aankoopadvies nieuwe pc

Elfish

Member
ik dacht aan deze setup
de voeding kan ik overplaatsen
cooling nog niet geselecteerd
case kan nog aangepast worden indien er betere, praktische cases bestaan

Zou die upgrade kit niet kiezen. Is een micro-ATX bord. Dus klein en weinig uitbreiding qua M.2 SSD.
Tenzij dat je een micro-atx build wil.

Zou eerder deze aanpassingen doen.
Die AIO waterkoeler is ook heel deftig en heel stil.
Case is van betere kwaliteit en zeer gemakkelijk om in te bouwen.

Overlaatst die case en waterkoeling nog gebruikt in een build voor een forumlid van hier.

Ook een nieuwe build aan het maken. Iemand tips?
Met name voor de SSD ben ik niet zeker.
En zou ook nog een 2de externe SSD erbij willen nemen. Aanbevelingen?

Qua GPU heb ik niet veel vereisten, zou fijn zijn als het games als CS2 op volle kracht kan spelen. Of Civilization VI (en binnenkort de VII).
Mogelijks is die 4060 dan al wat overkill?

Zoek ook nog een deftig toetsenbord en muis.

Ook een nieuwe build aan het maken. Iemand tips?
Met name voor de SSD ben ik niet zeker.
En zou ook nog een 2de externe SSD erbij willen nemen. Aanbevelingen?

Qua GPU heb ik niet veel vereisten, zou fijn zijn als het games als CS2 op volle kracht kan spelen. Of Civilization VI (en binnenkort de VII).
Mogelijks is die 4060 dan al wat overkill?

Zoek ook nog een deftig toetsenbord en muis.

Die 7950X3D is zelfs al overkill. 64GB RAM is ook niet persé nodig. Een 7700X of 7800X3D is voldoende voor alle toepassingen. 32GB RAM is ook zeker voldoende.

Qua SSD verkies ik vaak Kingston KC3000's. Deftige prijs met goede specs.
Lexar is ook zeker een deftig merk.

Voeding is ook ondermaatse kwaliteit, zou dan de Deepcool PX850G kiezen, heel deftige prijs voor de kwaliteit dat die leveren in die voeding reeks.

Qua GPU zou ik ipv een 4060Ti een 7800XT kiezen. Ga je zeker de komende jaren veel geniet van hebben.

De Samsung T7's zijn goede externe SSD's of anders de Kingston XS1000 en 2000.

Qua muis en kb als je iets simpel moet hebben zijn deze wel goed.

Lijst komt wel van bij megekko.nl, voor de gemakkelijkheid. Helaas bouwen ze geen PC's. Moest je dat zelf niet kunnen mag je altijd een PM sturen, indien je meer info wenst. Doe dat vaak voor forumleden.

Zalig @Ascari

Ik heb zelf reeds een stuk of 10 'miners' ineengestoken.
Zijn eigenlijk allemaal goedkope motherboards, cheape SSD's, niet eens een GPU op. Enige wat deftig moet zijn, is de CPU en koeling.
Ook veel bij Megekko gekocht :)

Maar ik heb dus ook nooit een case nodig gehad voor die dingen en vrees er nu een beetje voor om dat zelf in elkaar te steken.

Build dat ik nu wil maken, gaat mijn huidige pc vervangen. Maar wil tegelijk ook nog de mogelijkheid hebben om ermee te minen (met een paar threads). Vandaar dus de keuze voor de 7950X3D. De rest moet deftig zijn, maar GPU moet zeker niet de top zijn. Zoals gezegd, als het games als Counterstrike en Civilization tegoei kan draaien, ben ik al content :p

Ik ga jou straks nog een PM sturen.

Zalig @Ascari

Ik heb zelf reeds een stuk of 10 'miners' ineengestoken.
Zijn eigenlijk allemaal goedkope motherboards, cheape SSD's, niet eens een GPU op. Enige wat deftig moet zijn, is de CPU en koeling.
Ook veel bij Megekko gekocht :)

Maar ik heb dus ook nooit een case nodig gehad voor die dingen en vrees er nu een beetje voor om dat zelf in elkaar te steken.

Build dat ik nu wil maken, gaat mijn huidige pc vervangen. Maar wil tegelijk ook nog de mogelijkheid hebben om ermee te minen (met een paar threads). Vandaar dus de keuze voor de 7950X3D. De rest moet deftig zijn, maar GPU moet zeker niet de top zijn. Zoals gezegd, als het games als Counterstrike en Civilization tegoei kan draaien, ben ik al content :p

Ik ga jou straks nog een PM sturen.
Die 7950X3D ga je amper volledig kunnen benutten is enkel noodzakelijk bij zware 3D rendering e.d.

Is volledig afhankelijk van jouw eisen. Als je liever die 7950X3D hebt, gaat dat ook, maar ga je wel serieus wat koeling moeten hebben.

Ik zie je pm wel verschijnen.

Terug
Bovenaan