Aankoopadvies PC 500-600€

Phoo

New member
Hallo,

Mijn computer is 12 jaar oud, en ik en mijn zoon zouden graag een pc van max 600 euro willen kopen.

Ik zelf heb nog nooit een game desktop in mekaar gestoken, dus dit kan voor ons alle 2 een leuk project worden.

Iemand een idee van specs and nog belangrijker waar zou ik alle onderdelen kopen?

Games zoals baldurs gate 3 voor mij en Marvel's Rivals, Smite 2, Fortnite voor mijn Zoon(moet geen max settings zijn)

Alvast bedankt

Was wel een uitdaging maar is gelukt. Is wel enkel de bak. Met scherm, muis en kb is dat nieuw heel moeilijk haalbaar om er nog deftig fps uit te kunnen krijgen.

Lijstje gemaakt bij megekko.

Die GPU staat wel op 7 dagen levertijd, dus er is wel een kans dat die EOL gaat worden en niet meer leverbaar zal zijn.

Je kan eventueel €20 bijleggen en deze versie kiezen (indien die XFX niet meer leverbaar is in de tussentijd):

Dan heb je nog altijd wel een heel deftige basis om later nog uit te breiden, indien gewenst. Naar een zwaardere CPU, meer RAM of zwaardere GPU (mits de voeding nog voldoende is).

Was wel een uitdaging maar is gelukt. Is wel enkel de bak. Met scherm, muis en kb is dat nieuw heel moeilijk haalbaar om er nog deftig fps uit te kunnen krijgen.

Lijstje gemaakt bij megekko.

Die GPU staat wel op 7 dagen levertijd, dus er is wel een kans dat die EOL gaat worden en niet meer leverbaar zal zijn.

Je kan eventueel €20 bijleggen en deze versie kiezen (indien die XFX niet meer leverbaar is in de tussentijd):

Dan heb je nog altijd wel een heel deftige basis om later nog uit te breiden, indien gewenst. Naar een zwaardere CPU, meer RAM of zwaardere GPU (mits de voeding nog voldoende is).
Bedankt!! Ik zal dit zeker eens bekijken

Als je niet vies bent van 2ehands. Die 12gig gaat u nog lang dienen.

CPU: AMD Ryzen 5 5600 3.5 GHz 6-Core Processor
Moederbord : MSI A520M PRO Micro ATX AM4 Motherboard
Geheugen: G.Skill Aegis 16 GB (2 x 8 GB) DDR4-3200 CL16 Memory
SSD: Patriot P400 Lite 1 TB M.2-2280 PCIe 4.0 X4 NVME Solid State Drive
Videokaart : Sparkle ROC OC Arc A750 8 GB
Case: Montech X3 Mesh ATX Mid Tower Case
Voeding: MSI MAG A550BN 550 W 80+ Bronze Certified ATX Power Supply

539€, wat denken jullie?

CPU: AMD Ryzen 5 5600 3.5 GHz 6-Core Processor
Moederbord : MSI A520M PRO Micro ATX AM4 Motherboard
Geheugen: G.Skill Aegis 16 GB (2 x 8 GB) DDR4-3200 CL16 Memory
SSD: Patriot P400 Lite 1 TB M.2-2280 PCIe 4.0 X4 NVME Solid State Drive
Videokaart : Sparkle ROC OC Arc A750 8 GB
Case: Montech X3 Mesh ATX Mid Tower Case
Voeding: MSI MAG A550BN 550 W 80+ Bronze Certified ATX Power Supply

539€, wat denken jullie?
Zou die A750 vervangen door een AMD GPU. Die Intel kaarten zijn zeker deftig in de games dat die effectief ondersteunen.
Voor de rest is het wel een redelijk deftige build.

Als je die p400 lite vervangt door de P300, en de A750 laat vallen, kan je in de plaats bv. voor de gigabyte radeon rx 7600 gaming OC 8Gb gaan, (299.9 bij megekko). Dat zal je veel betere prestaties geven dan die intel arc.
Plus dan zit je normaal gezien nog onder de 600 euro.

Als je nieuwe build gaat kopen imo geen geld steken in een ARC Axxx GPU, eerder ook voor AMD kaart gaan.

Terug
Bovenaan