Advies TV op 4meter

furaxity

Member
Halo, sinds onze verhuis is de woonkamer heel stuk groter geworden met als gevolg dat we nu op een afstand van ongeveer 4meter zitten.

De tv is bedoeld voor te gamen ps5( niets competitief ) en films te kijken.

Hebben nu een samsung 45inch denk ik wat dus te klein is.

Iemand ervaringen/tips voor een toestel?

Heb al altijd samsung tv gehad ( soundbar is ook van samsung ) maar sta ook open voor andere mekren.

Mvg
 
Volgens deze tool zou je voor > 3.5 meter een 85 inch nodig hebben... Misschien toch de woonruimte zodanig inrichten dat je met een kleiner toestel toekomt, kwestie van kleiner te kunnen gaan :unsure: .

Een andere tip: Snijdt een groot stuk karton uit ter grote van de gewenste tv en hang deze op de muur.. Dan heb je meteen een goed idee wat je kan verwachten.

Geef ook eens het budget waar je binnen wilt blijven, dan kunnen we al meer gericht zoeken.
 
2500max oei dacht met 75 toe te komen.

Ik deze deze lijst op tweakers gemaakt, gebaseerd op jou voorkeuren:


Deze hebben allen direct-led met full array backlight, wat bij LCD tv's een beter contrast zal geven.

Maak nu zelf een lijst met toestellen die binnen je prijs/size vallen en begin met reviews opzoeken tot dat je de juiste kandidaat hebt gevonden.

Waar op letten:
Contrast
Kijkhoeken
HDR format support(HDR10, HDR10+, Dolby Vision, HLG, ..)

Samsung zal nooit geen Dolby Vision ondersteunen omdat ze tevergeefs hun eigen HDR10+ format blijven pushen.
HDR10 zal altijd het fallback formaat zijn als een ander niet ondersteund wordt :)
 
Ik deze deze lijst op tweakers gemaakt, gebaseerd op jou voorkeuren:


Deze hebben allen direct-led met full array backlight, wat bij LCD tv's een beter contrast zal geven.

Maak nu zelf een lijst met toestellen die binnen je prijs/size vallen en begin met reviews opzoeken tot dat je de juiste kandidaat hebt gevonden.

Waar op letten:
Contrast
Kijkhoeken
HDR format support(HDR10, HDR10+, Dolby Vision, HLG, ..)

Samsung zal nooit geen Dolby Vision ondersteunen omdat ze tevergeefs hun eigen HDR10+ format blijven pushen.
HDR10 zal altijd het fallback formaat zijn als een ander niet ondersteund wordt :)
Oke dank je zal er eens mijn werk van maken, dus dan is het beter om eens buiten het merk van samsung te kijken?
 
85" 100% ik zit op 3m en heb de Sony X85J vorig jaar gekocht, had eerst 3 dagen de Sony 77A80J (Oled) maar vond dat toch te min qua beleving
Nog geen moment spijt gehad van de ruil en Tvsmits (een aanrader) deed totaal niet moeilijk om te ruilen.
 
85” idd via de formule maar dat is eerlijk gezegd toch redelijk overdreven. Je moet ook wel wat naar de ruimte kijken natuurlijk, het moet ook niet overheersen.

Ik zit ook op 4M en heb 65”, is echt wel voldoende. 77” kan, maar dan overheerst de tv de ruimte. Voor dat budget zou ik een high-end OLED 65” kopen. Als je voor LED gaat kan je idd 77” gaan.
 
Heb hier ene van 40inch op 4m van de zetel staan. Mag wel iets groter maar 85 lijkt me idd wel wat overdreven

Je kan via Coolblue app wel kijken hoe groot iets in werkelijkheid is (camera op muur)

Had tv al en vind het zonde om hem weg te doen
 
Op 4m zou ik toch voor de 75" gaan indien dit binnen je budget past. 85" high ends zijn een pak duurder nog.
Bv de Samsung 75QN90B of LG 77C2 afhankelijk of je een lichte ruimte hebt of niet.
Beide zijn nog beneden de 3000€ te vinden en indien je onderhandeld kan er meestal zelfs nog wat gedaan worden aan de prijs.
 
Op 4m zou ik toch voor de 75" gaan indien dit binnen je budget past. 85" high ends zijn een pak duurder nog.
Bv de Samsung 75QN90B of LG 77C2 afhankelijk of je een lichte ruimte hebt of niet.
Beide zijn nog beneden de 3000€ te vinden en indien je onderhandeld kan er meestal zelfs nog wat gedaan worden aan de prijs.
Zitten heel de dag met zonlicht die binnenkomt op de muur waar de tv staat ( schijnt niet op de tv maar op wij die in de zetel zitten ) maar dan doen we gewoon de screens naar beneden
 
Wij zitten op 4m en hebben momenteel een 65 inch. Dit is zeker deftig en goed te doen. Ik heb nog nooit het gevoel gehad dat de TV te klein zou zijn.


Maar, eens deze het begeeft zal onze volgende wss wel een maatje groter worden :unsure:
 
83/85" ben je na 1 week gewoon en je wil niet meer kleiner, op 4 meter 100% gewoon doen.

Ik zou ook zeggen Oled maar de Sony x85J van vorig jaar was een speciaal gevalletje Sony heeft ook extra aandacht gegeven aan dit model in 85"

Heb deze 3 dagen naast een Oled gehad iedereen die dezelfde switch als mij heeft gemaakt zegt hetzelfde: we missen onze Oled niet, de opvolger van dit jaar: X90K heb ik nog niet gezien.

Voor Oled zou ik ook gewoon voor een Lg gaan die heeft een 3D lut calibiratie mogelijkheid wat maakt dat je zo de best mogelijk afgestelde tv op de markt kan hebben
 
Laatst bewerkt:
Ik ben van een 55" naar een 65" gegaan voor een afstand van net geen 3m en ik merk amper verschil. Scheelt wel dat mijn vorige een plasma was met grote bezels terwijl de QLED amper bezels heeft, dus in totale grootte is het toestel niet veel groter.
 
5meter hier en een 55 inch... no issues voor films te bekijken. Maar ik merk wel de weinige keren in een playstation opzet ik me steevast dichter zet.
 
Heb hier ene van 40inch op 4m van de zetel staan. Mag wel iets groter maar 85 lijkt me idd wel wat overdreven

Je kan via Coolblue app wel kijken hoe groot iets in werkelijkheid is (camera op muur)

Had tv al en vind het zonde om hem weg te doen
Je wordt dat héél rap gewoon hoor. Ik zit op 3 meter en ben van 32" naar 65" gegaan. In het begin weet je niet waar kijken maar nu ik de 65" gewoon ben ben ik van mening dat een maatje groter ook nog mocht voor mij. Op 4 meter zal 77 of 85" niet overdreven zijn hoor.

Al zou ik voor zo formaten eerder voor een ultra short throw projector gaan. Dat komt waarschijnlijk een stuk goedkoper uit, en veel boet je tegenwoordig niet meer in op helderheid en contrast, zeker niet met een scherm dat omgevingslicht elimineert.
 
Al zou ik voor zo formaten eerder voor een ultra short throw projector gaan. Dat komt waarschijnlijk een stuk goedkoper uit, en veel boet je tegenwoordig niet meer in op helderheid en contrast, zeker niet met een scherm dat omgevingslicht elimineert.
Je hebt Alr schermen die beginnen bij een goede €1500 bv een Cinepro een instap ultra short throw begint rond de €2500 Optoma P2, uiteindelijk toch voor gepast omdat ik een floor rising scherm wou en betere projector (geen ultra short throw) volgend jaar zetten we die stap en gaat de tv er voorgoed uit
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan