Actiefiguur van Francken als soldaat zet kwaad bloed

Het is natuurlijk weer HLN die hier aandacht aan schenkt.
of de Franstalige krant zelf. Zij hebben toch moeten ingeven welke gadgets Francken krijgt, of begrijp het verkeerd.

Als zij dan ingeven einde van België bij Francken, dan zijn ze zelf de sensatie zoeker. En dit stukje mis ik wel in het debat, zowel van Francken als van de Ecolo/PS.

of de Franstalige krant zelf. Zij hebben toch moeten ingeven welke gadgets Francken krijgt, of begrijp het verkeerd.

Als zij dan ingeven einde van België bij Francken, dan zijn ze zelf de sensatie zoeker. En dit stukje mis ik wel in het debat, zowel van Francken als van de Ecolo/PS.
Moeten ze dat zelf ingeven ? Dacht dat AI al zo ver was om zelf de suggesties te doen?

Begint een gevaarlijke evolutie te worden als we gaan beginnen een minister te ontslaan op basis van wat er uit een AI komt.
Het is nu niet dat hij dit zelf heeft gemaakt.

Moeten ze dat zelf ingeven ? Dacht dat AI al zo ver was om zelf de suggesties te doen?
Als ik het aan ChatGPT vraag (open vraag):

Leuke en creatieve vraag! Als je een actiefiguurtje van Theo Francken zou ontwerpen in de stijl van Barbie of Ken, dan zouden er zeker enkele herkenbare attributen en symbolen bij horen die zijn publieke imago en politieke carrière weerspiegelen. Hier zijn enkele ideeën voor attributen in de verpakking:

🧥 Donkerblauw maatpak en das
Zijn klassieke look bij publieke optredens. Altijd netjes in pak, met een zakelijke uitstraling.

📘 Grondwetboek of Belgische vlag
Als voormalig staatssecretaris voor Asiel & Migratie en Kamerlid, past iets juridisch of symbolisch nationaals perfect.

🧳 Koffer met ‘Migratiebeleid’ sticker
Verwijzing naar zijn uitgesproken standpunten over migratie en zijn tijd als staatssecretaris.

🧱 Mini-muurtje of grenspaaltjes
Een knipoog naar zijn strikte migratiestandpunten – symbolisch voor grenzen bewaken.

🗣️ Speechkaartje of microfoon
Bekend om zijn directe stijl en publieke optredens – ideaal voor 'parlementaire debatten' in actiefiguurvorm.

📱 Smartphone met Twitter-app open
Theo is bijzonder actief op sociale media, vooral op X/Twitter – waar hij vaak pittige uitspraken doet.

🧩 Vlaamse Leeuw sticker of pin
Als prominent N-VA-lid mag een link met Vlaams-nationalisme niet ontbreken.

👟 Loopschoenen (optioneel)
Als sportieve knipoog – hij deelt af en toe ook persoonlijke updates over hardlopen of sport.

ChatGPT sluit af met: Wil je het figuurtje eerder serieus houden of mag er ook een satirisch kantje aan zitten? Dat opent nog meer creatieve opties:D

Dus ik vraag om voorstellen met een satirisch kantje en dat komen deze voorstellen:

Heerlijk! Dan gaan we voor een versie met een knipoog — lichtjes over the top, maar altijd met een knipoog naar het publieke beeld van Theo Francken. Hier komt je satirische "Theo Francken Actiefiguur Deluxe Edition":

🧱 Opvouwbare grensmuur™
Met uitschuifbare segmenten! Inclusief mini-hekwerk, prikkeldraad en een luidsprekertje dat “Illegale migratie? Niet in mijn tuin!” roept.

🧳 Expres-deportatiekoffer
Wordt geleverd met een ministempel “Ongewenst vreemdeling” en een kaart van de wereld waarop bestemmingen automatisch oplichten.

📘 Het Grote Theo Citaatboek
Met uitklapbare spraakballonnen. Bij het indrukken van de knop hoor je zinnen als:

• “Ik zeg wat de mensen denken!”
  • “Realisme is geen racisme!”
  • “Europa? Ja, maar dan wel op mijn manier!”

🧤 Onzichtbare handschoenen
Voor als hij “z’n handen in onschuld wast” tijdens moeilijke parlementaire debatten.

🧢 N-VA Baseballcap
Met het opschrift: “Liever Vlaams dan vaag”. Combineerbaar met zijn standaard pak voor die casual-nationalistische look.

🗳️ Mini-stemhokje
Voor kinderen om al vroeg te leren wat “rechts van het centrum” betekent.

📱 Twitter-turbo™
Met extra-duimfunctie! Je kunt supersnel tweeten, reageren én blokkeren. Inclusief een mini-scherm waarop een trending hashtag te zien is, zoals #franckenfacts.

🍟 Belgische friet met mayonaise
Voor de "ik-ben-ook-gewoon-een-mens"-factor. Kan in de hand geklikt worden tijdens interviews op festivals.

🧙‍♂️ ‘Sluwe Vlaming’-cape
Satirische superheldencape, omdat hij zichzelf soms lijkt te zien als de verdediger van de "goede Vlaamse waarden".

En als bonus voor de verzamelaar:
🎁 “Stop de Woke” uitbreidingspakket met een mini-megaphone en een rubberen hamer om “woke-ideeën” plat te slaan.

Het is natuurlijk geen betalende versie. Maar kans erg groot dat men dat actiefiguurtje in een richting geprompt heeft.

Ik vind dit nu ook wel materie om de regering te laten vallen eerlijk gezegd, ook nieuwgierig wat staatsveiligheid daarover te zeggen heeft.

Not sure if serious. De voorgaande minister, PS stempel, stond in volle spionagecrisis TikTok filmpjes te maken op haar persoonlijke telefoon in de kantoren van het ministerie van defensie...

Breder genomen heb ik erover gepost omdat ik het een teken aan de wand vind van hoe de kinderachtigheid onze politiek blijft besluipen.

Je kan veel zeggen over Francken maar het zal niets zijn over zijn engagement bij defensie. De man heeft een uitstekende historiek in de commissie defensie. Hij is eigenlijk de geknipte persoon voor deze functie in het huidige geostrategische klimaat.Oproepen tot ontslag voor dit soort futiliteiten ondermijnt je geloofwaardigheid als oppositie.

Not sure if serious. De voorgaande minister, PS stempel, stond in volle spionagecrisis TikTok filmpjes te maken op haar persoonlijke telefoon in de kantoren van het ministerie van defensie...

Breder genomen heb ik erover gepost omdat ik het een teken aan de wand vind van hoe de kinderachtigheid onze politiek blijft besluipen.

Je kan veel zeggen over Francken maar het zal niets zijn over zijn engagement bij defensie. De man heeft een uitstekende historiek in de commissie defensie. Hij is eigenlijk de geknipte persoon voor deze functie in het huidige geostrategische klimaat.Oproepen tot ontslag voor dit soort futiliteiten ondermijnt je geloofwaardigheid als oppositie.
De discussie rond Francken is nooit zijn engagement zijn geweest, maar wel zijn manier van communiceren.

Imo is een ontslag zeker niet aan de orde, maar gewoon puur scoren bij de achterban (iets waar Francken ook niet vies van is), maar ze hebben ergens wel een punt dat hij als minister oog moet hebben voor futiliteiten die geen futiliteiten bij een andere gemeenschap van het land zijn.

Maar hij moest er in het verleden de grap maar van inzien dat ze hem afbeelden als Hitler? En dat Nva geregeld eens vergeleken wordt met de nazi partij dat vinden ze aan de andere kant van de taalgrens ook geen probleem.

Het zou ze allemaal sieren moesten ze wat meer bezig zijn met hun werk en minder met al dat nodeloos gezeik er rond.
Maar beargumenteer je hier niet het omgekeerde van wat je eigenlijk bedoelt?
Nee, daar moest hij in het verleden niet zomaar de grap van inzien (wat hij ook niet deed, trouwens, met zijn 'zelfrelativering' die hij nu vraagt). Net zoals de mensen het nu niet moeten pikken van een nationale volksvertegenwoordiger dat hij de helft van het land schoffeert?

Maar beargumenteer je hier niet het omgekeerde van wat je eigenlijk bedoelt?
Nee, daar moest hij in het verleden niet zomaar de grap van inzien (wat hij ook niet deed, trouwens, met zijn 'zelfrelativering' die hij nu vraagt). Net zoals de mensen het nu niet moeten pikken van een nationale volksvertegenwoordiger dat hij de helft van het land schoffeert?
Ik wilde hier exact hetzelfde komen posten. Hij pikte het (terecht!) niet dat zo'n campagne bejubeld werd, maar repost nu zelf dit en vraagt om relativeringsvermogen wanneer hij erop aangesproken wordt. Da's wel hypocrisie ten top.

De regering moet er niet voor vallen hoor, maar ik vind het ook wel normaal dat zoiets niet zomaar zonder opmerkingen passeert als het zoveelste fait divers rond zijn persoon.

Dat zoiets nog maar een topic waard is. Als ik op internet of in de kranten dat soort banale zever zie negeer ik dat straal.

Dat zoiets nog maar een topic waard is. Als ik op internet of in de kranten dat soort banale zever zie negeer ik dat straal.
Vind je dat je moet negeren dat een federale minister reclame maakt met het feit dat wil dat het land ophoudt met bestaan? Zeker gezien dat idee dus geen meerderheid heeft, en het ook expliciet geschrapt is uit alle akkoorden op voorhand? Ik vind het raarder dat we hier ineens allemaal over moeten zwijgen...

Je slaat de nagel eigenlijk op de kop banale zever. Vanuit Vlaanderen, spreek met tegen als dit niet zo is, is dat zeker banaal. Wij kijken dan ook anders naar België dan Wallonië/Brussel.

Maar hier komt het: de post wordt gemaakt door een Franstalige krant. Me dunkt dat zij de gevoeligheden binnen de Waalse (politieke) gemeenschap wel goed kennen en dus niet meer doen dan een stok in een kiekenkot gooien.

Franstalige oppositie partijen kunnen niet anders dan daarop reageren, willen ze hun achterban niet verliezen.

Francken is nu geen oppositie meer, maar minister van de Federale regering. Hij is ook een bevoegde minister voor Wallonië en mag toch wel oog hebben voor gevoelige onderwerpen bij de gemeenschappen.

Als het andersom zou zijn, een Waalse minister van financiën wordt afgebeeld met een boek taxshift Vlaanderen --> Wallonië en dat deze dat ook nog eens repost op zijn eigen social media en erbij zet dat hij ermee kan lachen, gaat ook dezelfde reactie krijgen vanuit Vlaanderen. Ben zelf zeker van moest Francken in de oppositie zitten hij de eerste is die erop vliegt.

Vind je dat je moet negeren dat een federale minister reclame maakt met het feit dat wil dat het land ophoudt met bestaan? Zeker gezien dat idee dus geen meerderheid heeft, en het ook expliciet geschrapt is uit alle akkoorden op voorhand? Ik vind het raarder dat we hier ineens allemaal over moeten zwijgen...
"Reclame maken met het feit dat het land ophoudt te bestaan" is wel serieus overdreven. Hij deelde gewoon een onnozel figuurtje.
Moest een Franstalig politicus zoiets doen over een thema dat gevoelig ligt in Vlaanderen, het zou mijn kouwe kleren niet raken.
Soit het is mij de discussie niet waard.

Stel je voor dat Milquet deze cartoon over haarzelf gedeeld had. Wat een ophef zou dat gegeven hebben!

vakantieaanvraagAF.jpg

Reclame maken ? Een Franstalige journalist maakt een satirisch beeldje van Francken, om met hem de spot te drijven, en het enige wat hij doet is dat delen omdat hij daar wel de humor van kan inzien. En mij inziens ook gewoon het beste antwoord op dat soort kuljournalistiek.

Dat niet iedereen dat even grappig vindt, daar kan ik gerust inkomen, maar overdrijven is ook een kunst. Maar wel akkoord dat een minister van Defensie voor beide landsdelen moet staan, maar dit bericht delen is ook niet het einde vd wereld. Francken roept hier heus niet om het einde van België.

Reclame maken ? Een Franstalige journalist maakt een satirisch beeldje van Francken, om met hem de spot te drijven, en het enige wat hij doet is dat delen omdat hij daar wel de humor van kan inzien. En mij inziens ook gewoon het beste antwoord op dat soort kuljournalistiek.

Dat niet iedereen dat even grappig vindt, daar kan ik gerust inkomen, maar overdrijven is ook een kunst. Maar wel akkoord dat een minister van Defensie voor beide landsdelen moet staan, maar dit bericht delen is ook niet het einde vd wereld. Francken roept hier heus niet om het einde van België.
Is het de taak van een minister (!) om een antwoord te geven op journalistiek?
Je hebt het over humor, maar dat is het eeuwige zelfde, hè. Een grapje over zwarten kan grappig zijn in de context van een zaalshow, als iemand het brengt die dat goed heeft gekaderd en het een goeie grap is. Diezelfde grap laten maken door een verstokte racist, ongevraagd, tegen een wildvreemde, en het is al heel wat minder grappig.

Een minister van Defensie moet niet alleen voor beide landsdelen staan, 'het einde van België' heeft in geen enkel landsdeel een meerderheid. En een minister hoort ook satire aan te kunnen en volgens mij ook te verwelkomen. Natuurlijk is dit niet het einde van de wereld, er bestaat nog iets tussenin ook: ongewenst, ongepast. En hij gebruikt het wel om campagne te maken. Dus reclame.

Je hebt het over humor, maar dat is het eeuwige zelfde, hè. Een grapje over zwarten kan grappig zijn in de context van een zaalshow, als iemand het brengt die dat goed heeft gekaderd en het een goeie grap is. Diezelfde grap laten maken door een verstokte racist, ongevraagd, tegen een wildvreemde, en het is al heel wat minder grappig.

Een minister van Defensie moet niet alleen voor beide landsdelen staan, 'het einde van België' heeft in geen enkel landsdeel een meerderheid. En een minister hoort ook satire aan te kunnen en volgens mij ook te verwelkomen. Natuurlijk is dit niet het einde van de wereld, er bestaat nog iets tussenin ook: ongewenst, ongepast. En hij gebruikt het wel om campagne te maken. Dus reclame.

Ik denk dat ieder politicus tegenwoordig nog altijd wat bezig is met zijn eigen achterban te pleasen. Ook al ben je minister , dat is de tijdsgeest van tegenwoordig, altijd wat in campagne. Goed doen voor iedereen kan je als politicus nooit. Dit is een vorm van lichte satire, je lacht er mee of je vindt het maar niks. Even goed. Dit is geen serieuze brief waar Francken pleit om het einde van België. Maar dat je daar als N-VA politicus soms mee dweept? Niet altijd even verstandig, maar het blijven politici after all.

Zolang hij voor de rest als minister van Defensie ook Wallonië daarin mee betrekt, zie ik geen probleem in dit soort lichte humor.

Reclame maken? Voor pisbakken dan? Of moet hij daar ook kaderen dat het satire is?
Het einde van België, voor DUMMIES. Mag hij daar nu mee lachen of moet elke minister eerst de woke-politie laten passeren om te checken waarmee gelachen wordt?

Excuses dat ik even overdrijf maar komaan zeg. Wat een fait divers.

Voor alle duidelijkheid is dat boek maar één van de elementen die op die foto staan.
Je moet het totaal plaatje bekijken en in zijn context zien.

Er staat ook een pisbak en een anti-woke kistje op die foto. Het is een karikatuur eh, dat ziet toch het kleinste kind.
Dat hij er zelf wel de mop van inziet en het ook wel kan smaken is toch alleen maar positief?

De basis van een karikatuur is uiteraard wel die bepaalde karaktertrekken die uitvergroot worden.
Het is toch geen staatsgeheim dat Theo Francken bepleiter is van een onafhankelijk Vlaanderen en Wallonië? Daar schrikt nu toch niemand van?
Maar dat staat toch los van de opdracht waarmee hij nu belast is? Hij vervult deze voor alle Belgen, daar is nu toch geen discussie of twijfel over?

Dat hij kritisch staat tegenover en niet blind meegaat in het woke gebeuren, toch ook geen geheim?
Allemaal toch serieus spijkers op laag water die worden gezocht. En vooral de oppositie die weer zaken bij de haren trekt, schaamtelijk in feite.

Terug
Bovenaan