ligt dat aan mij of linken de producten van partners van bol totaal niet meer door?

En had ook iets gekocht via cool blue, maar dat komt niet in de banner?

... producten van partners van bol ...
Ik neem aan dat dat over een eigen bestelling gaat? Kan je eventueel (best via PM) es het ordernummer + alle artikelen in die order doorgeven waarvan jij denkt van "hier zijn er maar een paar artikelen van deze order doorgekomen en niet alles"? Wij zien aan onze kant immers alleen maar wat bol ons wil/kan tonen, en dat is - gelukkig voor jullie - bitter weinig :)

Coolblue is een paar maand geleden verhuist van referrer partner, het lijkt er inderdaad op dat die helemaal niet werkt sinds de overgang (aan onze kant lijkt nochtans alles ok).

Kleine update van Coolblue affiliate support:

Dat de sale van een of meerdere gebruikers niet geregistreerd is, is vreemd. Wellicht dat dit kan komen doordat de gebruiker wellicht toch via een niet-trackinglink onze website heeft bezocht, dat een oude Partnerize link is aangeklikt of dat de gebruiker wellicht een adblocker plug-in geactiveerd heeft, die ook cookies blokkeert.

Ze hebben gezien dat er in januari een dertigtal "clicks" zijn gebeurd, maar geen enkele aankoop correct is doorgekomen. We gaan (binnenkort) aan onze kant (mogelijks) nog een aanpassing doen aan de coolblue link, en dan nog es herevalueren of we deze partnership nog gaan blijven promoten.

Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat dat over een eigen bestelling gaat? Kan je eventueel (best via PM) es het ordernummer + alle artikelen in die order doorgeven waarvan jij denkt van "hier zijn er maar een paar artikelen van deze order doorgekomen en niet alles"? Wij zien aan onze kant immers alleen maar wat bol ons wil/kan tonen, en dat is - gelukkig voor jullie - bitter weinig :)
ik bedoelde daarmee eigenlijk dat het item dat ik had gekocht wel in de banner stond , maar dat deze door erop te klikken een 'not found' achtige blanco webpagina weergaf. Maw je kwam niet op het product uit

ik bedoelde daarmee eigenlijk dat het item dat ik had gekocht wel in de banner stond , maar dat deze door erop te klikken een 'not found' achtige blanco webpagina weergaf. Maw je kwam niet op het product uit
Aha dat is beter nieuws :D

Dat kan inderdaad wel es gebeuren, die integratie is totaal uit onze eigen duim gezogen en helemaal niet officieel dus daar kan inderdaad op tijd en stond wel iets breken, bvb door onaangekondigde aanpassingen van hun kant uit. Ik heb die link enkele weken/maanden geleden nog aangepast dat hij niet zoek op productnaam (wat ook niet 100% werkte) maar de toen nieuw meegegeven productid gebruikt (wat dus blijkbaar ook niet 100% werkt).

Moest je zoiets in de toekomst nog zien mag je dat gerust melden en dan probeer ik wel uit te vogelen welke uitzondering er nu weer is voorgevallen :crazy:

Ik was diegene met de GPU, maar die deal is spijtig genoeg ge canceled door die bol partner en het product was meteen daarna uit stock, mss daarmee te zien.

Heb als back-up wel een GPU op amazon gekocht, vroeg me gewoon af of dit geregistreerd werd, want niet zichtbaar in de banner.

Vooraleer ik iets koop op de affiliate sites denk ik altijd eerst aan BG referral. Op die manier draag ik telkens een (weliswaar klein) steentje bij, hoop ik...

Wel spijtig van die coolblue situatie momenteel

Ik was diegene met de GPU, maar die deal is spijtig genoeg ge canceled door die bol partner en het product was meteen daarna uit stock, mss daarmee te zien.
Staat er los van. Bij het opbouwen van de referrer URL probeerde ik die zo correct mogelijk na te maken in hetzelfde formaat als de oorspronkelijke bol.com URL, maar bvb speciale tekens in de productnamen gooien soms roet in het eten.

Daarnet waren er weer twee die op een serverfout terechtkwamen, dus ik heb de gegenereerde url terug aangepast zodat dit nu niet meer zou mogen voorvallen (... totdat zij aan hun kant weer iets zouden aanpassen).

Heb als back-up wel een GPU op amazon gekocht, vroeg me gewoon af of dit geregistreerd werd, want niet zichtbaar in de banner.
Amazon.nl en Amazon.com.be hebben enkele maanden geleden een aanpassing gedaan aan hun backend waardoor we die API niet meer ("gemakkelijk") kunnen uitlezen. De documentatie van die methoden is héél slecht (of reteduur, we zouden de kosten voor die specifieke toegang zelfs nooit terugverdienen via de inkomsten :crazy: ), dus voorlopig nog geen oplossing voor gevonden.

De links van de Amazons (hoewel ze dezelfde naam hebben zijn .be en .nl twee verschillende entiteiten met elk hun eigen apart systeem) zijn ze ook een pak onstabieler dan Bol. Veel aankopen van crewies komen ook niet door ongeacht dat we meerdere keren de link openen tijdens het kopen/afrekenen. Ik heb bvb twee weken geleden een UPS gekocht op .be, en een minipc op .nl, ze zijn (voor een keer) wel getracked geweest (denk dat ik toen 16x of meer op de links heb geklikt), maar telt toch niet mee als inkomsten. Reden? Geen flauw idee...

Kunnen we aan onze kant helaas ook niets aan doen.

Heb net es ingelogd om na te kijken bij beide back-ends, geen spoor van een GPU terug te vinden helaas.

Vooraleer ik iets koop op de affiliate sites denk ik altijd eerst aan BG referral. Op die manier draag ik telkens een (weliswaar klein) steentje bij, hoop ik...
ALS ze er al doorkomen, zeker en vast :)

Wel spijtig van die coolblue situatie momenteel
Ik heb eergisteren nog een kleine update over Coolblue gezet, maar ik heb stiekem niet veel hoop dat het verschil zal maken.

Laatst bewerkt:
Oei ik heb een mooie bestelling bij Bol gedaan maar vergeten via jullie link te bestellen. Kan daar achteraf nog iets aan gedaan worden qua referral?

Terug
Bovenaan