Aanslag Trump: nieuwe aanslag nabij golfterrein

Heb je zijn tweets van de laatste twee jaar al eens goed bekeken? Niks dan polarisatie. Volgens mij ook zeer duidelijk dat de tweet een kwinkslag is naar het feit dat democraten de mond vol hebben van vreedzame machtsoverdracht, wapenwetten, en de opruiende taal die Trump hanteert, terwijl Trumphaters in zijn ogen blijkbaar op al die gebieden gevaarlijker blijken te zijn dan trumplovers. Is dat een 'grap' perse? Ja, in de zin dat het een ironische observatie is van Musk. Niet een grap in de zin van setup/punchline.
Volgens mij is dat inderdaad ook de "grap", waar ik helemaal de grap niet van inzie. Maar iets helemaal anders dan wat @Gonzo the Great er van maakte. Beetje wansmakelijk ook om met grappen te beginnen in zo'n geval, toch.

Die trouwens zélf wel die bizarre link maakte, terwijl overduidelijk is dat dat een van de pot gerukte claim is. Door ze zogezegd niet expliciet te maken, moet je er nog niet zomaar mee wegkomen, vind ik. Ook niet door het te verbloemen als "grap" zoals Musk.

Nee, het lijkt me wel weer een typische dog whistle van Musk te zijn. Sowieso erg wansmakelijk en onverantwoord om als publiek figuur met tientallen miljoenen volgers 'grappen' te maken over politiek geweld.
Dus jouw versie "En intussen vraagt Musk zich af waarom niemand probeert Harris en Biden om te leggen." was een beetje uit context getrokken wil je zeggen?
En wat betreft die steigerende reacties op X: wie Elon's "humor" niet kan smaken, is ook niet verplicht hem te volgen denk ik dan...

Dus jouw versie "En intussen vraagt Musk zich af waarom niemand probeert Harris en Biden om te leggen." was een beetje uit context getrokken wil je zeggen?
Wie Elon's "humor" niet kan smaken, is ook niet verplicht hem te volgen denk ik dan...
Je kan moeilijk iets uit de context te trekken wanneer er geen context is.

image0.png

En wat betreft die steigerende reacties op X: wie Elon's "humor" niet kan smaken, is ook niet verplicht hem te volgen denk ik dan...
Ik volg Musk niet en toch is zijn quote tot bij mij en vele anderen geraakt, jammer genoeg. Je zou haast denken dat controversiële uitspraken van publieke figuren een grote reikwijdte hebben en dat ze daarom hun woorden wat beter zouden moeten wikken en wegen.

Laatst bewerkt:
Ik volg Musk niet en toch is zijn quote tot bij mij en vele anderen geraakt, jammer genoeg. Je zou haast denken dat controversiële uitspraken van publieke figuren een grote reikwijdte hebben en dat ze daarom hun woorden wat beter zouden wikken en wegen.
Welja, net door die mensen die hem enkel volgen om over elke scheef interpreteerbare uitspraak een grote poeha te maken, en zo komt dat dan ook bij jou terecht. IRL zou ik mij zo'n mensen in arbiterskostuum voorstellen met een megafoon en zwaaiend moraalvingertje in aanslag, om op vanalles te melken omdat ze niets beters te doen hebben.

Welja, net door die mensen die hem enkel volgen om over elke scheef interpreteerbare uitspraak een grote poeha te maken, en zo komt dat dan ook bij jou terecht. IRL zou ik mij zo'n mensen in arbiterskostuum voorstellen met een megafoon en zwaaiend moraalvingertje in aanslag, om op vanalles te melken omdat ze niets beters te doen hebben.
Ah, de arbiter is fout. Niet degene die de fout maakt :D

Ah, de arbiter is fout. Niet degene die de fout maakt :D
“And no one is even trying to assassinate H/B” is een feitelijk juiste vaststelling.
De arbiters zien er vooral foute dingen in inderdaad, en dan gaat het zijn eigen leven leiden, en wordt het uiteindelijk de versie van StevenFM:
“En intussen vraagt Musk zich af waarom niemand probeert Harris en Biden om te leggen”.
Dat lijkt erop, maar is iets heel anders. Laten we quotes correct houden en niet overdrijven, want straks komen we in de beerput topic terecht.

Laatst bewerkt:
“And no one is even trying to assassinate H/B” is een feitelijk juiste vaststelling.
Is helemaal geen feitelijk juiste vaststelling; doodsbedreigingen en moordpogingen worden gewoon niet publiek bekend gemaakt.

De arbiters zien er vooral foute dingen in inderdaad, en dan gaat het zijn eigen leven leiden, en wordt het uiteindelijk de versie van StevenFM:
“En intussen vraagt Musk zich af waarom niemand probeert Harris en Biden om te leggen”.
Dat lijkt erop, maar is iets heel anders. Laten we quotes correct houden en niet overdrijven, want straks komen we in de beerput topic terecht.
Musk heeft zelf zijn tweet verwijderd en gezegd dat er context ontbrak. Zelfs op z'n best kan je alleen maar stellen dat de uitspraak zeer onverantwoord was. Zeker ook niet slim komende van iemand die reeds een geschiedenis heeft met het verbloemen van politiek geweld door het verspreiden van desinformatie.

Terug
Bovenaan