Aanslag Trump: nieuwe aanslag nabij golfterrein

Allez no offence maar met live ammo schieten op een president , paar burgers verwonden of doden en dan zelf een kogel door het hoofd krijgen is nu echt niet ontsproten uit Hollywood en de confituur industrie :unsure:
Ik wou het net zeggen..
Je kan goed zijn en iets in scène zetten, maar dit zet je niet in scène.

Ik snap dat het allemaal zeer onwezenlijk aanvoelt. Hoeveel geluk kan je hebben denken velen.
Maar laat 1 ding zeker zijn, niemand is gebaat hierbij. Ook trump dus niet.

Is dit dan genoeg context?
Schetst een mooi overzicht van de voornaamste daden van Trump die hem compleet ongeschikt als president maken. Ik zie hem echter nergens iets zeggen over Trump die mag neergeknald worden.
Probleem is dat je dan de andere kant hebt die net hetzelfde doet en we dus in een ultra gepolariseerd landschap zitten met een moordpoging als sluitstuk. (and yeah i know libs of tiktok)
Trump staat Pelosi gewoon uit te lachen na een aanslag op haar man waarbij zijn schedel gebarsten is.
Biden veroordeelt de aanslag op Trump meteen.
*hier zijn wat random filmpjes van mensen die mensen amper kennen met quotes die wsl allemaal uit de context werden gerukt, dit is EXACT hetzelfde*
Het complete morele en intellectuele faillissement (bij sommigen )aan de rechterzijde, manmanman. Ik weet nog altijd niet of ik het grappig of triest vind.

Schetst een mooi overzicht van de voornaamste daden van Trump die hem compleet ongeschikt als president maken. Ik zie hem echter nergens iets zeggen over Trump die mag neergeknald worden.

Trump staat Pelosi gewoon uit te lachen na een aanslag op haar man waarbij zijn schedel gebarsten is.
*hier zijn wat random filmpjes van mensen die mensen amper kennen met quotes die wsl allemaal uit de context werden gerukt, dit is EXACT hetzelfde*
Het complete morele en intellectuele faillissement aan de rechterzijde, manmanman. Ik weet nog altijd niet of ik het grappig of triest vind.
Zeggen dat Trump een gevaar/bedreiging vormt tot de natie.. tja. Zo een retoriek kan dan wel gevolgen hebben. ‘Danger to our democracy’ is zowat het 2024 campagne thema van Biden.

Zeggen dat Trump een gevaar/bedreiging vormt tot de natie.. tja. Zo een retoriek kan dan wel gevolgen hebben. ‘Danger to our democracy’ is zowat het 2024 campagne thema van Biden.
Ik snap dat je in je republikeinse bubbel denkt dat het woord *bedreiging* meteen betekent dat je wapen moet bovenhalen en er op los knallen, maar in iets gematigdere kringen is dat doorgaans niet de bedoeling.

Ik snap dat je in je republikeinse bubbel denkt dat het woord *bedreiging* meteen betekent dat je wapen moet bovenhalen en er op los knallen, maar in iets gematigdere kringen is dat doorgaans niet de bedoeling.
Ja want links kent geen extremisten? Of zelfs niets met links of rechts te maken. Gewoon extremisten of gekken. Was Biden niet verkozen als de verzoener?

Ja want links kent geen extremisten? Of zelfs niets met links of rechts te maken. Gewoon extremisten of gekken. Was Biden niet verkozen als de verzoener?
Ja, blijkbaar, want de dader van deze aanslag had een lidkaart van de extreemlinkse groepering antifa, zoals vlak na de aanslag direct duidelijk werd op X. Of wacht, eeuh...

Ja, blijkbaar, want de dader van deze aanslag had een lidkaart van de extreemlinkse groepering antifa, zoals vlak na de aanslag direct duidelijk werd op X. Of wacht, eeuh...
Ja laten we vergeten dat er tientallen doden zijn gevallen tijdens het BLM/Antifa geweld in 2020.
Of de verijdelde aanslag op een Supreme Court judge.

En of de dader politiek gemotiveerd was weten we nog niet. En btw hij had geld gedoneerd voor de (linkse) democraten. Geregistreerd staan als republikein zegt niet meteen iets. Men doet dat soms als democraat (en vice versa) om op zwakkere kandidaten te stemmen. Of onder druk van ouders.

De donatie aan ActBlue zegt inderdaad veel meer dan de registratie als Republikein. Registreren als Republikein levert de GOP $0 op. Het gevolg is dat je dan mag stemmen in de GOP primary (die was in Pennsylvania op 23 april 2024). Maar in de verkiezing van november mag je gerust stemmen op een andere kandidaat dan de GOP-kandidaat. Het is niet omdat je een geregistreerde Republikein bent, dat je op Trump moet stemmen, noch in de primaries noch in de algemene verkiezixngen.

Er kunnen tal van redenen zijn waarom hij registreerde als Republikein, er zitten daar ook "anti-redenen" bij. Bijvoorbeeld om een stem tegen Trump uit te brengen in de primaries, ga je als geregistreerde Democraat niets kunnen doen, maar als geregistreerde Republikein wel. Maar zoals hierboven al aangehaald, er kan ook peer pressure zijn, want die records waarin staat voor welke partij je registreert zijn publiek raadpleegbaar. Voor wie je uiteindelijk stemt is natuurlijk wel geheim.

Daarentegen, de donatie aan ActBlue is veel minder ambigu. Dat is letterlijk een geldtransfer naar de DNC of naar de campagne van een van de kandidaten van de DNC of naar een van de DNC (Super)PACs of whatever, en dus veel duidelijker een uiting van steun.

Laatst bewerkt:
maar die donatie was jaar geleden? dan was die kerel 17. wat betekent die keuze dan tov een keuze op zijn 20ste?
en opinies kunnen veranderen he.
ik denk dat zijn motieven en persoonlijkheid complexer zullen zijn dan "hij heeft eens een kleine donatie gedaan aan een liberale actiegroep dus 't is een democraat" of "hij is geregistreerd als republikein".

dus gaan ze toch dieper moeten graven achter zijn motieven.

Staat het eigenlijk vast dat de dader met een kogel Trump's oor rechtstreeks heeft geraakt? Of werd Trump's oor geraakt door een brokstuk van een inslag?

Benieuwd naar zijn motieven. John Hinckley Jr. die Reagan neerschoot dacht dat hij zo Jodie Foster zou imponeren. :unsure: Om maar te zeggen dat mensen rare motieven kunnen hebben voor moordpogingen op presidenten.

Laatst bewerkt:
Sowieso dat deze aanslag een nieuw dieptepunt is in deze gepolariseerde episode van de Verenigde Staten en ik keur dat absoluut niet goed. 'Ze hadden beter raak geschoten' enzovoorts vind ik wansmakelijke comments. Het is goed dat de Secret Service nog vrij snel heeft kunnen handelen en nog veel erger heeft kunnen voorkomen.

Maar dat er mensen zijn die komen beweren dat de media en 'de linksen' verantwoordelijk zijn voor dit huidige klimaat is compleet van de pot gerukt en is ook niets minder dan politieke recuperatie van een tragische gebeurtenis. Het is hier al gepost door @Reprieve en anderen (zie ook Trump's reactie op het voorval met Pelosi's man) maar Trump en zijn entourage zijn 100% zeker mee (niet enkel, maar zeker mee) verantwoordelijk voor dit huidige volatiele klimaat in de VS. Op de man spelen, wij-vs-zij, nul respect hebben voor andersgezinden, ... Dat is toch typisch Trump zeker, of niet? Anderen doen dat ook, ja, maar dat soort aanvallende en opruiende retoriek is godverdomme zijn handelsmerk. Doen alsof Trump een bruggenbouwer is en een positief discours brengt, laat me toch echt niet lachen.

Dat is geen victim blaming (opnieuw: er is geen enkel excuus voor een moordpoging) maar wel gewoon de waarheid. Het is niet omdat iemand hem heeft willen neerschieten dat Trump opeens heilig is of zijn voorbije wandaden moeten goedgepraat worden. Dat er dan bepaalde personen voor de zoveelste keer hun belachelijke kampenoorlogje willen opstarten op de rug van een moordpoging op een presidentskandidaat vind ik behoorlijk laag bij de gronds.

En ja, beide kanten maken zich schuldig aan framing en polarisatie en zwart-wit praten en weet ik veel, kan allemaal zijn, maar als je hier echt wil komen beweren dat Trump een of andere zalvende verzoener is die absoluut niets te maken heeft met deze strontstorm die het huidige politieke klimaat in de VS is dan is ofwel je kennis over dit topic pijnlijk laag of ben je gewoonweg dik uit je nek aan het lullen.

Opnieuw: ik keur hier absoluut niets goed en ik verafschuw deze moordpoging, maar wat een ronduit pathetische reacties zijn hier te zien zeg. Je bent echt gewoon deel van het probleem hoor, als je hier van die enorm gekleurde posts komt maken, doorspekt met aanvallen tegen een of ander (al dan niet ingebeeld) vijandbeeld 'langs de andere kant' en daarbij compleet vergeet kritisch te kijken naar spelers aan de eigen kant. Kijk alsjeblieft eens in de spiegel.

Laatst bewerkt:
maar die donatie was jaar geleden? dan was die kerel 17. wat betekent die keuze dan tov een keuze op zijn 20ste?
Die donatie was ook wel kort na January 6. Dus ja. Als hij een hekel aan Trump opgelopen heeft, kan het zeker dan gebeurd zijn.
aan een liberale actiegroep dus 't is een democraat" of "hij is geregistreerd als republikein".
ActBlue is geen "liberale actiegroep" maar is het donatieplatform van de DNC zelf (tegenhanger van WinRed bij de Republikeinen). Er is geen directere manier om geld aan de DNC te geven. En zoals ik heb uitgelegd, dat registreren als Republikein is een erg ambigu gegeven waar je niet zomaar de ene of andere conclusie kan uit trekken. Men zal dit idd verder moeten uitspitten.
Staat het eigenlijk vast dat de dader met een kogel Trump's oor rechtstreeks heeft geraakt? Of werd Trump's oor geraakt door een brokstuk van een inslag?
Op Truth Social heeft Trump bevestigd dat het de kogel zelf was. Dat het van een brokstuk was, of van glas van een teleprompter oid, ging als gerucht rond maar is nooit bevestigd.

Ik zou er niet van schrikken dat er véél mensen dit voelen hoor.
Ook dat het opgezet spel zou zijn, Trump en USA geschiedenis kennende is het niet ver gezocht. (Ik hoop/denk dat het niet zo is voor alle duidelijkheid)

Crazy times.

Ook het eerste waar wij hier aan dachten.
Schutter heeft perfecte line of sight, blijkbaar alle tijd van de wereld en vuurt net naast.
Schutter wordt per direct gedood.

Of het zo is is een andere zaak natuurlijk.

Hoe dan ook, een perfecte boost voor Trump.

Het complete morele en intellectuele faillissement (bij sommigen )aan de rechterzijde, manmanman. Ik weet nog altijd niet of ik het grappig of triest vind.

Maar dat er mensen zijn die komen beweren dat de media en 'de linksen' verantwoordelijk zijn voor dit huidige klimaat is compleet van de pot gerukt en is ook niets minder dan politieke recuperatie van een tragische gebeurtenis. Het is hier al gepost door @Reprieve en anderen (zie ook Trump's reactie op het voorval met Pelosi's man) maar Trump en zijn entourage zijn 100% zeker mee (niet enkel, maar zeker mee) verantwoordelijk voor dit huidige volatiele klimaat in de VS. Op de man spelen, wij-vs-zij, nul respect hebben voor andersgezinden, ... Dat is toch typisch Trump zeker, of niet? Anderen doen dat ook, ja, maar dat soort aanvallende en opruiende retoriek is godverdomme zijn handelsmerk. Doen alsof Trump een bruggenbouwer is en een positief discours brengt, laat me toch echt niet lachen.

Kijk het is gewoon hopeloos en dit wordt weer een topic waar ik niet meer ga posten.
Niemand zegt hier dat de 'linksen' verantwoordelijk zijn. Niemand zegt hier ook dat trump zijn retoriek niet hiervoor gezorgd heeft. (allezins ik toch niet) Het enigste wat ik weer zie in dit topic is een mentaliteit van wij zijn juist en jullie zijn verkeerd. Mensen zijn gewoon ideologisch blind voor wat er aan de andere kant van het politieke spectrum gebeurt.
Als ik heel eerlijk ben dan vind ik het spijtig dat die schutter gemist heeft. Alleen al omdat we nu nog eens een tijdje doorgaan met die doorgedreven polarisatie. Dat spelletje gaat nu al 8 jaar door en ik ben het eerlijk gezegd beu hoe gemakkelijk mensen opgezweept en gemanipuleerd worden voor een politieke cause. En dat geldt voor de communistische kant en de nazistische kant van het politiek spectrum.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan