Aankoopadvies strijkijzer

Justchill

Member
Hallo,

ik ga een nieuw strijkijzer + plank kopen. Heeft iemand tips hiervoor? Do's and don'ts?
Ook tips om goed te strijken zijn welkom :)

JA ben maar alleen + mijn zoontje v 5.
Ondertussen al een calor GV9713co gekocht met generator en een brede strijkplank.
Tips om goed te strijken mogen wel nog :p

Dat lijkt me wel een goede keuze en met ne 5 jarige heb je sowieso veel strijk. Wordt alleen maar erger :P - Tips om te strijken... . Je kan veel werk besparen door het al op haak en in de goede houding te laten drogen.

Wij gebruiken alleen de droogkast voor handdoeken en beddegoed of als 't snel moet gaan. De rest op baren die we zelf hebben gemaakt en aan de muur gehangen maar een rekje kan natuurlijk ook.

Droogkast is sneller, wat zachter, en ook duurder uiteraard. Als je veel op een rek droogt gewoon zien dat je geen condensatie begint te krijgen (zeker als dat rek ergens onverwarmd staat in de winter).

Ge moet wel zot doen om buiten condensatieproblemen te krijgen, zelfs in de winter :p.
Wij drogen af en toe binnen in de winter, net om het vochtig te krijgen... Anders onders ons overdekt terras maar 90% gaat alles de droogkast in.

Ge moet wel zot doen om buiten condensatieproblemen te krijgen, zelfs in de winter :p.
Wij drogen af en toe binnen in de winter, net om het vochtig te krijgen... Anders onders ons overdekt terras maar 90% gaat alles de droogkast in.
Idem, binnen als de kachel aanstaat. Droogt snel + compenseert de droge lucht

Maar soit, onze warmtepompdroogkast zorgt ook wel voor klamme lucht in de wasplaats als deze aanstaat.

Dus hier is het 90% van de tijd op een droogrek, bij fatsoenlijk weer op de droogmolen buiten - enkel handdoeken gaan de droogkast in. (Of als ik geen broek meer heb om aan te doen :unsure:)

Gohja als je spreekt over een rekje is mijn eerste gedacht nu wel dat dit binnen staat. Toen ik nog op een appartement woonde kon je dan al eens condensatie krijgen als het winter was.

Idem, binnen als de kachel aanstaat. Droogt snel + compenseert de droge lucht

Maar soit, onze warmtepompdroogkast zorgt ook wel voor klamme lucht in de wasplaats als deze aanstaat.

Dus hier is het 90% van de tijd op een droogrek, bij fatsoenlijk weer op de droogmolen buiten - enkel handdoeken gaan de droogkast in. (Of als ik geen broek meer heb om aan te doen :unsure:)

We hebben nu wel ventilatie die de vochtige lucht wegtrekt, maar heb nog nooit een klamme lucht gemerkt in de wasplaats/badkamer beneden. Als we een douche nemen is dat tijdelijk veel meer bvb. Onze condensatiedroogkast is sowieso op de afvoer aangesloten, dus het meeste vocht verdwijnt zo denk ik.

JA ben maar alleen + mijn zoontje v 5.
Ondertussen al een calor GV9713co gekocht met generator en een brede strijkplank.
Tips om goed te strijken mogen wel nog :p
Doe uzelf een groot plezier, en zorg voor een 30 a 40 tal kapstokken en een ruimte waar je alles rechtstreeks kunt ophangen om te drogen.
Buiten hemden strijken wij hier niets meer.

We hebben nu wel ventilatie die de vochtige lucht wegtrekt, maar heb nog nooit een klamme lucht gemerkt in de wasplaats/badkamer beneden. Als we een douche nemen is dat tijdelijk veel meer bvb. Onze condensatiedroogkast is sowieso op de afvoer aangesloten, dus het meeste vocht verdwijnt zo denk ik.
Hier zijn er enkel ventilatieroosters boven de ramen in de wasplaats. Weet nu niet of een warmtepompdroogkast misschien meer vochtige lucht verspreid dan een condenserende.. ik vermoed van wel. De droogkast is hier ook aangesloten op een afvoer.

Doe uzelf een groot plezier, en zorg voor een 30 a 40 tal kapstokken en een ruimte waar je alles rechtstreeks kunt ophangen om te drogen.
Buiten hemden strijken wij hier niets meer.

Zeer goeie tip!

Maar ik zou eraan toevoegen: strijkvrije hemden bestaan effectief. Wel grote verschillen tussen merken (bij het ene krijg je een accordeon uit de wasmachine, bij het andere zie je effectief nauwelijks verschil voor en na strijken) en zelfs binnen eenzelfde merk kan er nog verschil op zitten.

Hier zijn er enkel ventilatieroosters boven de ramen in de wasplaats. Weet nu niet of een warmtepompdroogkast misschien meer vochtige lucht verspreid dan een condenserende.. ik vermoed van wel. De droogkast is hier ook aangesloten op een afvoer.

Ik heb ook een warmtepompdroger. De vorige was een condensatiedroger.

Terug
Bovenaan